RECENZIJA: WANDAVISION (2021), Epizoda 4

Danas je izašla četvrta epizoda MCU serije WandaVision. Naš kratki osvrt pročitajte u članku. Na dnu članka možete pogledati i jako uzbudljivi trailer za naredne epizode.

Žanr: Superhero, komedija

Kreator: Jac Schaeffer

Glumačka postava:  Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Kathryn Hahn, Kat Dennings, Randall Park

Sinopsis: Spajajući stil klasičnih sitcoma s MCU-om u kojem Wanda Maximoff i Vision – dva supermoćna bića koja žive svoj idealan prigradski život – počinju sumnjati da sve nije onako kako se čini.

Novi WandaVision petak je ovdje, i naravno, s novom epizodom dolazi i novi kratki osvrt. I da vam odmah kažemo, nakon prve tri epizode koje su bile svojevrsni uvod koji je bacio Marvel u sfere koje ni on nikada nije iskusio, sada su stvari postale puno – Marvelovskije!

U prijašnjim osvrtima smo već spominjali taj novi pristup kojim nas je Marvel uveo u seriju i već smo x puta naglasili kako je to nekim fanovima leglo bolje, nekima lošije. Ali da ne meljemo dalje o tome, sada zasigurno možemo reći da je serija stigla u onu fazu koju su svi Marvel fanovi čekali (bez obzira na to što mislili o prijašnjim epizodama). Scenaristi su u svega pola sata ove epizode jako vješto ubacili dobru dozu elemenata koji konačno objašnjavaju kako se ova serija uklapa u kanon i kronologiju cijelog Marvel Cinematic Universea. Svaka, ali doslovno svaka scena vas na neki izravni ili neizravni način tjera da se istog trena podsjetite nekog od prijašnjih MCU filmova ili događaja iz istih, što je nešto čemu dajemo visoki palac gore.

Uz to, epizoda nam je vrhunski pojasnila određene aspekte koji su se činili šupljima ili kojima su bila potrebna dodatna objašnjenja tijekom, odnosno nakon prve tri epizode. Tu se i vidi vrhunska vještina scenarističkog tima koji je izgradio kompletnu priču koja se polako, sigurno, ali i uzbudljivo dozira svakom novom epizodom. No ono što treba naglasiti, iako je priča u ovoj epizodi dobro stisnula gas, sad je tek ubacila u treću brzinu, da se tako izrazimo. Da, još uvijek moramo čekati na onu pravu stvar, što je i sasvim logično jer je serija izašla tek do pola, ali ova epizoda je svakako pokrenula stvari te čak ni oni koji su se žalili da se u prve tri epizode ništa nije događalo ne mogu reći isto i za ovu četvrtu.

No treba napomenuti, unatoč objašnjenjima i pokretanju priče, ova epizoda je zapravo primarno tu zbog povezanosti i objašnjavanja. Što to znači? Prije svega, dva glavna lika, Wanda i Vision se u ovoj epizodi pojavljuju uvjerljivo najmanje u odnosu na prve tri epizode, ali to u ovom slučaju nije mana. Naime, kroz ostale likove za koje smo znali da će se pojaviti u seriji (samo nismo znali kad), ova epizoda zapravo više služi kao jako dobra nadopuna za prve tri epizode te konačno stvara poveznicu s kompletnim MCU kanonom, što smo već i naglasili. Gledajte na to ovako, ako su prve tri epizode bile biskvit, ova je sada bila prvi sloj šlaga, a na narednim je epizodama da dodaju još malo šlaga i trešnju na vrh kako bi ta WandaVision torta bila potpuna. O kvaliteti dizajna setova i vizualnih efekata ne treba trošiti puno riječi jer ipak – it’s Marvel we’re talking about.

Iako je imala nešto manju minutažu u ovoj epizodi, lik Wande postaje sve intrigantniji te jedva čekamo vidjeti sljedeću fazu njezinog padanja u ludilo koje će se sasvim sigurno dobro nadovezati na nadolazeći film Doctor Strange in the Multiverse of Madness. Također, povratak starih sporednih likova te sada i službeno predstavljanje organizacije S.W.O.R.D. u kanonu MCU-a su samo još neki segmenti koje u ovoj epizodi možemo (i hoćemo) pohvaliti.

Naše nade o postepenoj gradnji priče te polaganom koračanju prema pravoj stvari zasad se čine točnima. Epizoda je riješila nekoliko bitnih repova iz prve tri epizode, ali što je još važnije, ostavila nekoliko dobrih zbog kojih, naravno, jedva čekamo sljedeći petak. Do tada, lijep pozdrav.

E da, još jedna stvar, ovdje možete pogledati i trailer za naredne epizode. I po onome što vidimo, očekuje nas jedna uzbudljiva i divlja vožnja u lunaparku.