Recenzija: Yellowstone (2018)

Kreatori: John Linson, Taylor Sheridan

Žanr: Drama, western

Broj epizoda: 10 (pilot traje 90 minuta, te se broji kao dvije epizode, tako da vas ne zbuni ako negdje naiđete na 9 epizoda umjesto 10)

Uloge: Kevin Costner, Kelly Reilly, Wes Bentley, Luke Grimes, Cole Hauser

Recenzija: Yellowstone (2018)

Recenzija:

Paramount Network novo je ime u svijetu televizijskih kanala i streaming servisa, no zapravo se radi o bivšem kanalu Spike, čiji je najveći uspjeh vjerojatno Blue Mountain State. Nastojeći izgraditi paletu kvalitetnih originalnih sadržaja, prva naručena serija glavešina iz PN-a biva ona Taylora Sheridana. Uz naslove poput Sicaria, Hell or High Water te Wind River u svojim referencama, Taylor je u kratkom roku postao izrazito zvučno ime, kako u nezavisnim, tako i u komercijalnim filmskim krugovima. Scenarij za Yellowstone pisao je od 2013. godine, umoran od glumačke karijere (Sons of Anarchy), u sklopu prelaska na scenaristički dio stvaralaštva sedme umjetnosti. Uz Johna Linsona, kreatora Sinova Anarhije, Taylor stvara Yellowstone. Radi se o modernoj obiteljskoj krimi-drami upakiranoj u western omot.

Dok će poklonici djela Taylora Sheridana zbog istog biti privučeni Yellowstoneu, pravi mamac za širu masu gledateljstva je Kevin Costner, glumačka legenda čiji zvjezdani sjaj nije oslabio svih ovih godina, čak ni onih kada je stao sa nizanjem hitova. Nakon što je Costner upao u tim Yellowstonea, sada već dva velika talenta uzdigla su prvu seriju Paramount Networka na pijedestal najiščekivanijih u 2018. godini. Ipak, serija je domaćoj publici prošla ispod radara, prvenstveno zbog izostanka hypea prisutnog za uratke streaming divova, nacionalnih tv kuća, kao i onih dobro poznatih kabelskih (HBO, FX, Showtime). Ovim tekstom možemo, barem donekle ispraviti tu “nepravdu”.

Yellowstone je priča o obitelji Dutton, čija je glava John, vlasnik najvećeg ranča i zemljišta u Montani, pa i cijelom SAD-u. Odvjetnik Jamie, poslovna genijalka i socijalni ubojica Beth, odani rančer Lee i sin razmetni Kayce njegova su djeca i potencijalni nasljednici ranča. Postavljena kao obiteljska drama, serija već na kraju pilota predstavlja kriminalistički, nasilni element koji seriji, epizodu po epizodu, daje snažan surovi karakter.

Recenzija: Yellowstone (2018)

Oštroumni, prosti, prljavi i naturalistički dijalozi glavna su odlika Sheridanova talenta i pristupa pisanju, a Yellowstone ih je pun. Kako se zapravo radi o desetosatnom filmu koji zaokružuje sukob likova i uvodi ih u već najavljenu 2. sezonu, serija po ritmičnosti spada u slowburn uratke. Taylor si voli uzeti vremena da izgradi svoje likove i da im prostora da prodišu, te ih time emotivno poveže sa gledateljima. Kada se radi o dvosatnom filmu, ima određeno ograničenje za to. U Yellowstoneu si je pak dao oduška.

Priča o korupciji, želji za prevlašću, položaju svoga kova (bilo bjelačkog, bilo urođeničkog), kao i o roditeljskoj okrutnosti gradi se sporo. Melodramatičnost koja se neminovno osjeti podnošljiva je zbog neupitnog glumačkog talenta koji Yellowstone diže na nivo apsolutne kvalitete.

Kevin Costner izvrstan je kao neumoljivi starješina i Tony Soprano Montane. John Dutton pak ne pati od nekontroliranog bijesa, već svoje mjesto u obitelji čuva smireno, odlučno i nemilosrdno. Kelly Reilly kao Beth najzabavniji je lik u seriji, koji sa svojom emocionalnom nestabilnošću, socijalnom inteligencijom i jezikom kočijaša čini kontrast prema uglađenom, pristojnom ali i naivnom diplomati bez petlje Jamieju, kojeg tumači uvijek rado viđeni Wes Bentley. Luke Grimes kao Kayce i Cole Hauser kao Johnov enforcer Rip upotpunjuju impresivnu postavu, a tu je i Sheridanov neizostavni predstavnik sjevernoameričkih indijanaca Gil Birmingham, ovoga puta kao prefrigani političar koji svoje porijeklo koristi kao pokretačku snagu u borbi za nadmoć nad bjelačkim zemljoposjednicima. Ostatak ekipe neka bude šlag na torti, a ne sumnjam kako ćete uživati u performansi do i jednog od njih.

Kinematografija Bena Richardsona posebno je impresivna, te daje seriji poludokumentaristički identitet. Prikaz otvorenog neba iznad Montane, krajolika Duttonova posjeda i pustoši rezervata užitak su za gledanje, pogotovo u tranzicijskim scenama i usporenju priče.

Yellowstone je ozbiljan pretendent za tv debi godine, a svakako spada među najkvalitetnija ostvarenja malog ekrana u 2018. Iako je priča na trenutke spora, te strukturno razvučenija no što je bilo potrebno, glumački karakter, vizualni identitet i vještina u dijalozima su vrline koje itekako nadjačavaju navedene mane.