Recenzija: Papillon (2017)

Drama, biografija

Michael Noer

Henri Charrière, Aaron Guzikowski

Rami Malek, Charlie Hunnam, Tommy Flanagan

Zatvorenik koji je zatvoren na udaljenom otoku smislio je način za bijeg. Remake 1973. filma ‘Papillon’.

Recenzija: Papillon (2017)

Papillon je biografski drama film redatelja Michael Noera. Priča priču o Francuskom osuđeniku Henri Charrière (Charlie Hunnam), nadimka Papillon (“leptir”), koji je bio zarobljen u zloglasnom zatvoru Devil’s Island 1933. godine, te iz njega pobjegao 1941. godine uz pomoć drugog zatvorenika, Louis Dega (Rami Malek). Scenarij filma je pravljen prema Charrièreovim autobiografijama Papillon i Banco, kao i prema filmskoj adaptaciji iz 1973. godine, kojeg su napisali Dalton Trumbo i Lorenzo Semple Jr., dok su zvijezde tog originalnog filma bili Steve McQueen i Dustin Hoffman. Papillon je imao premijeru 09. rujna 2017. godine, na  Toronto Internacionalnom Filmskom Festivalu, ali je u kinima započeo s prikazivanjem u 2018. godini, a kod nas početkom 2019.

Papillon, iako se bavi zatvoreništvom i pokušajima bijega iz istoga, je puno više od toga. To je film o snazi ljudskog duha, željom za slobodom, film o prijateljstvu, lojalnosti, povjerenju i hrabrosti. Prikazuje snagu duha, volju i pozitivnosti čak i u najgorim i najcrnjim trenucima ljudskih života. Dok se neki jednostavno nisu mogli nositi s užasnim, često ne zasluženim, kaznama, naša dvojica protagonista kroz svoje prijateljstvo uspijevaju prebroditi i najveće užase.

Dobar dio filma se odvija u samici, gdje gledamo glavnog lika Papillona kako se bori sa svojim mislima i kroz njih traži bijeg u slobodu kako bi preživio godine samoće. I dok je Charlie Hunnam odlično odglumio taj dio, ipak je na trenutke čak i gledatelju to bilo pomalo dosadno za gledati. Mogu si samo pokušati zamisliti kako je bilo stvarnoj osobi u toj maloj rupi. No ako očekujete neku veliku zabavu, ti dijelovi bi vas mogli razočarati i biti vam dosadni.

Uz Hunnama, njegovog prijatelja Louis Degu je još jednom fantastično odglumio Rami Malek, koji se iz uloge u ulogu pokazuje sve bolji i bolji, nedavno je to do vrhunca doveo i Bohemian Rhapsody. Njih dvojica su stvorili takvu odličnu i uvjerljivu prijateljsku povezanost koja se rijetko viđa u filmovima i meni su upravo oni, odnosno ta njihova povezanost najbolji dio filma.

I dok je ovo remake odličnog filma iz 1973. godine, ne zaostaje puno za njim.

Trailer filma Papillon