Recenzija: The Enemy Within (2019-)

Pogledali smo prvu sezonu nove NBC serije The Enemy Within u kojoj je glavnu ulogu ostvarila Jennifer Carpenter (Dexter, Limitless). Našu recenziju pročitajte u članku.

Žanr: Drama, krimi

Kreator: Ken Woodruff

Glumačka postava: Jennifer Carpenter, Morris Chestnut, Raza Jaffrey, Cassandra Freeman, Kelli Garner, Noah Mills

Sinopsis: Agent FBI-a i bivša agentica CIA-e koja je osuđena za izdaju udružuju snage kako bi zaustavili zajedničkog neprijatelja.

Recenzija: The Enemy Within (2019-)

Iako se The Enemy Within na prvu čini kao još jedna u nizu krimi-serija koja se vrti oko američkih obavještajnih i tajnih službi prilikom zaštite američkog tla od raznih prijetnji, što je zapravo i istina, The Enemy Within ima svoje kvalitete da se može gledati i pratiti, te nije jedna od onih serija od kojih biste mogli odustati nakon jedne ili dvije epizode. Ova serija se može pokazati odličnim izborom gledateljima koji traže serije sa kraćim sezonama. Ova prva sezona se sastojala od 13 epizoda, tako da se faktički cijela sezonda može pogledati u samo jednom danu.

Istina je da dosta aspekata ove serije se može lako referencirati na slične serije tipa The Blacklist, Blindspot, Quantico, et cetera, et cetera. Kada je ova serija bila najavljena, u većini negativnih komentara je korišten argument da je serija totalni klišej The Blacklista, pa iako je to isprva tako i izgledalo, kroz daljne razvijanje fabule se vidi da, unatoč određenoj dozi klišeja, The Enemy Within ima svoje vlastite trikove u rukavu. Serija ima svoju dobru dozu dramaturgije i neizvjesnosti, ali u isto vrijeme je radnja jednostavna za praćenje i fina za gledanje.

Fabula se primarno vrti oko Erice Shepherd, briljantne, genijalne i visoko-inteligentne agentice CIA-e koja je imala skoro sve. Izniman posao, dobru reputaciju, ponos zbog mogućnosti da se brine za svoju državu i ono najvažnije, svoju voljenu kćer Hannah. No zbog uspješnosti u svom poslu, Erica će se ubrzo naći na oku Mikhaila Tala, ozloglašenog teroriste kojem je CIA pomrsila planove zbog čega on traži osvetu. Tal zbog toga ucjeni Ericu Hanninim životom, a Erica, kao svaka majka, radije odabire život svoje kćeri umjesto svoje države te odaje Talu imena četvero agenata koju su upropastili njegovu posljednju operaciju. Erica ubrzo u cijelom SAD-u dobije status ozloglašenog izdajice, potom biva uhićena i osuđena na doživotni zatvor u ADX zatvoru u Coloradu gdje i u stvarnom životu počivaju najgori od najgorih.

Recenzija: The Enemy Within (2019-)

Iako ovako izrečena fabula djeluje prejednostavna, mora se znati da Erica nikad nikome nije rekla za Talovu ucjenu, te je radije bila spremna doživotno robijati i biti smatrana neprijateljem svoje vlastite države nego da se sazna da je njezina kćer živa samo zato što su četvero visokih vladinih dužnosnika mrtvi. Tri godine kasnije, Erica je u zatvoru, a Tal planira svoju najveću operaciju dosad. U FBI stožeru u Washingtonu akciju pronalaska Tala vodi agent Will Keaton, kojem je taj slučaj važniji od ičega budući da je, od četvero agenata koji su prije tri godine ubijeni, bila i njegova zaručnica. No kako se nakon tri godine istraga gotovo i nije pomaknula s mjesta, Keatonovi nadređeni odluče dovesti Ericu da im pomogne, iako Keaton isprva za to ne želi ni čuti, ubrzo shvati da i nema baš puno izbora. Erica je ubrzo dovedena u Washington, no iako ju slijedi otvoreni prijezir, upiranje prstom i prokazivanje, Erica će sa Willom kroz vrijeme stvoriti povjerenje. Iako će Keatona na Ericu i njegovi najbliži upozoravati, pa i sama CIA, Keaton će nastaviti vjerovati svom instinktu. Ipak, iako je zadobila Keatonovo povjerenje, ni kod Erice nije situacija baš toliko crno-bijela, a i mnogobrojne tajne, koje vam namjerno neću otkriti, koje ona još skriva će postići vrlo dobar dramaturški ugođaj i neizvjesnost kako se fabula bude razvijala.

Već ste mogli zaključiti da se radnja primarno odvija u Washingtonu, a iskreno, meni je i to čak jedan plus za seriju jer barem donekle smo se maknuli od tog prokletog New Yorka od kojega mi je u krimi-serijama, već doslovce zlo. Dobro nije ni Washington baš neistražen teren za serije ovakvog tipa, ali s obzirom na to koliko smo se New Yorka dosad nagledali, svaka, pa i najmanja promjena okoliša, dobro dođe. Osim toga, radnja će nas provesti kroz još neke gradove koji se nalaze na istočnoj obali SAD-a, pa čak i na vizualno impresivnoj Kubi, a fabula će nas u jednoj epizodi odvesti čak i u, vjerovali ili ne, u Zagreb. Tu se sada opet moram zaustaviti i reći da su ti pokušaji da ameri propričaju hrvatski stvarno toliko loši da se na to čak može i nasmijati. Dovoljno je reći da sam puno lakše razumio što govore tako što sam čitao engleske titlove, a ne slušao taj kao-hrvatski kojeg su glumci tamo pričali.

Što se tiče glumačkih performansi, nije nikakvo čudo da je Jennifer Carpenter, koju poznajemo iz poznatih serija Dexter i Limitless, najjači glumački adut ove serije. Iako je u te dvije spomenute serije glumila odane čuvarice zakona, u ovom slučaju je riječ o malo drugačijoj ulozi, ali i u tom slučaju je ulogu odradila vrlo dobro. Jennifer je dobro odradila koliko tu genijalnost, toliko i tajnovitost kojom obiluje Ericin karakter. Također, iako je gotovo 80% svih svojih scena bila ili u zatvorena u čeliji ili vezana lisicama, Jennifer je uspjela iz svog karaktera izvući dovoljno da Ericu možemo nazvati jednim kvalitetnim i upečatljivim, badass karakterom.

Recenzija: The Enemy Within (2019-)

Što se tiče agenta Keatona, kojeg glumi Morris Chestnut, performans je sasvim solidan iako se u scenama sa njim i Jennifer on skoro jedva vidi. Kako to obično i biva u ovakvim serijama, kompletan tim FBI tim kojeg u ovom slučaju čine agenti Daniel Zain i Jason Bragg te agentice Kate Ryan i Jacqueline Pettigrew. Iako timska kemija ovdje nije jaka kao što je u seriji Blindspot, još uvijek imaju sve one draži dobrog i uspješnog tima u jednoj TV seriji, a svaki od članova tima ima svoje prednosti prilikom rješavanja problema s kojima se tim susreće. Mene se posebno dojmio agent Zain koji je vrhunski ispitivač a i gluma Raza Jaffreya se nekako najviše ističe od tih glavno-sporednih likova. Vrijedi još spomenuti i Kate Ryan koja je ona klasična ‘pametna glavica’ i kompjuterska štreberica kakvu ima svaki televizijski crime-fighting tim. Ryanica je kao lik u prvoj epizodi vrlo dobro predstavljena, ali žao mi je što u nastavku se nije dodatno radilo na liku kako bi dosegnula svoj puni potencijal. A kako se NBC još nije oglašavao oko eventualne druge sezone, strah me da možda tu dodatnu razradu lika nikad nećemo ni vidjeti.

Još jedna stvar glede likova koju je ova serija odradila odlično je odnos između Erice i njezine kćeri Hannah. Iako se Hannah pojavljivala samo povremeno, u gostujućoj ulozi, odnos majke i kćeri je ovdje napravljen vrlo dobro, zapravo, podsjetio me je na odnos lika Harlee i njezine kćeri Christine u seriji Shades of Blue. A usporedbe radi, majke su u ovoj usporedbi glumile imenjakinje (Jennifer Lopez je glumila Harlee).

Pojedinačne sekundarne radnje koje smo gledali u epizodama su bile neke malo bolje, neke malo lošije, ali ovo nije tip serije da se fokusira na sekundarne fabule, pa da se primarna riješi tek u zadnjoj epizodi. Primarnoj fabuli je u svakoj epizodi dano i više nego dovoljno pozornosti kako bi se zadržalo zanimanje jer iako nam isprava sve djeluje kao: “a znam, sad će se dogoditi ovo, pa ono, i onda opet ovo,” ova serija ipak ima određene plot twistove koji će vas natjerati da gledate što se događati dalje sve dok se radnja konačno raspetlja na samom kraju.

Recenzija: The Enemy Within (2019-)

Što se tiče finalne epizode, sam završetak fabule za ovu sezonu je mogao biti malo impulsivniji i dramatičniji. Ali nećemo sitničariti, finalna epizoda je ipak postavila neke početne temelje za eventualnu drugu sezonu, ali dobra je stvar da ti temelji nisu prejaki tako da čak i ako ne bude druge sezone, nećemo si morati razbijati glavu oko toga što bi se dalje moglo dogoditi. Ali s druge strane, ako NBC odobri drugu sezonu, kraj prve sezone nas je ponukato da tu drugu sezonu željno isčekujemo.

Još jedna stvar koju mogu dodati na listu prednosti ove serije je što je sam kraj sezone bio vrlo realan. Spoiler Alert! Vjerojatno su svi očekivali da će Erica biti oslobođena, ali ne bi imalo logike da završi tako jednostavno, Erica je još uvijek zatvoru FBI-a, ali ipak će dobiti neke povlastice što je pomogla srediti Tala, a i Keaton od nje očekuje daljnju suradnju u budućnosti. No ono što Keaton ne zna je da Erica još uvijek ima svojih tajni.

Još uvijek nema nikakvih novosti hoće li ili neće biti druge sezone, ali prva sezona je pokazala potencijal tako da ćemo, ako se druga dogodi, sigruno nastaviti gledati. Samo se nadajmo da će ta druga sezona znati nastaviti tim tokom. Prema podacima o gledanosti, šanse za otkazivanje i za novu sezonu su skoro skroz iste, 50-50. Vidjet ćemo što će NBC odlučiti, ali čim odluči, prvi ćete znati.