Recenzija: Batman: Hush (2019)

Pogledali smo Batman: Hush, DC animirani film koji se bazira na poznatoj stripovskoj priči Hush. Našu recenziju pročitajte u članku.

Žanr: Superhero, animirani

Redatelj: Justin Copeland

Scenaristi: Ernie Altbacker

Glasovne uloge: Jason O’Mara, Jennifer Morrison, Jerry O’Connell, Rebecca Romijn, Rainn Wilson, Sean Maher, Peyton R. List, Bruce Thomas, Stuart Allan, James Garrett, Maury Sterling

Sinopsis: Misteriozni negativac poznat samo kao Hush je odlučan da uništi kako Batmanovu karijeru borca protiv zločina, tako i njegov privatni život, koji je već sasvim dovoljno kompliciran zbog odnosa sa Catwoman.

DC i Warner Bros. Animation već 12 godina izbacuju najmanje dva animirana filma godišnje, tako da ta kompletna lista sadrži već pozamašni broj filmova. I dok su neki od tih filmova bili odlični, neki su bili čak i preloši. U ovom slučaju, Batman. Hush je jedan vjerno i pažljivo složen proizvod koji se bazira na jednoj od najpoznatijih Batmanovih stripovskih priča. Iako ovaj film pati od nekih određenih mana, u sebi nema neke neoprostive greške i dovoljno je jak i primamljiv da bi ga svaki obožavatelj Viteza Tame trebao pogledati.

Batmanu je glas u ovom filmu dao Jason O’Mara, kojem ova uloga nije nimalo strana, iako još nije ni blizu kultnom Kevinu Conroyu. O’Marin glas se dosta dobro slaže sa ovim relativno mladim Bruce Wayneom kojeg smo već gledati u nekoliko filmova ovog animiranog svemira. Iako je, naravno, Batman glavni lik, vrlo puno pažnje je posvećeno i Catwoman, a u tom slučaju, vrlo je dobra stvar što je ova animirana inkarnacija mice-mace napravljena odlično. Iako ovaj film sadrži određene izmjene u odnosu na stripovsku priču, koncept Catwoman je jako dobro prenesen sa stranica stripa u film, a Jennifer Morrison se pokazala kao rođena za tu glasovnu ulogu.

Kada sam to već spomenuo, mogu reći da je animacija napravljena vrlo zadovoljavajuće, a to se zapravo najviše vidi na liku Catwoman. Dovoljno je reći da se, čak i u animiranom obliku, vjerno vidi da je njezin kostim sačinjen od njezine poznate, crne kože. Kako Catwoman, tako je i Selina Kyle vjerno prenesena sa stranica stripa, nije mi trebalo ni pola sekunde da prepoznam onu poznatu sliku iz stripa kada su Selina i Bruce bili u operi. Iako je prošlo dosta vremena otkada sam pročitao taj strip zadnji put, primjetnio sam da se film apsolutno trudi vjerno prikazati priču o Hushu svim gledateljima koji taj strip možda nisu čitali, uz neke određene izmjene. Najočitiji primjer, uvodni negativac je u stripu bio Killer Croc, dok je u filmu to Bane.

Recenzija: Batman: Hush (2019)

Ipak, kao i u stripu, ovaj film je, čak i sa svojim tričavim trajanjem od jednog sata i 20 minuta, ponudio publici popriličan broj gostujućih likova iz DC svemira. Tako su tu i već spomenuti Batman, ali i Nighwing, Batgirl, Superman, Lex Luthor, Lois Lane, Poison Ivy, Joker, Harley Quinn, Two-Face, Clayface i naravno Riddler, koji je zapravo jedan od ključnih likova. Što se tiče lika Husha, on je sasvim dobro prikazan, iako ga se nismo baš nagledali face-to-face, dobro je postignut taj stripovski koncept kojim Hush većim djelom filma djeluje iz sjene kroz ostale negativce koje smo gledali. Kad sam već kod tih negativaca i velikog broja likova, nakon Catwoman, vrlo dobar dojam je ostavila i Poison Ivy, dok na mog omiljenog DC negativca, Jokera, neću puno trošiti riječi, jer iako je napravljen na dobrom konceptu, Jason Spisak se u toj glasovnoj ulozi nije baš iskazao, a to kažem iako mi nije bilo ni na kraj pameti uspoređivati njega i jednog Marka Hamilla.

Da se vratim Hushu. Poznata je činjenica da Batmanu kroz povijest nisu najviše naštetili oni negativci koji se nađu s njim prsa o prsa, već oni koji ga znaju psihički slomiti, a Hush je to, barem ovdje, znao itekako dobro napraviti, čak do te mjere da se Batman skoro pretvorio u ono što najviše mrzi. Hush je svojim djelovanjem skoro pa potpuno slomio Batmanov karakter, a da nije bilo njegovih bliskih suradnika, pogotovo Catwoman, tko zna kako bi to na kraju završilo. Iako priča o Hushu, kako u stripu, tako i u filmu, temeljito objašnjava ljubavni odnos Batmana i Catwoman, također pokazuje da bez obzira na neizmjernu ljubav i uspostavljeno povjerenje, između njih dvoje se nalaze neke nepremostive razlike, pogotovo između njihovih moralih stajališta.

Recenzija: Batman: Hush (2019)

Zaključno gledano, Batman: Hush nije neki epski animirani film, ali je ipak dovoljno dobro dobro i kvalitetno napravljen. Solidno složen scenarij, unatoč nekom izmjenama u odnosu na izvorni strip. Dobro razjašnjeni glavni likovi (pogotovo Catwoman i Hush), solidni koncept, i više nego dobro napravljena animacija, određene glasovne uloge su odrađene savršeno, neke malo lošije, ali ipak, zaključno gledano, Hush je defitivno film kojeg bi svaki stripovski fanatik trebao pogledati, pa čak i ako niste pročitali izvornu priču iz stripa.