Recenzija: BrightBurn (2019)

Recenzija: BrightBurn (2019)

Pogledali smo novi Sonyjev superherojski horor film s Elizabeth Banks u glavnoj ulozi, BrightBurn. Našu recenziju filma BrightBurn pročitajte u članku.

Horor, sci-fi

David Yarovesky

Brian Gunn, Mark Gunn

Elizabeth Banks, Meredith Hagner, David Denman

Što bi se dogodilo kad bi nadareno dijete s druge planete sletilo na Zemlju, ali umjesto da postane junak čovječanstva, ono postaje nešto daleko zlokobnije? Nakon teške borbe s neplodnosti, Torin san o majčinstvu ostvaruje se dolaskom tajanstvenog dječaka. Brandon se čini da je sve ono što su Tori i njezin suprug Kyle ikada željeli – pametan, talentiran, znatiželjan u otkrivanju svijeta. No kako se Brandon približava pubertetu, čini se da se u njemu budi moćna tama, a Tori postaje užasnuta strašnim sumnjama o svom sinu. Jednom kad Brandon počne djelovati pod utjecajem mračnih podražaja, njegovi najbliži se nađu u velikoj opasnosti. Čudotvorno dijete se pretvara u zlog grabežljivca koje nesputano hara Kansas Cityjem.

Trailer: BrightBurn (2019)

Svi znamo priču. Misteriozno dijete, za koje nitko ne zna odakle se stvorilo, pronađe bračni par koji ujedno ne može imati vlastitu djecu. Neobično dijete odluče zadržati i svima reći da je njihovo. Kako dječak odrasta roditeljima postaje jasno da se ne radi o običnom dječaku nego jako posebnom djetetu koje ima izvanzemaljske sposobnosti. Naposljetku dječak, sad već muškarac, u potpunosti otkriva svoje moći i porijeklo i postaje svima poznati junak koji svoj život podredi spašavanju čovječanstva. Superman, ali s zloslutnim obratom. Umjesto da spašava svijet, on ga počinje kidati, a kreće od onih koji mu se nađu na putu.

Kao što vidite, ovo je jedna već poznata i puno puta iskorištena premisa, najpoznatiji primjer takvog spasitelja Zemlje je dakako Superman, iako je bilo i drugim, međutim, BrightBurn je odlučio napraviti jedan vrlo interesantan zaokret i to za 180. Jednu već dosta potrošenu temu su okrenuli i napravili od nje horor film u kojem dječak koristi svoje nadnaravne sposobnosti kako bi pokorio planetu. Kako je ispalo, pa uglavnom fantastično. U vrijeme kada superherojski filmovi haraju kino blagajnama i često se križaju s drugim žanrovima, najčešće akcijom, znanstvenom-fantastikom i komedijom, sada smo po prvi puta dobili pravi R-Rated superherojski horor film. Iskreno se nadam prvi među mnogima u budućnosti jer ovo je bilo jedno ludo uživanje.

Recenzija: BrightBurn (2019) Film u početku započne sporo, iako stvori neku laganu napetost, a opet dobro uspije izgraditi prisnost među likovima i objasniti njihove pozadinske priče. Onog trenutka kada dječak Brandon Breyer postane svjestan svojih moći, počinje pakao i ne staje do samog kraja. Ubojstva su jedna od najžešćih što sam gledao u horor filmovima. Scene su brutalneee, toliko da je na trenutke bilo teško gledati, a opet dovoljno zabavno da ne možete okrenuti glavu. Onima koju su igrali igru Mortal Kombat bit će jasnije kada opišem ovo kao Fatality na kraju borbe u Mortalu, dakle brutalnosti teške, a opet zabavne jer se tako što ne viđa obično, čak ni u ‘običnim’ horor filmovima. Nadam se da će Mortal Kombat, čiji je producent James Wan, slijediti ovu recepturu. Ima tu i ‘jump scare’ scena, uglavnom film će vas uspjeti i isprepadati, kao i zabaviti.

Majka i otac, Tori Breyer (Elizabeth Banks) i Kyle Breyer (David Denman), su bili vrlo uvjerljiviji u filmu i zaista se osjećala njihova prisnost, ljubav i briga oko dječaka, dok njihov sin Brandon Breyer (Jackson A. Dunn) nažalost nije pokazivao nešto puno emocija. Je, ponekada je znao biti jeziv, iako on osobno mi baš i nije bio toliko, koliko njegov alter-ego.

Recenzija: BrightBurn (2019)

Vizualno se na trenutke film činio jeftin, što zapravo ne treba čuditi s obzirom na to da mu je budžet bio nevjerojatno malih $6 milijuna! Ono što je još bolje, je da je većinu filma ipak izgledao sasvim pristojno, a pogotovo je znalo biti brutalnih, jezivih i zanimljivih scena povezanih s mladim anti-Supermanom. Film vizualno nije Avengers: Infinity War, ali definitivno nije neki C produkcije. Solidno i više o toga ako se uzme u obzir njegov budžet. Ne treba zaboraviti ni zlokobnu glazbu koja se odlično uklopila u ovaj horor film i dala mu jednu novu dimenziju.

BrightBurn je jedan vrlo interesantan film, koji bi, nadam se, mogao otvoriti svijet superheroja još više prema R-Rejtingu i možda pravljenju više horor filmova sa superjunacima. Ili možda nekih mračnih triler filmova. Očigledno je da ne treba veliki budžet da bi se napravio dobar film, samo dobra i hrabra ideja, kao i okupiti ljude s vizijom iza filma (dobar redatelj, rođaci Gunn, solidna, a ne pretjerano skupa glumačka ekipa). Zasluženo će se naći na našoj listi najboljih filmova 2019. godine.

U nastavku pogledajte trailer za znanstveno-fantastični horor film BrightBurn (nije za mlađe od 17 godina) i pretplatite se na naš YouTube kanal.