Recenzija: The New Mutants (2020)

Konačno smo pogledali posljednji Foxov Marvel film – The New Mutants. Našu recenziju pročitajte u članku.

Superhero, sci-fi, horor

Josh Boone

Maisie Williams, Anya Taylor-Joy, Charlie Heaton, Alice Braga, Blu Hunt, Henry Zaga

Petero mladih mutanata, zatvorenih na tajnom mjestu protiv svoje volje, traže iskupljenje za grijehe iz svoje prošlosti kako bi se spasili.

Recenzija: The New Mutants (2020)

Nakon dvije i pol godine čekanja i nekih 5-6 puta koliko je bio odgođen (već smo i prestali brojati), Foxov film The New Mutants konačno nam je postao dostupan. I mi isto malo kasnimo s ovom recenzijom, ali koliko smo ga dugo čekali, trebalo je sad opet skupiti volje da ga se napokon pogleda. Ovaj film trebao je posaditi sjeme za novo poglavlje Foxovog Marvela, ali to je bilo prije nego se upleo Disney sa svojim dugim džepovima i kupio cijelu tvrtku kako bi sve glavne X-Men likove prebacio u svoj glavni MCU, a The New Mutants je tu ostao kao očerupana kokoš koju je Disney pustio samo zato što je već snimljen pa ono, šteta da se baci.

Nakon prošlogodišnjeg filma Dark Phoenix koji je bio ultimativno razočaranje i u kritičkom i u komercionalnom smislu, postalo je jasno da je Foxovom Marvelu odzvonilo. Nekad slavna franšiza koja je trajala 2 desetljeća imala je svojih višestrukih uspona i padova. Iako je sad službeno završila u fazi pada, utjeha za fanove je da je barem slavni Wolverine dobio kraj dostojan svog imena u fantastičnom Loganu. Kad smo se već dotaknuli Logana, možemo reći da je The New Mutants zapravo djelovao kao neka vrsta spin-offa na taj film s obzirom da se i ovdje sve vrti oko bijega iz tajne lokacija gdje, tako rečeno, uzgajaju mutante.

Recenzija: The New Mutants (2020)

Iskreno, filmu The New Mutants pristupali smo dosta oprezno jer, nećemo vas lagati, očekivali smo apsolutni treš od filma. A s obzirom na tako niska očekivanja, možemo reći da nas je sam film čak i uspio iznenaditi. Dakako, to ne znači da je to neki film neopisive kvalitete, ali generalno je vrlo gledljiv i jednostavan za pratiti da biste njime lako mogli ubiti jedno dosadno poslijepodne. Sama jednostavnost ovog filma (svega 6 likova na samo jednom mjestu radnje), i relativno kratko trajanje od sat i 30 minuta zapravo su ovom filmu bili od velike pomoći i učinili ga znatno lakšim za svariti. Prvih sat vremena, doduše, film je bio, što bi se narodski reklo, nit smrdi nit miriši, ali relativno tanka priča se čak i uspjela solidno razviti i mogu vam reći da sam u zadnjih pola sata čak i uživao u ovom filmu, što je velika prednost ovog filma u odnosu na Dark Phoenix.

E sad, iako je sam scenarij skrojen solidno, prezentacija likova i sama pozadine radnje je zapravo bila dosta površna, što zapravo i nismo ovom filmu toliko uzeli za zlo jer ipak je ovo film koji se posmatra očima, a ne glavom. Scenarij je generalno solidno napisan da je u tih sat i pol stala cijela gradacija fabule i apsolutno sve što filmu ovakvog tipa i treba. No, sami antagonist je dosta loš, a i ostatak likova je nekako traljavo prikazan, dok su same glumačke performanse relativno osrednje. Jedna napomena, iako je ovaj film ofišili smješten u horor žanr, ovo apsolutno nije horor i ni u ludilu ga nemojte gledati ako očekujete bilo kakve horor elemente. Doduše, R rating je pripomogao da se film pusti s lanca te se nije ni u jednom momentu morao suzdržavati kod malo intenzivnijih scena, ali to nikako nije nešto što će vas izbaciti iz stolca.

Recenzija: The New Mutants (2020)

Jedna stvar koju moramo pohvaliti, to je solidan CGI, iako sam scenarij nije trošio puno vremena na pojašnjevanje likova i njihovih moći, koje je objasnio samo onako non-šalantno usput, vizualno je film uspio dobro prikazati te sci-fi i fantasy elemente, iako su oni na red zapravo došli tek na vrhuncu i samom kraju filma, što me vraća na onaj dio kad sam rekao da se u zadnjoj trećini filma film podiže na jedan viši nivo nakon što je prvih sat vremena uglavnom bio napunjen klišejima zbog kojih ste jedva čekali da više dođe taj endgame filma.

Zaključak? The New Mutants nije katastrofalan filmski uradak, ali nije ni nešto što bi opravdalo toliko čekanje i sve te silne odgode koje je pretrpio, radi se o filmu koji se može pogledati jednom kada se nema što pametnije za gledati, i na koncu je i ova pandemija ovom filmu napravila uslugu jer ovo je upravo tip osrednjeg filma koji se ubio za streaming servise umjesto klasičnog kina.

Ukratko:

Sveukupno gledano, film kojem možemo dati blagi palac gore unatoč određenim felerima poput tanke priče, osrednjih glumačkih performansi i dosta površne prezentacije likova. Zahvaljujući solidnom CGI-u i kratkom trajanju te samoj jednostavnosti filma, unatoč felerima, ovo na kraju ispada jedan čisto gledljivi film koji prvih sat vremena nit smrdi nit miriši, ali na koncu ipak uspijeva samom sebi dati neki smisao i opravdati tih sat i pol vremena koliko traje. Da je Fox mogao bolje završiti svoju Marvel franšizu, mogao je, ali ako nas pitate, ovo je bolji uradak od Dark Phoenixa i šteta je zapravo što će na ovome stati jer ovaj film čak i ima materijala za nastavak koji bi mogao ispraviti njegove felere, ali nažalost, završilo je ovako kako je završilo.

Ocjena: 6/10