Recenzija: Osvetnici Završnica (Avengers Endgame, 2019)

Pogledali smo 22. Marvelov film, direktni nastavak na Avengers Infinity War i ukupno četvrti Avengers film – ENDGAME! Našu recenziju filma Avengers: Endgame (Osvetnici: Završnica), pročitajte u članku.

Datum izlaska filma Avengers 4:

25. travanj 2019

Osvetnici: Završnica

Akcija, avantura, fantazija, superhero

Anthony Russo, Joe Russo

Christopher Markus, Stephen McFeely

Chris Hemsworth, Anthony Mackie, Chadwick Boseman, Chris Evans, Don Cheadle, Elizabeth Olsen, Evangeline Lilly, Jeremy Renner, Josh Brolin, Mark Ruffalo, Paul Bettany, Paul Rudd, Robert Downey Jr., Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson, Sebastian Stan, Tom Holland

Kulminacija 22 međusobno povezana filma, četvrti dio Avengers sage će uvući gledatelje u film, kako bi vidjeli prekretnicu ovog epskog putovanja. Naši voljeni heroji će zaista shvatiti kako je ova realnost krhka i žrtve koje se moraju poduzeti kako bi se održale.

Avengers ENDGAME (Osvetnici: Završnica) je Američki superherojski film pravljen prema timu Avengers iz Marvel stripova, produciraju ga Marvel Studios i distribuira Walt Disney Studios Motion Pictures. On je direktni nastavak na Avengers: Infinity War iz 2018. godine, nastavak na Marvel’s The Avengers (2012) i Avengers: Age of Ultron (2015), te je ukupno 22 film u Marvel Filmskom Svemiru (MCU). Redatelji filma su Anthony i Joe Russo, po scenariju sastavljenog od tima Christopher Markus i Stephen McFeely, a u njemu glume gotovo svi glumci iz prijašnjih Marvelovih filmova.

Godinu dana nakon veličanstvenog Avengers: Infinity War filma stigao nam je drugo očekivani Endgame, koji obilježava završetak jedne ere, nazvane Infinity Saga. Ta Infinity Saga je definitivno nešto do sada neviđeno u povijesti filmova, građenje priče kroz 22 međusobno povezana filma, tako da se glavni filmovi, Avengers, mogu fokusirati na napetost, akciju i u globalu biti epski i neponovljivi. Nažalost, baš u tom području mi je ovaj Endgame najviše podbacio i razočarao me.

Infinity War, nabijen od prve do zadnje minute s napetošću, bitkama, likovi cijelo vrijeme na rubu smrti, čak mjestimično i s malo humora, nije imao potrebe, a ni vremena, nešto posebno razrađivati priču, a pogotovo ne likove. Zato što je to Infinity Saga prije učinila za njega. Sa svim likovima smo već odavno upoznati i oni koji to prate od samog početka i jako povezani. Tu su Osvetnici: Završnica napravili veliki zaokret naspram tri dosadašnja Avengers filma. Otprilike dva sata i četrdeset minuta se posvetilo dodatnoj izgradnji likova za koje već znamo posljednjih 10-11 godina i stvaranju nepotrebne nostalgije, pogotovo nepotrebne zato što svaki od tih prijašnjih filmova većina nas zna napamet, a samim time i od samog početka možemo naslutiti što će se na kraju dogoditi, ako već godinama to zapravo i nismo znali. Cijeli film jedva da je ponudio jedno do možda dva iznenađenja. U Infinity War smrti su se dogodile u 5-10 minuta, bez dodatnog građenja nostalgije, posebnog građenja likova, crtanja tko će umrijeti i slično i ljudi su o tome svejedno pričali godinu dana. U Avengers Endgame je totalna suprotnost, cijeli film se fokusira na nekoliko pojedinačnih likova, koje se ionako već dugo vremena priprema za odstrel. Puno vremena izgubljeno na nešto što je bilo potpuno nepotrebno, jer kao što je Infinity War prikazao, ne treba ti puno vremena da ljude rastužiš i dirneš u srce.

Ponovno nevjerojatno za Avengers film, potpuno lišen napetosti, osim možda u 10 minuta epske bitke koju je ponudio i definitivno daleko najboljeg trenutka u filmu. Sve je izgledalo poprilično neozbiljno, iako je to već znalo biti u Marvelovim filmovima, nekima se već prije to nije svidjelo, ovdje je to meni znatno veći problem, jer ovaj film je ‘Endgame’. Cijeli film heroji su podijeljeni u neke potpuno ne zanimljive i ne povezane timove heroja koji se do sada gotovo i nisu susreli, o team-upovima nema uopće priče, do opet onih epskih 10 minuta bitke.

Upravo ta bitka je gotovo jedina svijetla točka filma. Epska bitka, meni možda vizualno i nabojem najbolja u cijelom MCU, ali i tu čak imam zamjerke, a to je što je trajala užasno, užasno kratko, barem za film i važnost ovih razmjera. Najveće udruživanje heroja ikada viđeno u jednom filmu, nevjerojatno epski trenuci, kombiniranje raznih moći više heroja, ma meni jednostavno veličanstveno, tako mi je žao što toga nije bilo više i češće u filmu. Koliko je ta bitka vizualno bila savršena, toliko je ostatak filma vizualno bio ispod svakog prosjeka za Marvel. Vrlo vjerojatno ih svi ti glumci koštaju užasno puno pa su morali smanjiti na vizualnom dijelu, jer u pojedinim trenucima se činilo kao da gledam seriju Agent Carter, a ne Marvelov završni spektakl. I to u većem dijelu filma.

Nažalost ni s herojima mi nisu baš pogodili, odnosno s onime što su napravili s nekima. Iako su Hulk i Thor u samom početku filma bili vrlo zabavni i duhoviti, kasnije je to pomalo postajalo iritantno, pogotovo ono što su napravili Thoru. Zašto takve promjene nisu napravili na Captain America, Black Widow ili Iron Manu. Uopće nije bilo potrebe za to. Nakon što je u Infinity War filmu bio uz Iron Mana glavna pojava, ovdje je isto bio glavna pojava, ali za ruganje. Hulk s druge strane, dosta zabavan, ali bez posebne pozadinske priče, pogotovo nekome tko ne prati stripove, ova Hulkova promjena možemo biti vrlo čudna i potpuno nejasna. Uz to, iako je igra neke ključne uloge u filmu, nažalost nikada nije dobio pošteno mjesto u Marvelovom Filmskom Svemiru, međutim, na to utjecaj imaju igre iza platna, odnosno prava na korištenje lika, kojem je po svemu sudeći ovo posljednje pojavljivanje u MCU (barem glumcu Mark Ruffalu – još će biti u Disney+ Marvelovoj seriji Hulk/She-Hulk, prema glasnima). Iron Man i pogotovo bi rekao Captain America (vjerojatno najzanimljiviji lik u ovom filmu) fenomenalni, Black Widow i Hawkeye također. Captain Marvel u trenucima kada je u filmu ponovno potpuno pretjerana kao i u svom solo filmu, a iako jako kratko, jedan od boljih trenutaka u filmu ima Scarlet Witch i zaista mi je nejasno da ona nije predvodnik onoga što dolazi ili barem da ona nije postavljena kao broj 1, a ne kao grom iz vedra neba forsiranje Captain Marvel, meni barem, daleko zanimljiviji lik i lik kojeg smo sada već kroz nekoliko filmova imali prilike upoznati. Thanos još jednom izvrstan i jedan od boljih likova u filmu, nažalost puno premalo ga ima.

Avengers: Endgame teorija savršeno objašnjava kako će heroji poništiti Thanosovo uništavanje

Dosta nelogičnosti u filmu, ali u to ne želim ulaziti jer bilo ih je i prije u Marvelovom svemiru, samo kada mi se film više sviđao ih nisam primjećivao, pa neću ni sada. Nikada se Marvel nije ni gledao zato što je logičan, nego zabavan. Baš ta zabava mi je jako falila u ovom filmu.

Definitivno su iz Marvel Studios odlučili jako promijeniti trend Avengers filmova, ciljali na nostalgiju kod ljudi umjesto na akciju i napetost, ali koliko čitam po komentarima, očigledno i pogodili puno ljudi time. Reakcije su velikom većinom pozitivne i oni će svoj cilj ostvariti, iako nakon što sam pogledao Avengers: Endgame (Osvetnici: Završnica), čisto sumnjam da će uspjeti skinuti Avatar s trona, ali vidjet ćemo. Skeptičan sam da će ga ljudi imati želje ići puno puta ponovno pogledati u kina, ali možda i hoće. Naći će se na našoj listi najboljih filmova 2019. godine, ali za razliku od Infinity War koji je bio pri samom vrhu prošle godine, ovaj će biti na njezinoj suprotnoj strani.

Iako mi to baš ne igra previše ulogu, sve iritantnije i iritantnije je politiziranje u ne samo ovom, nego općenito svim filmovima. Vjerojatno onome koga je film oduševio to neće ni primijetiti, ali onome koga je razočarao primijeti i takve, male, ali iritantne stvari.

Sve u svemu, ne mogu reći da je film u globalu loš, imao je dobrih trenutaka, ali je meni užasno veliko razočaranje jer nakon onakvog Infinity War filma, ovaj je samo malo više od prosječnog. Za mene slab i tužan, ali razočaravajuće tužan, završetak jedne ogromne ere, ne samo u superherojskom žanru, nego općenito u Svijetu Filma. Očekivao sam više, a s dužinom trajanja od preko 3 sata, trebao sam (smo) i dobiti više. Moglo je i moralo bolje.

Trailer filma Avengers: Endame (Osvetnici: Završnica):