Recenzija: Black Christmas (2019)

Recenzija: Black Christmas (2019)

Pogledali smo slasher horor Black Christmas koji je ove godine izašao u prosincu na sam petak 13. Je li to poklapanje blagdanskog vremena sa horor danom nam donijelo horor koji se isplati pogledati? Saznajte u našoj recenziji.

Žanr: Horor, misterija, triler

Redatelj: Sophia Takal

Scenaristi: Sophia Takal, April Wolfe

Glumačka postava: Imogen Poots, Lily Donoghue, Aleyse Shannon, Brittany O’Grady, Caleb Eberhardt, Cary Elwes

Sinopsis: Hawthorn Collage polagano se prazni i priprema za božićne blagdane. Dok se prijatelji i članovi sestrinstva spremaju za proslavu, maskirani ubojica kreće na svoj krvavi pohod ubijajući studentice jednu po jednu. Kako se broj ubojstava povećava, prijateljice se počinju pitati mogu li vjerovati muškarcima u njihovoj blizini uključujući svoje dečke, simpatije pa i profesore. Tko god da je ubojica, uskoro će shvatiti da te mlade žene odbijaju biti žrtve.

Recenzija: Black Christmas (2019)

Iako je vrijeme blagdana uvijek bilo vrijeme za gledanje vedrih, zabavnih, i obiteljskih filmova, ponekad i ostali žanrovi pokušaju dati nešto svoje što je usko povezano sa božićnim vremenom, a ove godine se dodatno poklopilo što petak 13. taman pada na zadnji mjesec u godini te se tu otvorio prostor za Black Christmas. Ipak, iako mu se vrijeme izlaska tako fino potrefilo, i iako u taglineu filma stoji da dolazi od producenata vrlo dobrih horora Get Out i Halloween, Black Chistmas je jedan od onih prozirnih slashera koji su generalno toliki treš da vam ne pada na pamet uopće takav film smatrati hororom.

Počevši od same fabule koja je ne samo klišeizirana, nego je i predstavljena na konceptu koji je, blago rečeno, totalno idiotski. Ovaj film zapravo djeluje kao da se redateljica sjetila: “uzimo par najpopularnijih elemanta horora, sklepajmo neki scenarij i snimimo to pa kako ispadne da ispadne.” Točno to, cijeli ovaj film djeluje kao da je smišljen, napisan, snimljen i montiran za manje od mjesec dana, te se vidi da u ovaj film nije uloženo apsolutno nikakvog truda. Klišeizirana i šablonizirana ideja možda i ne bi bila toliki problem, ali ovaj film kao da se stidi biti ono što je. Mislim, ako već snimate horor, onda bi to trebao biti horor, ali iskreno, ovaj film u biti nije ni h od horrora. Jezivih scena gotovo da uopće nema, a sve što su autori mislili (ako su išta mislili) da će izgledati jezivo je totalno prozirno napravljeno da to nije za vjerovat. Brutalnih scena, vrištanja, panike, osjećaja isčekivanja i svih tih glavnih sastojaka svakog horor recepta nema ni u tragovima. Što je najgore, ovaj film se predstavlja kao isti slasher, onda valjda mora imati krvavih scena? Malo morgen! U cijelom filmu krvi ima isto koliko i meni kad mi curi iz nosa. Vjerujte da više krvi ima na vrhu ovog noža na najgornjoj slici nego u cijelom filmu, kao da je i samu redateljicu bilo strah da će povratiti ako pokuša snimiti nešto krvavije.

Recenzija: Black Christmas (2019)

Sljedeća stvar, ovaj film je napravljen kao jedan totalni feministički uradak. Samo da se zna, ja osobno nemam ništa protiv potenciranja feminizma u filmovima ako je baš potreban i ako kvaliteta filma zbog njega ne pati, ali ovdje se toliko, naglašavam, nepotrebno inzistirali na tome da biste mogli dobiti napadaj povraćanja. I da su barem to pokušali malo držati pod kontrolom, ali ne, ovaj film je morao vrištati o u tom pogledu i to iz petnih žila. Mislim shvaćam, ženski redatelj, ženski scenaristi, kompletna glavna ženska glavna postava, apsolutno ništa od toga ne bi bio problem da su mogli napraviti dobar posao sa ovim filmom, ali nisu. Film je ktome pokušao povezati i elemente slasher horora sa nadnaravnim i sotonističkim, ritualnim hororima, ali koliki god potencijal ti elementi imali, ovaj film je sve to zajedno jednostavno upropastio u gotovo svakom pogledu. Što je najgore, iako smo očekivali zapravo čisti slasher, a to ovaj film uopće nije, dodatno inzistiranje i kompliciranje sa tim ostalim elementima se pokazalo samo kao dodatno mrcvarenje, kao da se ovo i nije moglo dovoljno izmrcvariti.

Što se tiče režije filma, pripremite se na nešto strašno. Iako je film solidno krenuo te već u početku započeo sa horor elementima, narednih 45 minuta koji su zapravo trebali izgraditi radnju su vrlo loše egzekuirani. A da ne spominjem opet taj nedostatak horor ambijenta i atmosfere koje nema ni u tragovima. Također, redateljskih grešaka ima toliko da nam film doslovno vrijeđa inteligenciju, ali i vidne sposobnosti. Pazite ovo, cura u panici trči u uskače u auto zajedno sa lopatom za snijeg, scenu kasnije se auto zaustavlja i ona lopatu vadi iz gepeka, valjda tamo na američkim sveučilištima malo češće koriste teleportaciju. Unatoč vrlo lošem konceptu, scenarij je konkretno ukomponiran, ali to je slaba utjeha jer ovom filmu jednostavno ima toliko tih bedastih grešaka i neoprostivih nedostataka da ga nijedna kakva-takva pozitivnost ne može spasiti (jedino što je kratko trajao pa je agoniji brzo došao kraj).

Recenzija: Black Christmas (2019)

S obzirom da je cijeli glumački spektar sastavljen od dosta nepoznatih glumaca, o tome se i nema baš puno toga za reći. Performansi nisu baš katastrofalni, ali i film je toliko banalno sastavljen da glumcima jednostavno nije dao slobode da se užive u svoje uloge. Većina glavnih likova su uglavnom prikazana kao topovsko meso, što isto ne bi bio problem da su scene ubojstava bile napravljene onako kako i trebaju biti u jendom hororu. Ovo će možda zvučati bolesno, ali da je bilo više klanja, rezanja, prosutih mozgova, ispadanja crijeva iz utrobe, i da su scene napravljene onako krvavno, brutalno i (moram reći) sočno kao u pravom slasher hororu, čak bi i preko tog lošeg koncepta mogli preći. Ono što je glavni problem ovog filma, tijekom povijesti je izašao nebrojni broj ovako jeftinih slashera, ali njihove brutalne i krvave horor scene su ono što ih je činilo, u najmanju ruku, zabavnima za gledati, dok ovaj film kao da se nije usudio snimiti nešto krvavije, i zbog toga je ispao promašaj kakav i je.

I što na kraju reći? Pa iako nisam gledao baš svaki horor koji je izašao ove godine, mislim da neću pogriješiti ako kažem da je ovaj bio jedan od najgorih, ako ne i najgori. Nije problem što je ovaj film jeftin, već je problem što se nije pustio s lanca, što je rezultiralo da u ovom filmu uopće nema straha, a od horora ni h. A kako su u jednom hororu i horor elementi totalno upropašteni, što vam onda drugo preostaje? Autorima dva palca prema dolje, a svima vama, pogotovo horor-frikovima, prijateljsko i veliko upozorenje.