Recenzija: Bright (2017)

Pogledali smo Netflixov, $100 milijuna dolara vrijedan fantazija krimi film, s Will Smithom, Bright.

Akcija, krimi, fantazija

David Ayer

Max Landis

Will Smith, Joel Edgerton, Noomi Rapace

Recenzija: Bright (2017)

Bright je Američki fantastično, kriminalističko, akcijski, triler film, redatelja David Ayer poznatom po filmovima Training Day (2001), Harsh Times (2005), Street Kings (2008), End of Watch (2012), Sabotage (2014), Fury (2014) i Suicide Squad (2016), te scenarista Max Landis poznatog po Chronicle (2012), American Ultra (2015) i Victor Frankenstein (2015).

Smješteno u svijet gdje mistična bića žive rame uz rame s ljudima. Ljudski policajac je prisiljen raditi s Orkom da pronađe oružje za koje je svatko spreman ubiti.

Ovaj novi film redatelja David Ayera, koji je u karijeri imao odličnih filmova, nažalost prati podjednako loš Suicide Squad. Film ima potencijal za veliki svijet, svijet u kojem žive ljudi, Orkovi, vilenjaci, magija i slično, a nažalost imam cijelo vrijeme osjećaj kao da nismo izašli iz Bronxa ili nekog drugog Američkog ‘geto’ mjesta. Zaista mi je bilo iritantno gledati kako je taj njihov svijet baš po svemu jednak našem svijetu, osim što ga nastanjuju razna bića iz fantazija. Orkovi koji se oblače kao neki članovi bandi, vilenjaci koji su klasični bogataši koji na sve ostale gledaju s visoka i negdje u sredini ljudi, koji su po svemu jednaki nama, te čak i u ovom poretku u kojem ima raznih znatno jačih bića, ponovno na vrhu hranidbenog lanca.

Osim što nije iskorišten i razvijen taj svijet, priča je baš nikakva, prozirna i vidi se iz aviona što će se dogoditi. Toliko podsjeća na razne filmove, ali kao loša verzija, Harry Potter, The Fifth Element, Suicide Squad (dobro od ovoga nije lošija verzija), End of Watch i Training Day, zadnja četiri su od ovog redatelja. Također dosta podsjeća na ne tako sjajne Underworld i Resident Evil filmove, koji ipak imaju znatno razvijeniju priču i svijet od ovoga. U jednom takvom potencijalno velikom svijetu, mi se fokusiramo na dva policajca, kojim, klasično, prvo treba pola filma da se sprijatelje, a nakon toga po što bržem postupku završiti film pod svaku cijenu. Gotovo ništa o tom svijetu nije objašnjeno, imamo neke vrlo kratke i uopće ne interesantne poglede unatrag, umjesto da su njih više koristili za razvitak tog magičnog svijeta.

Uz to, a to mi je vrlo bitno, jako ne volim Will Smitha i smatram ga u najbolju ruku prosječnim glumcem, a to sam napisao samo zato da se ne naljute oni koji ga vole, jer inače ga očima ne mogu vidjeti koliko mi loše glumi. Jedina njegova dva filma gdje sam ga volio, a i to je bilo samo zato što sam onda još bio mlad i ‘neiskusan’ su Independence Day i Men in Black. U gotovo svakom filmu glumi istog, super-iritantnog lika. Uvijek je neki nabrušen, s nekim lošim tekstovima i gotovo jednakim sve od serije koja ga je proslavila The Fresh Prince of Bel-Air, gdje mi je također bio najlošiji lik.

Hrpa akcije također ne ide na čast ovom filmu. Iako će se to možda nekima svidjeti, teško mi je gledati kada dvojica policajaca poubijaju stotinjak ljudi naoružanih automatskim oružjem, interesantno oni se ni jednom u filmu nisu za takvo oružje odlučili. Osim toga vilenjaci izmiču metcima automatskog oružja, koje puca na njih sa svim strana, no ipak nisu dovoljno brzi za našeg glavnog lika Daryl Ward (Will Smith) i inače još sporijeg orka Nick Jakoby (Joel Edgerton).

Vizualno jako podsjeća na Suicide Squad, što mu definitivno nije nikakva preporuka. Puno nekog šarenila u većinom tamnom svijetu, vilenjaci, kao i glavna negativka, vizualno jako podsjećaju na iste iz Odreda otpisanih.

Kritika ga je totalno pokopala, gledatelji ne toliko, ali i dalje ne stoji baš sjajno, no to ništa ne smeta Netflixu koji je već najavio nastavak. I to ne čudi, jer ovakvi filmovi su ono što njima treba. Visokobudžetni, s poznatim imenima, a original njihovi. Naspram drugih hit filmova, Netflixovim $100 milijuna nije ništa. Prvo što većina hit filmova su između $100 – $200 milijuna, ali potroše još toliko, a neki i više na reklame, dok Netflix ne troši na pojedinačne reklame. Također većina hitova ide mjesec dana u kinima, dok će ovaj film uvijek biti dostupan na Netflixu i uvijek će biti nekoga tko će ga gledati.

Moj savjet vama je nemojte, osim ako imate viška vremena ili volite akcije bez puno mozga, samo za opušteno gledanje.