Recenzija: Altered Carbon sezona 2

Pogledali smo drugu sezonu Netflixove znanstveno-fantastične, cyberpunk serije, Altered Carbon! Našu recenziju druge sezone serije pročitajte u članku.

Drama, sci-fi, akcija

Laeta Kalogridis

Anthony Mackie, Joel Kinnaman, Chris Conner, Renée Elise Goldsberry, Dichen Lachman

Smješten u budućnosti u kojoj se svijest digitalizira i pohranjuje, zatvorenik se vraća u život u novom tijelu i mora riješiti zamršena umorstva kako bi osvojio svoju slobodu.

Recenzija: Altered Carbon sezona 2

Sezona 2 serije Altered Carbon započinje Kovacsom uvučenim u jednostavnu misiju: Biti tjelohranitelj uglednom dužnosniku, koji će mu u zamjenu dati koordinate njegove davno izgubljene ljubavi, Quellcrist Falconer (glumi je s neprestanim žarom Renée Elise Goldsberry). Ali kad Ane njegov klijent ubijen prije nego se Kovacs Javi na dužnost, velika zavjera se počnete otkrivati – jedna povezana s Quellcrist i njegovim rodnim planetom Harlan’s World. Kovacs mora očistiti svoje ime, pronaći svoju izgubljenu ljubav i preživjeti rat između vlade i misteriozne bande pobunjenika.

Druga sezona počinje slično kao i prva, s misterioznim ubojstvom – međutim, misterija se brzo produbljuje uvođenjem daleko većih pitanja, a uplitanje Kovacsa u takve situacije mu prelazi u naviku.

Kovacs je ponovno zamijenio tijelo, a ovog puta ga je naslijedio glumac Anthony Mackie, koji baš poput njegovog prethodnika Joela Kinnamana vrlo dobro odrađuje svoj posao. Međutim, tu je došlo i do malog problema u dosljednosti. Kinnaman je u prvoj sezoni znao biti ljut, povrijeđen, drzak, opak, ma zaista pun raznih ogorčenih emocija, dok s druge strane, Mackie ima dobar dio toga, ali često ubacuje i neke duhovite opaske ili čak cijele duhovite dijaloge. Iako su promijenili tijelo, nisu promijenili ono što se nalazi iznutra. Nije baš nešto što bi promijenilo utjecaj na kvalitetu cijele serije, ali se primijeti razlika u ponašanju lika, koje ne bi smjelo biti.

Recenzija: Altered Carbon sezona 2

I dok je Kovacs baš kao i u prvoj sezoni vrlo zanimljiv lik, gotovo nitko drugi od likova u seriji nije imao puno za ponuditi. Sve priče tih sporednih likova su dosta loše razvijene, poneke čak i naporne. Glavna negativka Danica Harlan (Lela Loren) nije dobro razvijena i iako ponudi nekoliko zanimljivih zaokreta, njezina priča ostaje pomalo ne zadovoljavajuća. Slična situacija je i sa Simone Missick koja glumi lovkinju na glave Trepp, čija je priča također mlaka, ništa novo nije imala ponuditi i ne vidim uopće potrebu za njezino ubacivanje, pogotovo ako uzmemo u obzir da je tu i glavni Kovacsev pokretač, njegova vječna ljubav Quellcrist “Quell” Falconer (Renée Elise Goldsberry) – znanstvenica i vođa pobunjenika, koja je stvorila ‘Odijela’, ali čija priča također nije ništa posebno ponudila. Ok, oko nje je bila neka velika misterija, ali je ipak ostala malo ispod očekivanja. I sada dolazim do najvećeg razočaranja u ovoj sezoni, a to je Kovacsev vjerni pratitelj i pomagač, umjetna inteligencija naziva Poe. U prvoj sezoni je upravo on bio jedan od najboljih likova, dok su u ovoj njegovu priču odveli u jednom potpuno drugom smjeru, učinili je dosadnom i često poprilično napornom, pogotovo zato što se s njom rezali najzanimljivije trenutke serije. Šteta, jednog odličnog i praktički jedinog zabavnog lika u seriji su sveli na minimum.

Vizualno, serija i dalje izgleda fenomenalno, taj distopijski svijet vas doslovno uvuče u sebe i tjera vas na razmišljanje kako bi bilo živjeti u svijetu u kojem nema smrti, samo jednog staro i iskorišteno tijelo zamijenite drugim, poboljšanim i nadograđenim. Neonska osvijetljena noir kinematografije ostaju posebno zapanjujuća. Sve je popraćeno s dobrom pozadinskom glazbom i zvučnim efektima.

Ostaje i problem previše akcije. Toga je bilo i u prvoj sezoni možda malo previše, ali sada kako je misterija bila ipak malo slabija, ovo dolazi više do izražaja. Mislim da bi seriji općenito bolje pristajalo da se pozabavila misterijom, trilerom, napetošću, detektivskim istraživanjima, te općenito pitanjima oko ovog načina produživanja života, te raznih implikacija koje donosi, te samo s povremenim akcijskim dijelovima. Tko voli akciju to ga neće smetati, jer su akcijske scene poprilično dobro napravljene, samo ih za moj ukus ima previše.

Iako sam kritizirao ovu drugu sezonu malo više, to je samo zato što mi je prva sezona serije Altered Carbon bila toliko dobra. Kao što ćete vidjeti, prema ocjeni koju sam joj dao, ova sezona mi uopće nije bila loša, međutim lošija nego prva.

Netflix je jedva uspio seriju pridružiti za ovu drugu sezonu, gledatelji nisu bili pretjerano zadovoljni prvom, navodno je bilo previše složeno, a veliki je budžet bio uložen u nju. Bojim se da ćemo teško dogurati i do treće, a ako se i dogodi, gotovo sigurno će biti posljednja (što nije nužno tako ni loše, s obzirom na to da i ima tri knjige).