Recenzija: Captain Marvel (2019)

Captain Marvel (2019) on IMDb

Akcija, avantura, sci-fi, superhero

Anna Boden, Ryan Fleck

Anna Boden, Gene Colan, Ryan Fleck

Gemma Chan, Brie Larson, Lee Pace, Samuel L. Jackson, Ben Mendelsohn

Carol Danvers postaje jedna od najjačih heroja u svemiru, kada je Zemlja uhvaćena usred galaktičnog rata između dvije izvanzemaljske rase.

Captain Marvel - započinje snimanje u 2018 godini Captain Marvel je novi Američki superhero film, pravljen prema liku iz Marvel stripova, Carol Danvers / Captain Marvel. Napravljen od Marvel Studios i distribuiran od Walt Disney Studios Motion Pictures, ovo je 21 film u Marvel filmskom svemiru (MCU). Scenaristi i redatelji filma su Anna Boden i Ryan Fleck, s Meg LeFauve, Nicole Perlman, Geneva Robertson-Dworet, Liz Flahive i Carly Mensch koji su pridonijeli pisanju scenarija. Zvijezde filma su Brie Larson u glavnoj ulozi, zajedno sa Samuel L. Jackson, Ben Mendelsohn, Djimon Hounsou, Lee Pace, Lashana Lynch, Gemma Chan, Algenis Perez Soto, Rune Temte, Mckenna Grace, Clark Gregg i Jude Law.

Film prati origin priču Carol Danvers u kojem imamo prilike vidjeti kako postaje prva Marvelova heroina u svom solo filmu, Captain Marvel. Feige i Marvel Studios su nam pokušali prodati da ovo neće biti samo još jedna origin priča, nego nešto drugo, nešto novo. Nažalost to nije ništa novo, već sve viđeno puno puta, iako ja nemam ništa protiv toga, a razlika je jedina u tome što je malo preokrenut redoslijed te origin priče. U središtu priče su izdaje, neki toliko očiti preokreti da ja ne znam ni zašto se trude staviti ih u filmove i Denversino prihvaćanje njezinih korijena i moći. E upravo u tim moćima leži najveći problem filma, a potencijalno i veliki problem u MCU. Uz to, uopće nije dobro objašnjeno kako je došla do tih moći. Točnije, prikazano je kako dolazi do njih, samo nije nigdje objašenjeno zašto je toliko jača od svih ostalih. Ništa u filmu to nije objasnilo. A ono što su ponudili kao objašnjenje je daleko nepotpuno i prikazano na brzinu.

Recenzija: Captain Marvel (2019)

Svi negativci u ovom filmu su toliko beznačajni, slabi, bezlični i samo topovsko meso kako bi se promovirala snaga Captain Marvel. Do sada ni u jednom Marvelovom filmu tako nešto nije bilo napravljeno. Možda je bilo slabijih negativaca, manje zanimljivih, ali nikada ne ovako loših. Film od početka do kraja ne nudi apsolutno nikakvu napetost, možda prvih 10tak minuta, nakon toga apsolutno ništa. Daleko od toga da nema akcije, ali akcija je kao kad Chuck Noris ide i rješava protivnike. Dakle doslovno mi je na trenutke izgledalo kao da su svuda poslagani čunjevi, a kugla samo ide i ruši ih okolo. Jedino gdje se sjećam da sam nešto slično vidio, ali opet ni izbliza ovako, je kada se u Justice League Superman pojavio. On je sve protivnike s lakoćom pobijedio, međutim tamo smo imali kakvog takvog negativca u obliku Steppenwolfa, dok ovdje nema ni jednog. I dok se jedan lik (da ne spojlam) nameće kao glavni negativac, toliko je mizeran i srozan da je zapravo samo još jedan čunj u filmu.

E sada, zašto bi to mogao biti veliki problem za MCU. Prvenstveno zato što ovakvih heroja još nije bilo u MCU i to će sigurno ljubiteljima tih heroja smetati, meni također. Pa mogli su jednako tako napraviti World War Hulka ili najjaču verziju Thora (u zadnjem stripu je postao Phoenix Thor i možda najjača stvar u svemiru) ili ne daj Bože da su Scarlet Witch dali prostor koji je zaslužila i nju napravili najjačom u Marvel Filmskom Svemiru. Kako god bilo, ovo je daleko prevelika razlika u snazi i iritantno je da nakon 11 godina praćenja MCU nam žele plasirati heroja koji je od prve sekunde jači od svih. Navodno, a ovo je samo navodno, Elizabeth Olsen je također nezadovoljna ovakvim raspletom, pogotovo ako je poznato da je Brie Larson dobila ugovor na sedam filmova, dok Olsen trenutno ima jedinu zagarantiranu budućnost na Disney+ streaming platformi u obliku serije. Vidjet ćemo kako će to ispasti.

Recenzija: Captain Marvel (2019)

E sada kada sam završio s kritikom, idemo na dobre stvari u filmu. Film je zabavan. Ne u smislu Guardians of Galaxy vol.1 zabavan, ali i dalje dovoljno duhovit, dosta akcije ima i likovi su dosta simpatični. Definitivno nisam ljubitelj onoga što su napravili s Captain Marvel i vidjet ćemo kako će se njezin lik razvijati kroz ostale filmove, ali Brie Larson je bila odlična. Osobno nisam do sada bio ljubitelj glumice i mislio sam da će mi biti jako iritanta, a zapravo je bila čista suprotnost toga. Zabavna, simpatična, duhovita, s hrpom emocija, što traileri baš i nisu prikazali, općenito odlično pogođena glumica – očigledno nije bez razloga Oscarovka. Sljedeći najbolji u filmu, zapravo najbolji općenito i velika je šteta što ga bolje nisu iskoristili je Ben Mendelsohn koji glumi Skrull ratnika Talosa. Dakle čovjek je bio fantastičan, u gotovo svakoj sceni gdje je on je smijanje naglas. Samuel L. Jacksonov Nick Fury me nije tako baš oduševio. Napravili su ga kao nekog ‘sidekicka’ koji nema pojma o ničemu i samo čeka da ga Carol ili Goose spase. Ima i dobrih scena s njim, nekoliko puta zaista dobro nasmije, ali poprilično je podređen. I za kraj dolazimo do mačka Goose s kojim sam primijetio da su gledatelji u kinu oduševljeni, dok je meni bilo to poprilično loše napravljeno. Doslovno je ubačena mačka u film zato što ljudi vole gledati YouTube filmove s mačkama. Jedino objašnjenje, ali čini se da se većini publike svidjelo. Kao što sam već gore napisao, negativce neću ni spominjati jer su toliko sramotno loši da su mi svi isti i kao čunjevi. Čak su jednog Ronana, koji se suprotstavio Thanosu, napravili da podvije rep i pobjegne.

Vizualno nisam oduševljen. Ako za usporedbu pogledamo Aquaman solo film ili čak Wonder Woman, Captain Marvel je daleko od toga, vizualno mislim. Prvih 10-15 minuta izgleda jako dobro, a onda do zadnjih 10 minuta se provlače kroz neke pustopoljine, zatvorene hodnike i slično. Glazba je dobra, ali iskreno očekivao sam puno više, nešto poput Guardiansa, ovo je bio samo mali dio toga, iako to što je bilo, bilo je dobro.

Već je duže vrijeme kroz promociju koju šef Marvel Studios, Kevin Feige, radi dobro poznato da će Captain Marvel biti ‘glavno’ lice budućih Avengersa. Ne bi ja imao ništa protiv toga, ali ili da su je prije počeli graditi ili da su joj postepeno počeli razvijati moći, ma bilo što, a ne samo kao grom iz vedra neba. U ovom filmu ona je tek počela vladati svojim moćima, pa što će tek biti kada ih svlada. Vidjet ćemo kako će to odraditi braća Russo u Endgame, osobno se nadam da će ona biti više manje u drugom planu, a da će se dati prostora onim herojima koji odlaze, dok nju postepeno iz drugog plana uvesti naprijed. Kao solo film, Captain Marvel je uglavnom tu negdje s ostalim Marvel solo origin filmovima, koji ruku na srce rijetko kada su bili spektakularni. Dok su im s druge strane okupljanja i građenje svemira fantastični.

Film ima dvije post-credit scene, ostanite na njima jer je jedna direktno vezana s Endgame.

Trailer filma Captain Marvel