Recenzija: Star Trek Discovery - Sezona 2

Recenzija: Star Trek Discovery – Sezona 2

Pogledali smo drugu sezonu znanstven-fantastične serije, Star Trek: Discovery! Našu recenziju druge sezone pročitajte u članku.

Akcija, avantura, drama, Sci-fi

Bryan Fuller, Alex Kurtzman

Jason Isaacs, Doug Jones, Shazad Latif

Deset godina prije Kirk, Spock i Enterprise, USS Discovery istražuje nove svjetove i oblike života, dok jedna Starfleet časnica ući razumjeti sve strane stvari.

Nakon podijeljenog mišljenja oko prve sezone serije Star Trek: Discovery (meni je bila odlična), showrunneri su uglavnom odlučili poslušati kritike i krenuti više u smjeru prošlih Star Trek serija. Tako smo u ovoj sezoni dobili puno više istraživanja, neke nove rase, dimenzije i putovanja kroz vrijeme. Međutim, sve to je bilo znatno manje zabavno od prve sezone u kojoj se nije znalo koja je epizoda bolja od koje (iako kraj nije baš bio sjajan).

Cijela ova sezona je, pogotovo na svom kraju, izgledala kao da samo služi pripremanju treće sezone. Često je znala biti pretjerano usporena, ponekad i dosadna, a krajnji cilj joj je bio nezadovoljavajuć. Glavni problem kod ovog pokušaja, vraćanja starim korijenima, s puno istraživanja i kontakta s nekim ne interesantnim rasama je u tome što za razliku od prijašnjih serija, kod kojih je svaka sezona imala preko 20 epizoda, pa je bilo mjesta za neke manje zanimljive epizode, ovdje nažalost za to nema mjesta, jer je samo 14 epizoda u pitanju.

Upravo taj problem se možda još bolje vidi na razvijanju likova, preciznije na njihovom ne razvijanju. Fokus serije je, opet za razliku od prijašnjih serija, na Michael Burnham, jednog od članova posade svemirskog broda Discovery. Vrlo iritantno je što ona, iako nije ni prvi časnik, niti savjetnik za neko određeno područje, odlučuje doslovno o svemu. Svaka njena riječ upućena kapetanu je doslovno zlato. Svaki njezin prijedlog bez razmišljanja prihvaćen. Vrlo iritantno. Pogotovo što smo to prije očekivali od Kapetana i prvog časnika, ne nekih manje pozicioniranih članova posade.

S druge strane, upravo zato što je toliko vremena posvećeno liku Burnham i zbog smanjenog broja epizoda, gotovo svi ostali likovi su ostali potpuno ne razvijeni i zapravo smo vrlo malo saznali o njima. Izuzetak je bio Saru o kojem smo barem dobili pozadinsku priču, čak i Spocka nismo vidjeli koliko sam mislio da hoćemo. Šteta zbog toga, jer osim Burnham tu ima nekoliko vrlo zanimljivih likova. Već drugi Kapetan nedovoljno dobro iskorišten, simpatična, iako malo previše djetinjasta Tilly, dobar Ash Tyler koji je za razliku od ovih dobro pripremljen u prvoj sezoni, ali u drugoj na marginama i ostali.

Ipak, i ova, lošija sezona, je bila iznad prosjeka. Iako se Burnham vidljivo forsira i baca u prvi plan, njezin lik uopće nije loš, tako da nije problem u njoj, već u tome što drugi dobiju slabo vremena.

Uz to, bilo je vrhunskih specijalnih efekata i bilo je pravo zadovoljstvo gledati seriju. Pogotovo se može vidjeti u posljednjoj epizodi koje je izgledala kao Star Wars filmovi na svom vrhuncu, zaista fantastično.

Kapetan je ponovno bio odlično pogođen, nadam se da ćemo ga imati prilike gledati i u budućnosti, međutim to ostaje vidjeti, jer serija definitivno ima jedan novi oblik u kojem kapetani nisu u prvom planu.

Istraživanja, iako ne pretjerano zadovoljavajuća, su definitivno ponudili neku nostalgiju i sjećanja na mladost kada se ‘jela’ očima svaka nova epizoda Star Treka. Također su ciljali upravo na nostalgiju raznim ‘easter eggovima’ koji su nas često podsjetili na prošle sezone.

U kojem će smjeru ići serija poslije ove sezone, teško je reći. Osobno se nadam više prvoj sezoni, s hrpom misterije, nekim poznatim i uvijek voljenim neprijateljima, malo više pozadinskih priča, barem nekih glavnih likova. Nemam ništa protiv da nastave i s istraživanjima, ali samo ako će biti zanimljiva i imati utjecaj na ukupnu priču sezone.

Star Trek: Discovery je obnovljena za treću sezonu i iako možda nije savršena, jedna je od rijetkih kvalitetnih svemirskih SF serija u današnje vrijeme, uz The Expanse naravno, tako da jedva čekam njihov povratak na male ekrane.

Trailer druge sezone serije Star Trek: Discovery: