Recenzija: Arrow (2012-), sezona 7

Recenzija: Arrow (2012-), sezona 7

Prošlo je već deset dana otkako je prikazana finalna epizoda sedme sezone serije Arrow, ali budući da je riječ o sezoni koja je počela još prošle jeseni, morali smo malo ponoviti gradivo prije nego napišemo konačnu recenziju koju možete pročitati u članku.

Žanr: Superhero, Drama, Akcija, Krimi, Misterija

Kreatori: Greg Berlanti, Marc Guggenheim, Andrew Kreisberg

Glumačka postava: Stephen Amell, David Ramsey, Emily Bett Rickards, Echo Kellum, Rick Gonzalez, Juliana Harkavy, Colton Haynes, Kirk Acevedo, Katie Cassidy Rodgers, Sea Shimooka

Sinopsis: Nakon što je tajni identitet Green Arrowa izašao u javnost, Oliver Queen je osuđen na preživljavanje u strogo-čuvanom zatvoru u kojem faktički nema pravila te se nastoji pritajiti kako bi se što prije vratio svojoj obitelji. Za to vrijeme, u Star Cityu je na snazi novi zakon koji zabranjuje rad osvetnicima, ali pojavom novog osvetnika koji se predstavlja kao novi Green Arrow, članovi nekadašnjeg Arrow tima moraju proispitati svoju odluku žele li se vratiti osvetničkom životu, iako bi ih to moglo skupo koštati.

Recenzija: Arrow (2012-), sezona 7

Budući da je ovo već sedma sezona ove superhero serije, lako je za pretpostaviti da su je gledali samo oni najodaniji fanovi budući da smo u prvih šest sezona vidjeli i ono najbolje i ono najgore što nam ova serija može ponuditi, a ako dosad niste počeli pratiti seriju, vrlo vjerojatno da nikad ni nećete, čast izuzetcima.

Ova sezona nam je priuštila nekoliko korijenitih promjena u što se tiče osnovnih karakteristika kompletne serije. Prije svega, na samom početku sezone nam nakon šest godina praćenja nekako bode u oči što su seriju napustili Willa Holland i Paul Backthorne koji su bili stalni likovi prvih šest sezona, iako je Paulov lik Quentin Lance na kraju prošle sezone otpisan na, recimo, korektan način, odlazak Thee Queen koju je igrala Willa je bio pomalo banalan te je djelovalo kako bi se mogla vratiti u seriju bez problema, samo što, eto, glumica više nije imala volje. Pogotovo s toga što je Colton Haynes ove sezone reprizirao svoju ulogu Roy Harpera, iako je njegov lik zajedno sa Theom napustio Star City prošle sezone. Druga stvar je da u ovoj sezoni smo kao sekundarnu fabulu dobili radnju koja se odvija u budućnosti. Nakon što smo prvih pet sezona imali flashback scene koje su nam pokazivale Oliverov život prije nego je postao Green Arrow, a šesta je bila sezona sama za sebe, sada smo u sedmoj gledali dio radnje koja se odvija u Star City u 2040. godini, a u središtu te sekundarne fabule su Mia Smoak, Oliverova i Felicityina kćer, odrasli William, Oliverov sin i još neki potomci protagonista iz sadašnjice. Također ćemo vidjeti i starije verzije Dinah Drake, Rene Ramirez a kasnije i Felicity Smoak. Oliver se u budućnosti nije pojavlljivao što je u finalnoj sezoni serije i objašnjeno.

Sezona kronološki počinje pet mjeseci nakon završetka šeste, ali faktički nastavlja točno tamo gdje je šesta sezona stala. Oliver je bio prisiljen javnosti otkriti svoj identitet kao Green Arrow te se predati vlastima u zamjenu za pomoć u lovu na Ricardo Diaza, glavnog negativca prethodne sezone i još ktome je zatražio amnestiranje za svoje prijatelje i saveznike koji su, iako su izbjegli zatvor, bili prisiljeni okončati svoj život kao skupina osvetnika iznad zakona.

Recenzija: Arrow (2012-), sezona 7

Iako, dok je bio u zatvoru, Oliver nije imao luk i strijele i svoju poznatu kapuljaču, fabula koju su nam scenaristi spremili tijekom Oliverovog boravka u zatvoru je zapravo bila vrlo zadovoljavajuća. Serija je zadržala svoj štih iako je bilo potrebno nekoliko dugih epizoda da se Oliver vrati u Green Arrow kostim. Također su nam prikazane i posljedice završetka šeste sezone za sve ostale protagoniste. Dinah je postala glavna u policiji u Star Cityu te je i više nego odlučna nikad se ne vratiti kostimu Black Canary, sada je potpuno spremna raditi sve u zakonskim okvirima te, pod pritiskom nove gradonačelice, stati na kraj bilo kojem novom osvetniku. Isto radi i Earth-2 Laurel Lance koja je uspjela predstaviti se javnosti kao stara Laurel koja je poginula pri kraju četvrte sezone te je sada preuzela njezino nekadašnje mjesto okružne tužiteljice koja je također podržala anti-osvetnički zakon. John Diggle i Curtis su otišli raditi za A.R.G.U.S. kako bi uhvatili Diaza koji je uspio pobjeći na kraju prethodne sezone. Felicity je nastavila živjeti sa svojim posinkom Williamom, ali sve što se događalo je ostavilo velike posljedice na nju te je sigurna da ne može mirno spavati dok Diaz ne bude dva metra pod zemljom. Rene Ramirez je jedini koji se ne može pomiriti da mora prestati biti Wild Dog jer vidi da je gradu zaštita od strane osvetnika još uvijek potrebna. Kao što sam već spomenuo, fabula prikazana tijekom Oliverovog boravka u zatvoru je sasvim dobra, pogotovo stoga što se vidi da i taj zatvor krije puno više tajni nego što se čini na prvu. Iako se Oliver trudi ne uvlačiti u nevolje kako bi bio što prije pušten, to je puno lakše reći nego napraviti, pogotovo što je određenim zatvorenicima trn u oku, a da ne govorimo da neki od njih imaju i poveznice sa Diazom koji još uvijek prijeti njegovoj obitelji. Osim toga, u Star Cityu se pojavio novi osvetnik koji se oblači isto kao Green Arrow, pa iako Oliver ima čvrst alibi da to nije on, pitanje je, tko je onda?

Povezano: Recenzija: Elseworlds (Arrowverse crossover , 2018)

Nakon Oliverovog izlaska iz zatvora, na red je došao crossover sa serijama The Flash i Supergirl Elseworlds o kojem smo naveliko pričali zadnjih nekoliko mjeseci. Zasebnu recenziju tog crossovera možete pogledati na gornjem linku. Ipak, moram reći da se fabula potom nekako vratila u kolotečinu, iako to nikako nije gore od onoga što smo gledali u četvrtoj sezoni koja je, još uvijek, najgora sezona dosad. Nakon što se vratio iz zatvora, Oliveru je dozvoljeno da se vrati životu osvetnika ali ovaj put unutar zakona tj. kao suradnik policije. Iskreno, to mi je zasigurno i najblesaviji dio sezone. Iako se Oliver vratio životu Green Arrowa, cijelu sezonu je proveo sa otkrivenim licem odnosno, bez maske i kapuljače. Dobro, možda u tome sada i nema više smisla kada cijeli svijet zna tko je on zapravo, ali nekako je Green Arrow na taj način izgubio svoju gracioznost. Druga stvar je to što se vidi da Oliver jednostavno nije kompetentan da surađuje s policijom i da sve radi po pravilniku, zbog čega je često dolazio sa Dinah u sukob interesa jer ona još uvijek sve namjerava raditi kao policajka, a ne kao osvetnik. Ta šlampavost će se zadržati sve dok Tim Arrow ne bude u mogućnosti ponovno oformiti svoj tim koji će moći raditi za sebe, iako će još uvijek imati poveznica sa policijom koju su ove sezone stvarno gurali u skoro sve segmetne radnje. Jednostavno su pretjerali sa tolikim utjecajem organa reda, a najgore je to što više nema Quentin Lancea pa da to barem donekle djeluje opravdano.

Tijekom sezone će se ubrzo otkriti i identitet novog Green Arrowa, a radi se o Emiko, Oliverovoj polusestri za koju nije ni znao, čime će i neke nove i stare tajne obitelji Queen ponovno izaći na vidjelo. Emiko je dosta turbulentan lik tijekom cijele sezone, ali kako sezona se sve više primiče kraju, sve više i više ćete ju mrziti, neću puno toga otkriti, ali moram reći da su nakon što su njezinog lika istraživali i pronalazili skoro cijelu sezonu, nekako su završni segment radnje malo previše zbrzali.

Recenzija: Arrow (2012-), sezona 7

Tijekom sezone su se u gostujućim ulogama vratili i neki stari likovi, među kojima su i Cupid, China White i sam Ricardo Diaz koji će činiti novi Task Force X koji će raditi za A.R.G.U.S. Osim Diaza, te gostujuće uloge su bile dobrodošle, ali ipak ih nije bilo dovoljno dugo da bi se na njih obraćalo više pažnje, jedini izuzetak je Diaz koji će na kraju konačno skončati za sve svoje zločine i iz prošle i ove sezone. Uz to, u gostujućoj ulozi se u jednoj epizodi pojavila i Caity Lotz kao White Canary iz serije Legends of Tomorrow, i to u epizodi gdje su glavnu riječ imali ženski likovi, pogotovo Laurel Lance čije će tajne izaći na vidjelo. Iako će se Laurel privremeno vratiti svojem zlom alter egu – Black Siren, na kraju će uspijeti u sebi pronaći onu staru Black Canary kakva je bila prva Laurel koju smo izgubili u četvrtoj sezoni. Iako je ta Lost Canary epizoda dobro odrađena, određeni gledatelji su našli zamjerku što je Oliver bio pošteden akcijskih sekvenci u toj epizodi, isto tako, nekako mi je put iskupljenja za Black Siren djelovao zbrzan i prelagan, ali dobro, s obzirom na sve, može se reći da je to odrađeno na način kako bi svaki Laurel obožavatelj bio zadovoljan.

Što se tiče sekundarne fabule, koje je smještena u budućnost, mogu reći da je to jedan čudan miks. Ali moram reći da je lik Mia Smoak/Blackstar koju je glumila Katherine McNamara odrađen savršeno. Katherine je vrhunski odradila svoj glumački posao te se nadam da ćemo ju moći još više gledati u budućnosti Arrowversea, ne bi čak ni imao ništa protiv spin-off serije koja je potpuno smještena u Star City 2040. godine. Da se malo dotaknem i šminke i maske, mogu reći da je dobro postignut efekt starenja za likove koji su se pojavljivali i u sadašnjosti i u budućnosti, pogotovo Felicity i Laurel. Većina portala je smatrala ovu sekundarnu fabulu suvišnom, ali čak i da je to istina, sama pojava Mije Smoak i Felicity te njihov obiteljski odnos je sasvim dovoljno da se preko toga može preći. Iako su neke stvari iz budućnosti ostale neobjašnjene, reći ću vam, bez spojlanja, da su ovi flashforward segmenti krucijalni i za završetak priče o Felicity koju iduće sezone više nećemo gledati.

Što se tiče samog kraja sezone, već sam rekao da je to sve nekako djelovalo zbrzano. Moglo se to raširiti i na neke od prethodnih epizoda jer dosta toga prosječnog smo gledali da bi dobili eksplozivno finale koje je, iako zadovoljavajuće, ipak previše odrađeno na brzinu. Ali dobro, kraj finalne sezone je bio dovoljno intrigantan da sa nestrpljenjem čekao iduću i finalnu sezonu ove serije. Također je primarna radnja ostavila još poneka vrata u fabuli otvorenima tako da imamo razloga isčekivati odgovore u posljednjih deset epizoda koje će stići ove jeseni.