RECENZIJA: WANDAVISION (2021), Epizode 1 i 2

Faza 4 Marvel Cinematic Universea je službeno započela s prvom serijom WandaVision. Našu recenziju prve dvije epizode pročitajte u članku.

Žanr: Superhero, komedija

Kreator: Jac Schaeffer

Glumačka postava:  Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Kathryn Hahn

Sinopsis: Spajajući stil klasičnih sitcoma s MCU-om u kojem Wanda Maximoff i Vision – dva supermoćna bića koja žive svoj idealan prigradski život – počinju sumnjati da sve nije onako kako se čini.

Nakon godinu i pol dana apstiniranja na svega Marvelovog, suši je napokon došao kraj, iako ne na onaj način na koji smo očekivali. WandaVision je, kako se očekivalo, u svakom slučaju nešto neviđeno u Marvel svijetu i to sasvim sigurno neće leći baš svim hardcore Marvel fanovima. Kako je i bilo najavljeno, prve dvije epizode napravljene su u retro stilu klasičnih sitcoma iz 60ih i da, u toj zloglasnoj crno-bijeloj boji. Zapravo je to poigravanje s bojama odigralo veći dio vizualnog dojma za razliku od dosadašnjih MCU uradaka koji su se fokusirali na klasični ples CGI-a. Nama se takav artistički pristup sviđa (isto kao što je i ona poznata noir epizoda iz Lucifera), iako smo svjesni da ovakav mirniji ambijent neće leći svakome.

Moramo prvo pohvaliti malo izmjenjeni Marvelov intro, odnosno prikaz logotipa u koji su sad stale i neke scene iz Avengers Endgame, ali svi kultni heroji su i dalje prisutni. Iskreno nam je bio i malo čudan osjećaj vidjeti ga dvaput unutar samo sat vremena. Samim time što je upila kompletan duh starih sitcoma (uključujući i uvodnu špicu), serija time jako prkosi svemu onome što je mainstream kod Marvela. Naime, klasične Marvelovske akcije ovdje nema, barem ne zasad, iako se serija jako dobro poigrava s elementima humora klasičnih sitcoma i simpatičnog humora na koji smo od Marvela već odavno navikli. Dosta toga je još šuplje jer u ove prve dvije epizode je samo posađeno sjeme za ono što tek treba uslijediti i kad stvari postanu malo – Marvelovskije.

Elizabeth Olsen i Paul Bettany svoje su uloge odigrali odlično, i tu se stvarno ne može naći ništa sporno. Odlično su se sjedinili s ovom novom karakterizacijom svojih likova i jednak ih je užitak gledati kako hodaju po obiteljskoj kući kao i što ih je bilo gledati na bojnom bolju u dosadašnjem MCU-u. Serija također obiluje hrpetinom referenci i easter eggova, što je sasvim u redu. Već smo i spomenuli da je taj duh klasičnih sitcoma odlično primjenjen i iskombiniran. Tehnički gledano, najveći problem ove serije je što jako odmiče od onoga na što su Marvel fanovi navikli, a ovakva vrsta promjene nekome može biti promjena nabolje, a nekome i nagore, sve zavisi kako vi na to gledate tako da taj segment morate procjeniti sami. Mi smo u ove prve dvije epizode iskreno uživali i odgovara nam ovako malo mirniji pristup za početak Faze 4 umjesto da nam Marvel sve odmah zvekne u glavu nakon godinu i pol čekanja da ta Faza 4 napokon počne.

Dvije epizode su završile, još sedam ih je ostalo, tako da se još svašta može dogoditi i jedva čekamo vidjeti što se krije i iza svega toga jer ove dvije epizode, iako su nas fino uvele u seriju, nisu odgovorile ni na jedno od malih milijun pitanja na koja nam treba odgovoriti prije nego završi. Mi ćemo recenzirati svaku epizodu zasebno kako budu dokazile, ali ocjene nećemo davati prije završetka jer smatramo da konačnu ocjenu možemo dati tek kad sagledamo kompetnu sliku. Do idućeg petka.