Recenzija: Ubice Mog Oca (2016-), Sezona 4

Pogledali smo cijelu četvrtu sezonu popularne visoko-budžetne krimi serije Ubice Mog Oca. Našu recenziju pročitajte u članku.

Žanr: Drama, krimi, misterija, triler

Autori: Nataša Drakulić

Glumačka postava: Vuk Kostić, Tihomir Stanić, Marko Janketić, Nina Janković Dičić, Miodrag Radonjić, Slavko Štimac, Slaviša Ćurović, Elizabeta Đorevska, Mirjana Karanović, Predrag Bjelac, Sloboda Mićalović, Milena Vasić, Aleksandra Prijović, Natalija Vlahović

Sinopsis: Priča ove sezone temelji se na rješavanju slučaja silovanja, zatim ratovima zločinačkih klanova i konačnom rješenju misterije oko ubojica Mile Jakovljevića i Milice Despotović.

Prošle godine smo recenzirali treću sezonu ove sveobuhvatno odlične serije. Pa iako je ta treća sezona bila relativno solidna, definitivno je bila najlošija sezona do sada. Glavni problem treće sezone je bilo što se radnja previše razvikala te su rješenja svih misterija koje je serija postavila odgađane iz epizode u epizodu, a radnja koja je trebala popunjevati taj prostor između je bila neizmjerno dosadna. Zato vam sada s velikim zadovoljstvom možemo reći da je ova četvrta sezona napokon isporučila fanovima ono što se očekivalo od treće. Četrvta sezona ne samo da je konačno zatvorila puno vrata u fabuli koja su ostala otvorena još od prve sezone, već je ubjedljivo bila i akcijom najnabijenija i najnapetija sezona do sada. Iako je naravno i ona ostavila neke repove iza sebe koji će se rješavati u već najavljenoj petoj i šestoj sezoni, ove sezone su konačno zaokruženi segemnti u radnji koji su se već doslovce usmrdili koliko smo dugo čekali da se razriješe.

Iako će se vjerojatno još spominjati u narednim sezonama, konačno je stavljena točka na i glede ubojstva kojeg su glavni likovi rješavali još u prvoj sezoni. Dakako, taj početni događaj iz kojeg je krenula cijela serija pokrenula je čitav domino efekt čime je stvoreno jako puno pod-segmenata radnje, pa iako je cijela misterija oko ubojstva oko ubojstva oca glavnog lika još uvijek sveprisutna, dobro je znati da radnja ponovno ide pravim tokom. Ove sezone je stavljen dodatni naglasak na rat narko-klanova koji se odvija policiji ispred nosa. Glavni junak Aleksandar Jakovljević konačno saznaje istinu o ubojstvu svog oca, iako je to tek početak raspetljavanja te misterije. Također, Aleksandar je ove sezone dobio mjesto načelnika za narkotike, čime si je zapravo sâm stavio glavu na panj u cijelom tom ratu koji se odvija između narko-klanova, a gdje svoje prste imaju i direktor policije Marjanović i mistrica policije Obradovićka. Ali kako je i Aleksandar u jednoj epizodi rekao: “pijanci i budale ne poznaju strah, a ja spadam u obje skupine.”

Dakako, i osim što se bavila starim, ova sezona je pokrenula i novi slučaj, a ovog puta je riječ o silovanju i ubojstvu. Iako se zapravo cijela radnja vrti oko te glavne misterije koja je već četiri godine u zraku, i taj slučaj koji služi kao podsegment fabule je ove sezone napravljen jako dobro. Svi elementi fabule, kojih ima više nego ikad, ali ih je zahvaljujući dobrom scenarističkom radu jednostavno za pratiti, su dobro raspoređeni kroz svih 10 epizoda ove sezone. Za razliku od prošle sezone, ove sezone niti jedna epizoda ne služi kao pozer, odnosno puka i dosadna odgoda dok čekamo da se slučaj napokon krene raspetljavati. Dobra je stvar što se toliko puno stvari uspjelo razriješiti iz tako puno segemenata fabule koje je serija uvela kroz prošle sezone, ali isto tako su postavljeni novi cliffhangeri zbog kojih željno isčekujemo i već najavljenu petu sezonu. Plot-twistovi su odlični, serija se nimalo ne libi pokazati da itekako zna iznenaditi i uhvatiti nas nespremne, iako još uvijek ima nekih malih elemenata u fabuli za koje nam nije baš sasvim jasno što oni predstavljaju i kakvog utjecaja imati na glavnu priču, pretpostavljamo da smo i tu osuđeni na čekanje. No ponavljam, tih elemenata nema puno, te su gotovo zanemarivi pored svega ostalog i jako uzbudljivog što se izdogađalo.

Što se tiče likova i glumačke postave, tu je situacija ponovno odrađena na visokom nivou. Glavni lik Aleksandar Jakovljević u izvedbi glumca Vuka Kostića ponovno je odradio jako dobar posao, iako je glavni glumački adut još uvijek Tihomir Stanić kao markantni Predrag Marjanović, direktor policije koji sve konce čvrsto drži u svojim rukama, i to sa obje strane zakona. Stanić i dalje odlično pokazuje tu Marjanovićevu prezentnost, u kombinaciji sa njegovom poznatom cigarom koju dimi u skoro svakoj sceni. Zatim, Marko Janketić je još jednu sezonu odradio odličan posao kao inspektor Mirko Pavlović, a tu je još čitava lepeza povratničkih glumaca, od poznatog nam Slavka Štimca, preko Nine Janković Dičić, pa sve do međunarodno poznatog glumca Predraga Bjelca. Uz to, jedan od povratničkih glumaca kojeg itekako vrijedi spomenuti je Branislav Tomašević kao kriminalac Mišo Zvornik, koji je u prije ove sezone imao samo status povremenog i nabildanog razbijača, ali sada je stasao u ozbiljnog i opasnog krimosa koji će i Aleksandru raditi o glavi.

Što se tiče novopridošlih glumaca, jedan veliki palac gore ide glumici Slobodi Mićalović, koja glumi Dunju, načelnicu odjela za seksualne delikte. Iako je njezinog lika bilo puno manje nego smo očekivali, i iako nije bila dio akcijskih segmenata serije, sama prezentnost lika i performans glumice je izuzetno zadovoljavajući. U prijašnje tri sezone, svake sezone je u seriji se kao gost pojavio jedan od poznatih pjevača koji su pjevali u scenama u kafićima ili barovima. Nakon Halida Bešlića, pokojnog Šabana Šaulića i Saše Matića, pjevački gost je ove sezone bila Aleksandra Prijović, ali razlika je što je ona sada imala i puno veću ulogu, ulogu Mile, pjevačice koja pjeva u klubu gdje se skuplja Mišo Zvornik i sva ostala krema beogradskog kriminalnog podzemlja. S obzirom da generalno nije riječ o glumici, možemo reći da se Aleksandra sasvim dobro snašla, ipak je glumila lika koji je karakterno dosta sličan njoj u stvarnosti.

Na koncu, možemo reći da je četvrta sezona ove odlične serije se itekako iskupila za sve manjkavosti prošle sezone. Iako smo se nadali da će se serija ove sezone vratiti na pravi put, serija je učinila i puno više od toga te je apsolutno uz bok onoj odličnoj i još uvijek najboljoj prvoj sezoni. Četvrta sezona je itekako isprala gorak okus treće sezone, a sa nevjerojatnim jaw-dropping plot-twistom u posljednjoj sceni, jedva čekamo vidjeti što nam serija ima za ponuditi u naredne dvije sezone koje su već najavljene.