Recenzija: Mute (2018)

Misterija, sci-fi, triler

Duncan Jones

Michael Robert Johnson, Duncan Jones

Alexander Skarsgård, Paul Rudd, Justin Theroux

Nijemi barmen ide protiv gradskih gangstera kako bi otkrio što se dogodilo s njegovim nestalim partnerom.

Recenzija: Mute (2018)

Mute je nadolazeći Britansko-Njemački znanstveno-fantastični misterija film, redatelja Duncan Jones, te scenarista Jones i Michael Robert Johnson. Zvijezde filma su  Alexander Skarsgård, Paul Rudd i Justin Theroux.

Nakon odličnih Blade Runner 2049 i još bolje, Netflix serije Altered Carbon, očekivanja za ovaj cyberpunk film su bila velika. Nažalost, ovaj film ih nije uspio opravdati. Kritika, kao i većina gledatelja su vrlo nezadovoljni filmom, što zapravo Netflixu i ne znači puno jer gledatelji će ga kad tad pogledati.

Mute počinje interesantno i već od prvog trenutka vidimo što možemo očekivati od glavnog lika u filmu. Moglo je biti dobro smišljeno, jer se ne sjećam filma ili serije gdje je glavni lik Leo (Alexander Skarsgård), proveo film gotovo bez ijednog zvuka. Nažalost vrlo brzo vidimo da to i nije bila najbolja ideja. Vrlo dosadan i ne zanimljiv lik, kao i priča koja ga prati.

Također ostatak likova i glumaca su katastrofalni, od forsiranja homo, trans, vjerojatno metro i ostalih seksualaca kojima ne znam nazive, dok ‘naravno’, niti jedan od glavnih likova nije ništa od toga. Da stvar bude još gora, gotovo svaki od tih likova je prikazan na vrlo loš način, ili kao prostitutka ili lopov ili nešto slično. Koliko toliko je bolji lik Cactus Bill (Paul Rudd) i pedofil/doktor Duck (Justin Theroux), iako se i oni često čine isforsirani i ni u kojem slučaju, dovoljno razvijeni.

Što se tiče samog cyberpunk/distopijskog svijeta, užasno je loše napravljen. Prvo nije mi jasno zašto većinom kada se prikazuje, a pogotovo u ovom filmu, se prikazuje kao apsolutno sve loše. A drugo, što je pogotovo vezano za ovaj film, sve vezano za tu, takvu budućnost, je glupo. Od likova koji igraju igrice negdje u mraku ulice pred štandovima, s jedne strane auti koji su sada stari 50 godina (ako ne i više), se voze ulicama, a kraj njih lete drugi, ‘moderni’ automobili. Na jednim mjestima u filmu su svi likovi ‘nenormalni’, neke čudne frizure, odjeća, ponašanje, dok na drugim mjestima, poput kuglane i nekih šoping centara, su svi potpuno normalni, pa jer moguće da ni jedna osoba nije zalutala niti na jednu, a ni na drugu stranu?

Priča filma je, kao i ostatak, vrlo dosadna i ne zanimljiva. Nakon što smo upoznali glavnog lika i njegovu ‘ljubav’, u prvih pet minuta, ona nestaje i on ju kreće tražiti. To je doslovno cijeli film. Niti su uspjeli stvoriti neku kvalitetnu romansu, kako bi nama bilo zanimljivo zašto ju on traži, niti su uspjeli ponuditi neku napetu priču, ma apsolutno ništa.

Vizualno je film također razočaranje, ni izbliza Blade Runneru 2049 i Altered Carbon, također glazba, na razini ostatka filma.

Iako će neki sigurno gledati ovaj film, neovisno o mojoj recenziji, ja bi vam savjetovao da ga svakako preskočite.