Recenzija: Doctor Who – sezona 11

Pogledali smo novu, 11-tu sezonu, fantastične Britanske serije, Doctor Who. Po prvi puta, u ulozi Doctor Whoa je žena (Jodie Whittaker), a vi pročitajte u članku kako se snašla u ulozi ‘Time Lorda’.

Avantura, drama, obiteljski, sci-fi

Jodie Whittaker, Mandip Gill, Tosin Cole, Bradley Walsh

Daljnje avanture u vremenu i prostoru izvanzemaljskog avanturiste poznatog kao Doctor, Gospodar/ica vremena koji može promijeniti izgled i spol kada se regenerira u blizini svoje smrti, te njegovih/njezinih suputnika.

Jedanaesta sezona Britanske znanstveno-fantastične tv serije Doctor Who je započela s prikazivanjem 07. listopada 2018. i završila 09. prosinca 2018. godine. Seriju je po prvi puta vodio Chris Chibnall kao glavni scenarist i izvršni producent, nakon što su Steven Moffat i Brian Minchin po završetku desete sezone odstupili. Ovo je 11 sezona nakon oživljavanja 2005. godine i 37 sezona ukupno. Također, ovo je prvi puta u 37 sezona da je Doctor Whoa utjelovila žena, Jodie Whittaker.

Čitao sam puno komentara po internetu kada je bilo objavljeno da će žena preuzeti TARDIS i nažalost uglavnom su bili negativni. Dok bi mene to smetalo u slučaju James Bonda ili nekog sličnog takvog lika, kod Doctor Whoa stvarno ne vidim opravdan razlog zašto to ne bi mogla biti žena i zašto već prije nije bila. S obzirom na to da se Doctor regenerira, do sada uvijek u ljudskom obliku, nema baš nikakvog razloga da to ne bude žena. E sad kad sam sve ovo napisao, moram reći da je ovo nažalost najlošija sezona Doctor Whoa, barem od 2005. godine od kada ja pratim i Jodie je do sada najgori Doctor Who i to daleko najgori.

Na njezinu sreću, to i nije toliko do nje, koliko do užasno loših scenarija. Iz epizodu u epizodu kvaliteta je opadala, a već u samom startu nije bila dobra. Epizode su uglavnom sve bile loše, s izuzetkom nekoliko prosječnih poput recimo upravo prve. Što se tiče njezine uloge Doctor Who, činilo se kao da je totalno u drugom planu i kao da je ona pratitelj nekom Doktoru, a ne obrnuto. To me je odmah podsjetilo na njezine pratitelje, točnije 3 pratitelja! Moram li reći da je to puno previše, te da je teško povezati se s nekim od njih posebno, a tek njih povezati s Doctorom, gotovo nemoguće. Baš obrnuto, njih troje su međusobno povezani, Ryan Sinclair i Yasmin Khan su podjednakih godina i imaju neku međusobnu privlačnost, dok je Graham O’Brien partner bake Ryana. Dakle svi troje su međusobno povezani i ne razvijaju nikakvu povezanost s Doctor Who.

Uzimam za usporedbu meni najdražeg, desetog Doktora (David Tennant) i bilo koju od njegovih pratnji, iako je meni Rose daleko najdraža. Sa svakom od pratnji je stvorio takvu povezanost, ne nužno ljubavnu, kakvu će ljubitelji Whoa pamtiti vjerojatno zauvijek. Uz to, epizode su ima raspon od dječjih u kojima si se mogao nasmijati, preko klasičnih SF epizoda s borbama u svemiru, planetima i slično, do nekoliko klasičnih horor epizoda. U ovoj sezoni ništa od toga nismo vidjeli, osim loših pokušaje. Doktorica nikako nije izgledala kao da drži stvari u svojim rukama. Nikada nije uspjela stvoriti one trenutke od kojih se diže svaka dlaka na tijelu, one trenutke u kojoj bi nam oči bile pune suza, nekada od tuge, a nekada od smijeha, baš ništa od toga se nije dogodilo i epizode sam gledao samo tako da ih pogledam da mogu recenziju napisati, baš nikakve osjećaje nije u to stavila, iako nisam siguran koliko je njezina krivnja, a koliko ju jednostavno nisu stavili u takve situacije. Nije bilo situacija u kojima je moglo doći do takvog razvoja emocija.

Sve u svemu vrlo sam razočaran ovom sezonom, ispada da su oni koji su pričali protiv Whittaker kao žene Doctor Whoa bili u pravu, što nije slučaj, problem je glavni do nove kreativne ekipe i scenarija koji su napravili.

Nažalost, po prvi puta od 2005. godine, Božićne epizode neće biti, još jedan velikiii minus za njih, međutim doći će Novogodišnja epizoda 01.01.2019. godine. Budućnost također ne izgleda baš dobro, Whittaker je rekla da se braća u sljedećoj sezoni, koja će nažalost doći tek 2020. godine! Eh, da barem imamo TARDIS.