I dok većina ljudi vidi ljeto kao vrijeme za opustiti se, otiči na odmor i sunčati se, ovo doba godine je također poznato zbog drugih razloga: ogromnih blockbustera. Mnogi filmski studiji koriste ovo vrijeme kada djeca ne idu u školu kako bi pustili u kina neke od filmova koji bi im mogli donijeti najveću zaradu, što je razlog zašto toliko velikih filmova izlazi upravo između svibnja i kolovoza. Međutim, iz nekog razloga, ti blockbuster filmovi postaju sve gori i gori iz godine u godinu.

Ove godine, većina filmskih blockbustera je bila veliko razočaranje. Filmovi poput Men In Black: International, Shaft, Anna, Ma, Dark Phoenix, The Dead Don’t Die i  Godzilla: King of the Monsters svi su vrlo loše primljeni od strane kritike i publike. Vidjeli smo samo nekoliko dobrih ljetnih blockbustera ove godine i većina njih je došla od Disneyja.

  • Facebook
  • Twitter
  • Gmail

Nisu svi ljetni blockbusteri uvijek dobri, ali posljednjih godina se čini da ima više loših nego dobrih blockbustera. Ljetno tržište filmova definitivno opada u kvaliteti, a čini se da su to napokon i gledatelji počeli primjećivati. Zarada na kino blagajnama ljeta 2019. godine je 7% manja nego u ovim trenucima prošle godine, što je zapravo poprilično veliki pad. Sveukupno ove godine, brojke su 10% manje nego što su to bile u ovo vrijeme 2018. godine. I dok dio toga može biti prepisan porastu sadržaja na streaming platformama, tu je i dovoljno dokaza koji pokazuju da je dobar dio ovog pada jednostavno zbog nedostatka interesa za filmove koji zapravo ne izgledaju tako dobro.

Godzilla: King of the Monsters je dobar primjer onoga u što su se ovog ljeta pretvorile kino blagajne. Dok je film imao odličan prvi tjedan, jednom kada su ljudi čuli da film nije pretjerano dobar izvan CGI scena, čini se da su gledatelji izgubili interes. King of the Monsters je zaradio samo $107 milijuna diljem Amerike, što nije puno za film s budžetom od $170 milijuna.

Avengers: Endgame nije tako veliki uspjeh [potvrdio Disney]
  • Facebook
  • Twitter
  • Gmail

Najveći problem u tome je što studiji i gledatelji više nisu u skladu. Nakon velikih uspjeha filmova Avatar i Transformers prije sada već dosta godina, studiji su rekli sebi da gledatelji žele vidjeti ogromnu količinu CGIja u filmovima koji zapravo imaju jako slabo razvijenu priču. Nažalost, kako se CGI razvijao tijekom godina, tako je priča u filmovima sve više i više opadala. Napokon, rezultati na kino blagajnama ove godine pokazuju kako je gledateljima jednako važna priča kao i dobri vizualni efekti. Najbolji primjer toga je Disney i još više njegova podružnica Marvel Studios, koji godinama razvija priču i svoje likove koje gledatelji ne mogu dočekati vidjeti u novim avanturama.

Disney je daleko najveća sila u industriji, te sada čine oko 40% poslovanja, ali njihova najveća snaga leži u sposobnosti pravljenja narativno zanimljivih blockbustera, dok svi ostali studiji prave svoje filmove sve manje i manje zanimljivim. Pad od 7% ljetnih blockbustera pokazuje kako ljudi gube interes za filmove s lošim pričama, zbog čega studiji gube novce. Nadamo se da će se to promijeniti sljedećih godina, ali trenutno stanje pokazuje da su blockbusteri iz godine u godinu sve gori i gori.