Recenzija: First Man (2018)

Biografija, drama, povijesni

Damien Chazelle

James R. Hansen, Nicole Perlman

Ryan Gosling, Claire Foy, Jason Clarke

Pogled na život astronauta, Neil Armstronga, i legendarne svemirske misije koja ga je odvela da postane prvi čovjek koji je hodao po Mjesecu, 20. srpnja 1969.

Recenzija: First Man (2018)

First Man (Prvi Čovjek) je Američki biografski drama film, redatelja Damien Chazelle i scenarista Josh Singer, pravljenog prema knjizi First Man: The Life od Neil A. Armstrong by James R. Hansen. Zvijezde filma su Ryan Gosling kao Neil Armstrong, uz Jason Clarke, Claire Foy, Kyle Chandler, Corey Stoll, Ciaran Hinds, Christopher Abbott, Patrick Fugit i Lukas Haas, te prikazuje godine koje su dovele do spuštanja Apollo 11 misije u 1969. Steven Spielberg je izvršni producent filma First Man.

First Man je priča o životu čovjeka koji je prvi sletio na mjesec, Neil Armstronga. Otprilike pola filma prikazuje njegov obiteljski život, a pola filma su njegovi treninzi i misija na mjesec.

Kritika je ovaj film jako nahvalila, dok su ocjene gledatelja podijeljene. Očekivao sam puno od filma, ali nažalost dobio sam možda samo malo iznad prosjeka.

Film počinje Neilovim zapošljavanjem u NASI i s nekoliko teških i vrlo zahtjevnih misija. U isto vrijeme prati njegov obiteljski život ispunjen tragedijama. Tu ima nekoliko problema, prvi je što neke od njegovih zanimljivih misija nisu prikazali jer više nije bilo vremena za to, a drugi je što likove u filmu nisu uspjeli dobro razviti, također jer nisu imali dovoljno vremena.

Armstrong (Ryan Gosling) se u ovom filmu prikazao kao vrlo hladna i povučena osoba. Možda je zbog raznih tragedija u životu i bio takav, ali to je stvorilo problem oko razvijanja likova. S obzirom na to da ostale likove upoznajemo kroz interakciju s njim, koji je tih povučen i vrlo malo priča u filmu, o njima smo nažalost malo saznali i nismo se uspjeli povezati s njima. Čak ni s njegovom najužom obitelji s kojom sveukupno progovori jedno deset rečenica. Imam osjećaj da je Gosling htio prikazati Armstronga kao poniznu osobu, ali nažalost prikazao ga je kao dosadnog i gotovo bez ikakvih emocija i promjena izraza lica.

Što se tiče njegovih misija, testova i rada u NASI, sve je to dosta dobro prikazano i ima nekih vrlo zanimljivih situacija, pa je pravo čudo kako već prije nije napravljen film o ovom zaista izvanrednom čovjeku. S druge strane produkcija me baš nije oduševila. Većinom su nas pokušavali staviti u uloge astronauta, što je na trenutke bilo interesantno, ali se na kraju pokazalo dosta zamornim. Htjelo se pokazati koliko je tehnologija bila slabo razvijena u to vrijeme i koliko je to astronautima moralo biti zastrašujuće iskustvo, pogotovo ako znaju koliko ih je prije njih dalo živote za taj pothvat. Problem je što nas je kamera često stavljala u pogled izbliza, u kojem bi se često vrtjeli, okretali, tresli i uglavnom ne bi vidjeli ništa osim što bi nam bilo pomalo mučno. Iako je to sigurno i bio cilj, nije bilo bi zgodno ni zanimljivo za gledati. Uz to, iako je to pokazivalo pravo stanje svemira, bili su iritantni i dosadni trenuci potpunog mraka u svemiru, kada je po nekoliko sekundi i nama bio potpuni mrak.

Dodao bi da je film zapravo najbolje uspio prikazati tragedije, što osobne Armstrongove, a što općenito ljudi koji su dali živote kako bi misija na Mjesec uspjela. Sve ostalo, pa čak i sama misija je slabije. Ono što je meni bilo posebno razočaranje je što sam očekivao neke povijesne trenutke, neke trenutke pune ponosa, emocija, nešto što će gledatelja uzdići na iduća tri dana, to se nažalost nikada nije dogodilo. Pa čak ni povijesno hodanje po mjesecu, govori i slično nisu bili ni spektakularni niti uzbudljivi.

Opet je film zaslužio negdje 6.5, ali s obzirom na to da mogu samo na cijele brojeve, bit će 7.

Trailer filma First Man (Prvi Čovjek)