Recenzija: Outlaw King (2018)

Recenzija: Outlaw King (2018)

Pogledali smo novi Netflixov akcijsko biografski drama film Outlaw King. Chris Pine je u ulozi Škotskog ‘Outlaw King’ Robert The Bruce. Outlaw King prati priču nakon događanja u filmu Braveheart!

Akcija, biografija, drama

David Mackenzie

Mark Bomback, Bathsheba Doran

Chris Pine, Aaron Taylor-Johnson, Florence Pugh

Stvarna David v Goliath priča o tome kako je veliki škotski ‘Outlaw King’ Robert Bruce u 14. stoljeću koristio lukavstvo i hrabrost te porazio i odbio mnogo veću i bolje opremljenu okupatorsku englesku vojsku.

Recenzija: Outlaw King (2018)

Outlaw King je povijesni akcijski drama film o Robert the Bruce. Scenarist, producent i redatelj filma je David Mackenzie (Hell or High Water). Zvijezde filma su Chris Pine kao ratnik-kralj Robert the Bruce, Florence Pugh (Malevolent) kao njegova žena Elizabeth, Stephen Dillane (Game of Thrones) kao Kralj Edward I od Engleske, Billy Howle (Dunkirk) kao Edward, Princ od Walesa i Aaron Taylor-Johnson (Nocturnal Animals, Kick-Ass, Godzilla) kao James Douglas, Lord od Douglasa.

PovezanoNajbolji Epski filmovi

Smješten u 1304-1307, Outlaw King počinje kapitulacijom Škotske pod Kraljem Edwardom i dogovaranjem mirovnog ugovora koji je vratio Škotskim plemićima njihovu zemlju i nazive. Međutim, William Wallace (Mel Gibson u Braveheart), ‘posljednji živi pobunjenik’, se skriva i Čuvar Škotske ostaje heroj naroda. Robert dobiva Elizabeth de Burgh kao svoju ženu od Kralja Edwarda, a Elizabeth vjerno stoji pored svojeg muža kada se on proglašava Kraljem Škotske, nakon što je Wallace uhvaćen i pogubljen. Sve ovo se odvija u prvih 5 do 10 minuta filma i samo je uvod onoga što stoji pred nama. S obzirom na to da se William Wallace ne pojavljuje u filmu, te da je njegova sudbina ispričana u prvih 5 minuta, na ovaj film se bez problema može gledati kao na nastavak Braveheart filma. Jeli se kvalitetom zaslužio zvati takvim? Pa, samo je jedan Braveheart, ali Outlaw King mu je po mojoj procjeni dosta blizu.

Ni izbliza tako visoke produkcije kao što je to nekoć bio film Hrabro Srce, ali upravo to mu je dalo jednu drugačiju čar – činio se poprilično realan. Gotovo svi vojnici i kraljevi bradati, dugačke kose, prljavi, u nekim lošim istrošenim odjelima, umorni, izmučeni, bolesni, bez gotovo ikakvih trenutaka za veselje i radost, samo muka i užas koje ratovi donose. Čak i dvorci, zemlja, narod, sve izgleda staro, ne razvijeno i zapušteno, otprilike baš kako bi zamišljao takve davne godine. Također, iako su mi to bili možda i najbolji dijelovi Braveheart filma, ovdje nema nikakvih uzdižućih, nabrijanih dijelova, sve je pod jednim velikim tmurnim ratnim oblakom.

Glavna bitka, Bitka za Loudoun Hill u 1307. godini, nije ni izbliza spektakularna kao posljednja bitka filma Braveheart, a opet ima u njoj puno čari, realnosti kroz tu prljavštinu, umor i slično. Pa vidi se kako vojnici jedva dižu oružja slomljeni od umora.

Film uglavnom prati sva događanja poprilično točno (koliko sam uspio pročitati prije pisanja recenzije), zapravo iznenađujuće točno za današnje filmove. Malo je promijenjeno u posljednjoj bitci kako bi se gledateljima dalo ono što su čekali cijeli film (duel se nije dogodio u stvarnosti) i mene je to malo smetalo, pogotovo što su daljnji tijek nastavili kako se zaista dogodio, pa je tako morao i završiti duel, što je bilo pomalo glupo i  ne vidim kako bi se u stvarnosti moglo dogoditi.

Glumci su vrlo dobri, Pine je bio jako dobar, iako možda malo pre blag, ali tko zna, možda je takav bio i lik kojeg je glumio. Međutim, meni najbolji lik i glumac u filmu je bio James Douglas, Lord od Douglasa kojeg je glumio Aaron Taylor-Johnson. Zaista je ubacio odličnu ludost, vjernost i užase u film, te sve to odlično odglumio.

Za mene je ovo jedno vrlo ugodno iznenađenje, mislio sam da će biti još jedno veliko Netflixovo razočaranje, pogotovo što se ne sjećam baš puno njihovih ‘epskih’ filmova, ali ovaj to sigurno je i uz to je vrlo dobar. Nije Braveheart, ali je dostojan nastavak i zaslužuje biti na našem popisu najboljih filmova 2018. godine.

Trailer filma Outlaw King