Recenzija: You (2018– )

You (2018) on IMDb

Krimi, drama, triler

Greg Berlanti, Sera Gamble

Penn Badgley, Elizabeth Lail, Luca Padovan

Pametan voditelj knjižare oslanja se na svoje poznavanje interneta kako bi se žena iz njegovih snova zaljubila u njega.

Recenzija: You (2018– )

You je Američka psihološka triler serija od kreatora Greg Berlanti i Sera Gamble. Producirali su je Warner Horizon Television, u suradnji s Berlanti Productions, Alloy Entertainment i A&E Studios. Prva sezona se djelomično bazira na knjizi od Caroline Kepnes iz 2014. godine, istog naziva.

Serija prati Joe Goldberga, menadžera knjižnice u New Yorku (kojeg glumi Penn Badgley) koji se zaljubljuje u svog kupca po imenu Guinevere Beck (Elizabeth Lail) te vrlo brzo postaje potpuno opsjednut s njom. Serija You je priča o bolesnoj zaljubljenosti jednog jednako bolesnog uma, u djevojku punu vlastitih problema. Osim toga, ova serija odlično prikazuje koliko daleko je otišla tehnologija i kako svatko od nas treba dobro razmisliti o tome kako se i na koji način služi društvenim mrežama i općenito internetom, jer nikada ne znate tko vas s druge strane promatra.

Ako ste čitali knjigu (jesam), neke stvari vam se možda neće svidjeti, meni je bilo nekoliko trenutaka koji mi nikako se nisu svidjeli. Nisam jedan od onih koji uvijek tvrdi da je knjiga bolja, čak to ne bi rekao ni u ovom slučaju, jer je serija dosta izmijenjena naspram knjige, ali me upravo promjene smetaju. Ako su planirali praviti prema knjizi onda nisu trebali unijeti toliko promjena i to rekao bi naizgled ne pretjerano važnih, ali su promijenili biti serije, odnosno potpuno izmijenili karakter glavnog lika.

U knjizi je on jednostavno nemilosrdan, bolestan do krajnjih granica, te ne pokazuje nikakve osjećaje prema ičemu osim prema onome što je njemu bitno. U seriji je on znatno drugačiji, čak takav da je zaista ne razumno kada ga netko ne voli i ne podnosi. Takav lik kakvog su ga napravili u seriji mi nije uopće loš, samo je potpuno drugačiji od onog iz knjige. Inače Penn Badgley je vrhunski odglumio dodijeljenu mu ulogu. Što se tiče Beck, ona mi je gotovo identična kao u knjizi, puna svojih osobnih demona, konstantno između svjetova, povodljiva i vrhunski utjelovljena. Osim njih dvoje, treba dodati odličnu Peach Salinger (Shay Mitchell), koja je bila nevjerojatno iritantna i antipatična unatoč svoj svojoj ljepoti, baš kao u knjizi.

Promjene nažalost nisu donijele ništa dobro i najgori su dio ove serije, ako izuzmemo promjenu karaktera glavnog lika koja i nije bila tako loša. Ono čime su izmijenili ovog lika i dali mu neke, čak privlačne, karakterne osobine se vidjelo iz aviona zašto su tu, barem nekome tko je čitao knjigu. Također izmijenjene su neke ključne scene i napravljene su više akcijski, što nikako nije doličilo ovom razumnom i uvijek proračunatom liku. Potpuno nepotrebna scena s pištoljem, koja je uz to bila vrlo blesava.

Sve u svemu vrlo dobra adaptacija knjige, s nekim ne tako dobrim promjenama, koja mislim da će se puno više svidjeti nekome tko nije čitao knjigu, nego ljudima koji jesu.