Recenzija: Venom (2018)

Recenzija: Venom (2018)

Pogledali smo novi Spider-Man spin-off film o anti-heroju kojeg je utjelovio Tom Hardy, Venom. Našu recenziju filma Venom pročitajte u članku.

Akcija, horor, sci-fi, superhero

Ruben Fleischer

Kelly Marcel, Todd McFarlane

Tom Hardy, Michelle Williams, Jenny Slate

Tom Hardy je Eddie Brock, fotoreporter kojemu se život promijeni kada se uplete u istragu sumnjivih laboratorijskih testiranja na ljudima koja krenu po zlu. On i sam postaje dio laboratorijske priče, postaje Venom!

Recenzija: Venom (2018)

Venom je novi Američki superhero film pravljen prema liku iz Marvel Stripova istog imena. Produkcije od Columbia Pictures u suradnji s Marvelom i distribuiran od Sony Pictures Releasing, zamišljen je kao prvi film Sony/Marvel svemira filmova. Redatelj filma je Ruben Fleischer po scenariju od Scott Rosenberg, Jeff Pinkner i Kelly Marcel, a zvijezda filma je Tom Hardy kao Eddie Brock / Venom, zajedno s Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze i Reid Scott.

Venom je prvi film u nadolazećem Spider-man superhero svemiru i trebao bi napraviti čvrsto temelje za ostatak ovog svemira. Hoće li mu to uspjeti, najviše će ovisiti o tome kako prođe na kino blagajnama, što mislim da će biti dobro. Ono što nije dobro niti za Venom, a ni za ostatak to Sony/Marvel svemira filmova, je činjenica da je film kritički užasno loše prošao. Trenutno ima samo 30% na Rotten Tomatoes, što je recimo za 14% lošije od Daredevil filma iz 2003. godine. E sada, po meni je film daleko bolji od rejtinga koji mu kritičari daju, ali i dalje je lagano razočaranje naspram onoga čemu sam se nadao.

Daleko najbolja stvar u filmu i razlog zašto film ipak možemo svrstati u dobre, pa možda čak i najbolje filmove ove godine (ako pravimo široku listu), je očekivano Tom Hardy i njegov lik Eddie Brock / Venom. Hardy se već godinama pokazuje kao vrhunski glumac, ali nisam siguran jesam li ga ikada gledao u ovakvoj ulozi, pogotovo negdje prvih pola filma. Obično glumi neke opake tipove, razbijače, mačo muškarce. Ovdje je glumio potpunu suprotnost, uništenog, uplašenog i propalog mladog muškarca, bez ikakvih planova za budućnost i odglumio je još jednom vrhunski. Interesantan dodatak je da mi se ovdje čini znatno mlađi nego to obično bude, možda zato što mu je brada kraća. Išao bi toliko daleko da kažem kako je njegova gluma u ovom filmu zaslužila nominaciju za Oscara, možda ne da je osvoji, ali sigurno bi trebao biti nominiran, pogotovo ako se uzme u obzir koliko je ova uloga izvan njegovih standardnih uloga. Ostatak glumaca i likova u filmu je potpuno nevažan i u drugom planu.

Trailer: Venom (2018) - Svijet filma

Osim Hardyja, film je povremeno zabavan, ponekad duhovit i ima solidan CGI, ne vrhunski, ali većinom dosta dobar. Venom izgleda dobro, kreće se dobro i gotovo prirodno. S druge strane, živimo u vremenu kada je CGI doveden do trenutnih maksimuma, a i u godini u kojoj je izašao Avengers: Infinity War, tako da vidjeli smo i bolje.

E sad stižemo na loše stvari film, kojih nažalost ima dosta i to na više manje ključnom mjestu, a to je scenarij. Scenarij je katastrofa. Dakle užasno loš. Prvo film je pre kratak, Hardy kaže da su izbacili iz filma njegovih najdražih 40 minuta. Ne znam o čemu se radi, ali film je svakako trebao biti duži. Ima hrpa stvari koje su jednostavno samo preskočene, primjer: popne se na drvo, ispod ga čekaju specijalci, iduća scena kod kuće je; takvih scena ima dosta u filmu gdje samo preskoče dijelove bez ikakvog objašnjenja. Prvih gotovo pola filma je samo origin priča bez Venoma, što je meni zapravo dobro, ali kada bi film trajao 2 i pol do 3 sata, a ne sat i pol. Nakon toga borbe Venoma i nekih bezveznih specijalaca, umjesto da mu daju neki pravi izazov. I onda posljednja borba od gotovo 5 minuta u kojoj se iz aviona vidi što će se dogoditi. Ljubavna priča, više puta viđena, samo napravljena na jako loš način, bez ikakve povezanosti između likova i s dosta iritantnom, inače odličnom glumicom Michelle Williams, meni su bili totalan promašaj.

Iduća loša stvar je neozbiljnost filma i pri tom ne mislim na neke šale i slično, jer nema mi boljeg u superhero filmu nego kada je najgore da baci neki top oneliner. Imam osjećaj da do kraja nisu znali hoće li film biti PG-13 ili R-rated. Pa smo tako dobili neke dosta ‘opake’ scene, a s druge strane popriličan broj neozbiljnih i neuvjerljivih scena. Primjer: pred tobom se pojavi čudovište, koje vidiš prvu puta u životu, odgrize čovjeku glavu, a ti ga pitaš ‘kakvo je vrijeme vani’?!; ulaze u najbolje čuvano postrojenje na svijetu tako što zaštitarima pokažu karticu, a Hardy se sakrije iza sjedala, također unutra po postrojenju hoda, slika, otvara, udara, nigdje nikoga. Pa tako ne bi mogao uči kod nas u Cinestar, pretražili bi ga cijelog kako ne bi unio svoj kikiriki unutra (malo šale), a ne u recimo Muskovo postrojenje. Vrlo vrlo neozbiljan film, čime se gubi sva napetost i realnost.

Recenzija: Venom (2018)

Ono što mi još fali u filmu, odnosno nešto i ima, ali mi je promašeno, je glazba. Zadnjih godina smo mogli vidjeti koliko je glazba u superhero filmovima važna. Teško je postići nabrijan i napet trenutak ako ga ne prati neka vrhunska glazba u pozadini. Čak i lošiji superhero filmovi su izvlačili svoje maksimume kroz vrhunsku glazbu, tako da mi nije jasno zašto to ovdje nisu bolje pokušali napraviti.

Sve u svemu solidan film, ispod mojih očekivanja i nadanja, ali daleko iznad ocjena kritike. Moja ocjena je negdje 6.5, ali s obzirom na to da mogu dati samo pune ocjene neka bude 7, kako bi što više ljudi otišlo u kino pogledati i da pokušamo spasiti taj svemir u nastajanju. Glavni razlog je zato što bi volio ponovno vidjeti Hardyja kao Brock/Venom lika, s nekim boljim scenarijem i nekim zanimljivijim negativcem koji sije pokolj (hint: carnage). Uz to, dobro je vidjeti Venoma na velikim ekranima.

Ne zaboravite da film ima dvije vrlo dobre post kredit scene.

Trailer filma Venom