Recenzija: Money Heist (sezona 3)

Pogledali smo treću sezonu odlične Netflixove akcijske, krimi, misterija serije, Money Heist. Što mislimo o njezinoj trećoj sezoni pročitajte u članku.

Akcija, krimi, misterija

Álex Pina

Úrsula Corberó, Itziar Ituño, Álvaro Morte

Originalni naziv serije je La casa de papel, a prati grupu koja vrši pljačku na ‘Factory of Moneda and Timbre’.

Recenzija: Money Heist (sezona 3)

Nakon donekle uspješno izvršene pljačke ekipa se sada mora snalaziti sa životom na slobodi. Podijeljeni u skupine i svatko na svojoj strani svijeta daleko od zapadne civilizacije život teče idilično. Sve do jednog trenutka kada stvari krenu po zlu i potrebno je sazvati sastanak sa svim članovima ekipe. Potrebna je još jedna akcija i pljačka ali ovaj put cilj nije novac nego nešto puno osobnije.

Nova sezona, nova pljačka ali stari i isti format. Ovu sezonu nije teško preporučiti nikome pošto je stil radnje isti kao i do sada. Ono što ste voljeli ili mrzili kod prve dvije sezone vas očekuje i ovdje. Budžet je povećan što se vidi kod određenih scena i događaja. Samo šteta što to povećanje budžeta ne znači nužno i bolje pisanje scenarija ( kao i kod neke svima voljene serije čija je zadnja sezona izašla u četvrtom mjesecu). To povećanje budžeta je osigurao Netflix ali uz to dolaze i neke stvari koje valjda u današnjem vremenu moraju biti prisutne. Tako smo dobili i prve homoseksualne odnose među likovima kao i borbe žena za svoj glas i dokazivanje kako su i one “badass”. Te scene naravno nemaju nikakvog smisla i imate osjećaj kao da vam netko nepotrebno gura svoje stavove.

Likovi su isti kao i prošle sezone uz dodatak par novih s obje strane (policija i pljačkaši). Gluma je osrednja i glumci se ne moraju brinuti hoće li biti nominirani za Emmy. Uglavnom kroz cijelu sezonu se događa jedan veliki deja vu. Nekad sam se upitao jesam li kliknuo na dobru epizodu. Što je dosta loše jer ipak smatram da serija mora rasti iz sezone u sezonu. Jedan novi lik kod policije je inspektorka koja je i pametnija i staloženija i hrabrija i taktički potkovanija od svojih muških kolega. Jesam li spomenuo i da je trudna i da odmah odlučno odbrusi kolegi koji joj savjetuje da možda ne bi trebala biti u trudnom stanju u takvoj stresnoj situaciji. “Badass woman” kaj ne ? Professor ima ponovno savršeni plan i ponovno je potpuno zanemario ljudske odnose koji bi mogli utjecati na ishod. U prve dvije sezone je taj “ljudski aspekt” bio dosta nezgodno napisan i poguran samo da se likovi nađu u nekim lošim situacijama. U ovoj sezoni sam očekivao da će to popraviti ali nisu što nema nikakvoga smisla i nedopustivo je. Znači dva puta mogu isplanirati savršene pljačke ali nitko nikada nije pomislio na međuljudske odnose. Razumijem da uvijek postoji taj ljudski faktor ali za razliku od serije poput Breaking Bad kada neka loša odluka ima smisla i možete vidjeti od kuda dolazi ovdje je osjećaj da su ti zategnuti odnosi tamo bačeni nasumice samo da ne ide sve po planu.

Recenzija: Money Heist (sezona 3)

Serija ima povratke u prošlost gdje objašnjavaju neke stvari vezane uz radnju. Nekad imaju smisla i daju puniju sliku trenutnim događanjima , puno puta ne i tu su samo da popunu vrijeme. Naravno pljačka uvijek krene po planu i kada mislite da ih policija ima oni se uspiju nekako izvući jer su predvidjeli njihov potez. Nekad ste stvarno zadivljeni kako su nešto uspjeli predvidjeti i dobijete tu dozu adrenalina i zadovoljstva. Ali to odmah brzo ispari kada vidite neku glupu dramu ili glupu odluku koju donesu ti isti “pametni” likovi. Uvijek netko nešto mora reći ili imati slom ili napraviti nešto ili ne znam ni ja što. Sa vremenom postane frustrirajuće gledati takve oscilacije u radnji.

Smatram kako bi bilo puno zanimljivije kada bi se fokusirali samo na taj tehnički aspekt pljačke i s te strane kako će tko koga nadmudriti. To je ono što je zanimljivo kod ove serije. Naravno takav je scenarij teže za napisati i lakše je baciti neku dramu među likove ili neku odluku koja ih zezne. Jeftini trikovi koji su možda dovoljno dobri da određenu količinu ljude zainteresira. Ali kada krenete malo razmišljati o seriji i odlukama. Tada uviđate dosta nedostataka i mana. Cijela priča serija dosta igra na sigurno jer je prva sezona bila popularna. Mislim da to nije dobra taktika jer ako tako nastave brzo će biti poslani u zaborav i biti zapamćeni kao serija s jako zanimljivom premisom ali nezgodno napravljenom egzekucijom.