Alicia Vikander - Dobitnica Oscara za najbolju sporednu glumicu

Sve pobjednice Oscara za najbolju sporednu glumicu (od 1937. do danas)

Sažetak sakrij
Oscar za najbolju sporednu glumicu na dodjelama od 1959. godine do 1937. godine

Oscar za najbolju sporednu glumicu na dodjelama od 1959. godine do 1937. godine

Najbolja sporedna glumica 1959. – Wendy Hiller (Separate Tables)

Najbolja sporedna glumica 1959. - Wendy Hiller (Separate Tables)

Wendy Hiller osvojila je Oscara za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu gospođe Railton-Bell u filmu Separate Tables. Film je snimljen prema istoimenom kazališnom komadu Terencea Rattigana. Hiller je svojom izvedbom postala središnja točka priče koja se bavila temom usamljenosti i nedostatka komunikacije u engleskom hotelu.


Najbolja sporedna glumica 1958. – Miyoshi Umeki (Sayonara)

Najbolja sporedna glumica 1958. - Miyoshi Umeki (Sayonara)

Miyoshi Umeki je dobila Oscara za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu gospođe Katsumi u filmu Sayonara. Film se bavi zabranjenom ljubavi između američkog pilota u Japanu i japanske žene. Umeki je prikazala lik Katsumi kao suptilnu i osjećajnu ženu koja se bori protiv predrasuda društva i borila se za svoju ljubav. Bila je prva glumica azijskog podrijetla koja je osvojila Oscara u glumačkoj kategoriji.


Najbolja sporedna glumica 1957. – Dorothy Malone (Written on the Wind)

Najbolja sporedna glumica 1957. - Dorothy Malone (Written on the Wind)

Dorothy Malone dobila je Oscara za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu Marylee Hadley u filmu Written on the Wind. Film se bavi problemima bogate obitelji naftnih magnata iz Teksasa, a Malone je prikazala lik Marylee kao nestabilnu i nezadovoljnu ženu koja se bori za ljubav svog brata. Bila je hrabra u prikazivanju kontroverznih tema i pružila je jednu od najupečatljivijih izvedbi u svojoj karijeri.


Najbolja sporedna glumica 1956. – Jo Van Fleet (East of Eden)

Najbolja sporedna glumica 1956. - Jo Van Fleet (East of Eden)

U filmu East of Eden, Jo Van Fleet je u ulozi Kate, manipulativne i okrutne majke glavnog lika Cala. Kate je zla i pokvarena žena koja pokušava kontrolirati sve oko sebe, uključujući i svog sina. Van Fleet je dobila nagradu Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoj izuzetno jak nastup u filmu, čime je postala prva glumica koja je dobila Oscara za svoju prvu filmsku ulogu.


Najbolja sporedna glumica 1955. – Eva Marie Saint (On the Waterfront)

Najbolja sporedna glumica 1955. - Eva Marie Saint (On the Waterfront)

U ovom klasiku, Eva Marie Saint igra Edie Doyle, sestru ubijenog sindikalnog radnika koja se zaljubi u bivšeg boksača Terryja Malloyja. Njezin snažan i osjećajan nastup u filmu donio joj je Oscara za najbolju sporednu glumicu, a uloga joj je označila početak uspješne karijere na filmu i televiziji.


Najbolja sporedna glumica 1954. – Donna Reed (From Here to Eternity)

Najbolja sporedna glumica 1954. - Donna Reed (From Here to Eternity)

U filmu From Here to Eternity, Donna Reed igra Lorene, prostitutku koja se zaljubi u vojnika Roberta E. Leeja Prewitta. Iako je Reed bila poznata po svojim ulogama u ljubavnim komedijama, njezin se izuzetno snažan nastup u ovom filmu pokazao kao pravo iznenađenje. Nagrada Oscar za najbolju sporednu glumicu bila je prva i jedina nagrada koju je Reed osvojila u svojoj karijeri.


Najbolja sporedna glumica 1953. – Gloria Grahame (The Bad and the Beautiful)

Najbolja sporedna glumica 1953. - Gloria Grahame (The Bad and the Beautiful)

Gloria Grahame glumi Rosemary Bartlow, glumicu koja se zaljubi u neuspjelog redatelja Jonathana Shieldsa. Grahame je svojom izvedbom osvojila srca publike i kritičara, a nagrada Oscar za najbolju sporednu glumicu bila je priznanje njezine izuzetne glumačke sposobnosti. Grahame je kasnije ostvarila još jednu nominaciju za Oscara za najbolju sporednu glumicu, za svoju ulogu u filmu The Big Heat iz 1953. godine.


Najbolja sporedna glumica 1952. – Kim Hunter (A Streetcar Named Desire)

Najbolja sporedna glumica 1952. - Kim Hunter (A Streetcar Named Desire)

Kim Hunter osvojila je Oscara za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu Stelle Kowalski, mlađe sestre Blanche DuBois, u filmskoj adaptaciji drame A Streetcar Named Desire. Njezina izvedba bila je pohvaljena zbog emocionalne dubine i osjetljivosti, dok je glumica utjelovila konfliktnu osobu koja je rastrgana između lojalnosti prema svom zlostavljačkom suprugu i ljubavi prema svojoj sestri.


Najbolja sporedna glumica 1951. – Josephine Hull (Harvey)

Najbolja sporedna glumica 1951. - Josephine Hull (Harvey)

Josephine Hull osvojila je Oscara za najbolju sporednu glumicu za ulogu u komediji Harvey, koja govori o muškarcu koji se sprijatelji s visokim nevidljivim zecom. Hull je glumila Vetu Louise Simmons, sestru protagonista, koja se suočava s izazovima zbrinjavanja svog ekscentričnog brata.


Najbolja sporedna glumica 1950. – Mercedes McCambridge (All the King’s Men)

Najbolja sporedna glumica 1950. - Mercedes McCambridge (All the King's Men)

Mercedes McCambridge osvojila je Oscara za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu All the King’s Men, koji govori o usponu i padu korumpiranog političara u Louisiani. McCambridge je glumila Sadie Burke, savjetnicu i ljubavnicu protagonista, koja se sukobljava s političkim moćnicima u želji da zaštiti svog partnera.


Najbolja sporedna glumica 1949. – Claire Trevor (Key Largo)

Najbolja sporedna glumica 1949. - Claire Trevor (Key Largo)

Claire Trevor osvojila je Oscara za najbolju sporednu glumicu za ulogu u filmu Key Largo, kriminalističkom trileru o grupi ljudi zarobljenih u hotelu tijekom uragana. Trevor je glumila gangsterovu bivšu djevojku, Gaye Dawn, koja se bori s alkoholizmom i pokušava preživjeti u opasnoj situaciji.


Najbolja sporedna glumica 1948. – Celeste Holm (Gentleman’s Agreement)

Najbolja sporedna glumica 1948. - Celeste Holm (Gentleman's Agreement)

Celeste Holm osvojila je Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu Gentleman’s Agreement. U ovom filmu glumi Anitu Green, ženu koja je kritički nastrojena prema društvenim konvencijama i predrasudama o rasizmu. Holm je uspješno odglumila Anitu, koja otkriva svoju ranjivost i osjetljivost nakon što se zaljubi u glavnog lika, novinara koji istražuje problem rasizma u društvu.


Najbolja sporedna glumica 1947. – Anne Baxter (The Razor’s Edge)

Najbolja sporedna glumica 1947. - Anne Baxter (The Razor's Edge)

Anne Baxter osvojila je Oscara za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu The Razor’s Edge. U ovom filmu glumi Sophie MacDonald, ženu koja se suočava sa životnim izazovima i pokušava pronaći smisao života.


Najbolja sporedna glumica 1946. – Anee Revere (National Velvet)

Najbolja sporedna glumica 1946. - Anee Revere (National Velvet)

Anne Revere osvojila je Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu National Velvet. U ovom filmu glumi gospođu Brown, majku djevojčice koja želi postati jahačica trkaćih konja. Revere je uspješno prikazala brižnu i odgovornu majku, koja podržava svoju kćer u njenim ambicijama i snovima.


Najbolja sporedna glumica 1945. – Ethel Barrymore (None but the Lonely Heart)

Najbolja sporedna glumica 1945. - Ethel Barrymore (None but the Lonely Heart)

Ethel Barrymore osvojila je Oscara za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu None but the Lonely Heart. U ovom filmu glumi Ma Mott, majku glavnog lika koja se bori da održi obitelj na okupu. Barrymore je uspješno donijela snagu, dubinu i emociju ovom liku, čija se ljubav i privrženost prema obitelji dokazuje kroz teška vremena i krizu.


Najbolja sporedna glumica 1944. – Katina Paxinou (For Whom the Bell Tolls)

Najbolja sporedna glumica 1944. - Katina Paxinou (For Whom the Bell Tolls)

Katina Paxinou je grčka glumica koja je osvojila nagradu Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu For Whom the Bell Tolls. U ovom filmu glumi ženu koja se pridružuje Robertu Jordanu u njegovoj borbi protiv fašista tijekom španjolskog građanskog rata.


Najbolja sporedna glumica 1943. – Teresa Wright (Mrs. Miniver)

Najbolja sporedna glumica 1943. - Teresa Wright (Mrs. Miniver)

Teresa Wright je osvojila nagradu Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu Mrs. Miniver. U ovom filmu glumi Carol Beldon, kćer glavnog lika koja se suočava sa izazovima i posljedicama Drugog svjetskog rata u Engleskoj. Wright je uspješno donijela slojevit i osjetljiv lik, što ju je učinilo omiljenom među publikom i kritičarima, a njen nastup je dočarao svu tjeskobu i nesigurnost koja je pratila živote ljudi u ratu.


Najbolja sporedna glumica 1942. – Mary Astor (The Great Lie)

Najbolja sporedna glumica 1942. - Mary Astor (The Great Lie)

Mary Astor je osvojila Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu The Great Lie. U ovom filmu glumi Sandru Kovak, koja lažno tvrdi da je trudna s mužem svoje sestre, nakon što muž izabere njezinu sestru. Astor je uspješno donijela složeni karakter ovog lika i prikazala njenu borbu sa lažima i prijevarama.


Najbolja sporedna glumica 1941. – Jane Darwell (The Grapes of Wrath)

Najbolja sporedna glumica 1941. - Jane Darwell (The Grapes of Wrath)

Jane Darwell je osvojila Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu The Grapes of Wrath. U ovom filmu glumi Ma Joad, majku koja pokušava preživjeti i pronaći sreću u teškim vremenima Velike depresije u SAD-u.


Najbolja sporedna glumica 1940. – Hattie McDaniel (Gone with the Wind)

Najbolja sporedna glumica 1940. - Hattie McDaniel (Gone with the Wind)

Hattie McDaniel je osvojila nagradu Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu Gone with the Wind, što je jedan od najuspješnijih i najpoznatijih filmova u povijesti Hollywooda. McDaniel je u filmu glumila Mammy, kućnu pomoćnicu glavne junakinje Scarlett O’Hare, koja je odigrala značajnu ulogu u priči, pružajući pomoć i podršku Scarlett u teškim vremenima. McDaniel je postala prva Afroamerikanka koja je osvojila Oscara za najbolju sporednu glumicu, a njezina pobjeda bila je važan trenutak u povijesti filma i američke kulture općenito.


Najbolja sporedna glumica 1939. – Fay Bainter (Jezebel)

Najbolja sporedna glumica 1939. - Fay Bainter (Jezebel)

Fay Bainter je osvojila nagradu Oscara za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu Jezebel, u kojem je glumila tetu Belle Massey, koja se brine za glavnu junakinju, a koja je uvjerena da može kontrolirati sve oko sebe, uključujući i ljubavnika. Film prati priču o mladoj ženi, Juliji, koja pokušava manipulirati ljudima i situacijama oko sebe, ali na kraju shvaća da će morati platiti cijenu za sve svoje postupke.


Najbolja sporedna glumica 1938. – Alice Brady (In Old Chicago)

Najbolja sporedna glumica 1938. - Alice Brady (In Old Chicago)

Alice Brady je osvojila nagradu Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu In Old Chicago, u kojem je glumila Molly O’Leary, majku glavnih likova koji se bore protiv velikog požara u Chicagu u 1871. godini. Brady je odglumila snažnu i neovisnu ženu, koja uspijeva preživjeti požar i pomoći svojoj obitelji i drugima oko sebe.


Najbolja sporedna glumica 1937. – Gale Sondergaard (Anthony Adverse)

Najbolja sporedna glumica 1937. - Gale Sondergaard (Anthony Adverse)

Gale Sondergaard je osvojila prvu nagradu Oscar za najbolju sporednu glumicu za svoju ulogu u filmu Anthony Adverse, u kojem je glumila Faith Paleologus, protivnicu glavnog lika i koja ga je pokušala sabotirati u njegovim poslovnim i osobnim poduhvatima. Film prati priču o mladom muškarcu, Anthonyju Adverseu, koji putuje svijetom u potrazi za svojim identitetom i svrhom.

Similar Posts