Recenzija serije: Sherlock (sezona 4) (2010– )

Kreator serije:

Mark Gatiss, Steven Moffat

Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Una Stubbs

Sherlock (2010) on IMDb

Recenzija serije: Sherlock
Sherlock – 221 Baker Street

Prije početka pisanja recenzije za četvrtu sezonu serije Sherlock, htio bi reći da je Sherlock serija koja mi je u top pet najboljih serija svih vremena, a inače mi se tu većinom starije serije nalaze.

Dakle kao što sam već rekao serija je fantastična i ako ju niste gledali svakako bi trebali. Pokazuje modernu adaptaciju knjiga Sir Arthur Conan Doyle, detektiva Sherlocka (Benedict Cumberbatch) i njegovog vjernog prijatelja Doctor John Watson (Martin Freeman), rješavajući slučajeve u 21 stoljeću u Londonu.

Prve tri sezone su pravo savršenstvo. Prvi problem im je bio što je razmak između njih znao biti pre dugačak, pa pola stvari zaboravite, dok dočekate novu sezonu. Uzrok tome je to što konstantno nisu bili sigurni hoće li serija uopće ići dalje ili će ju završiti (problemi s glumcima koji imaju druge angažmane). Drugi problem je to što serija po sezoni ima samo tri epizode, plus jedan special. I treći problem je taj koji sam već spomenuo, a to je i problem ove zadnje sezone je to što oni nikada nisu sigurni hoće li više seriju nastaviti, pa svaki puta pripreme neki kraj.

E sada malo o ovoj četvrtoj sezoni, meni nažalost najlošijoj. Nemojte me krivo shvatiti, nema loših sezona kod Sherlocka, samo teško je nadmašiti ili zadržati kvalitetu koje su imale prve tri sezone.

Iskreno problem mi je počeo već kod specijala The Abominable Bride, koji mi nije bio iste kvalitete kao prethodne sezone.

Prva epizoda četvrte sezone, The Six Thatchers, je ujedno i najlošija. Prvo cijela ta drama oko Mary Watson (Amanda Abbington), mi uopće nije dobro smišljena, njen lik izgleda kao namjerno ubačen u seriju samo kako bi pokušao unijeti neke nove tajne, te malo odmaknuo seriju od glavne radnje, ali njeno rješenje je potpuno ne zanimljivo. Uz to potraga za izgubljenim USB stickom u glavama Margaret Thatcher uopće nema smisla, ta potraga dovodi do misterioznog ubojice, te “Matrix” borbe između Sherlocka i njega, potpuno ne potrebno. Na kraju se sve završava obračunom u nekom tunelu, okruženom akvarijima, gdje se Sherlock čini kao slijepac, a ne osoba koja sve vidi 5 koraka ispred svih, pa nije vidio da je neka stara tajnica ponijela pištolj na susret. Mary Watson ispada obični, dobro ne obični nego specijalni, tajni agent u službi njenog Veličanstva. Plus onaj ekstremno loš i ne zaboravan, ali na loš način, dolazak Mrs. Hudson (Una Stubbs), u nekom super sportskom autu, s načinom vožnje nekog ludog kaskadera, a ne starije žene, koja im inače iznajmljuje stan i ponekada spremi ili skuha. Vrlo vjerojatno najlošija Sherlock epizoda u svim sezonama.
Druga epizoda je već nešto znatno bolje. U stilu najboljih Sherlockovih epizoda. Sherlock nailazi na jednog od najstrašnijih neprijatelja Culverton Smith (Toby Jones), koji osim što je superinteligentan, uz to je i izrazito odbojan. Epizoda je gotovo u horor stilu i stvarno je vrhunska. Od početka do kraja je odlična, s vrlo dobrim krajem koji otvara neka nova pitanja.

Treća epizoda je možda i najteža za odlučiti se. Solidna, s interesantnim zapletom koji je krenuo već u drugoj sezoni, ali zapravo mislim da je jedna epizoda pre malo vremena za razraditi tako jednu važnu stvar u Sherlockovom životu. Mislim da je objašnjenje svega toga (Redbeard), nažalost poprilično loše. Pa Sherlock da se ne sječa nečega, a pogotovo svoje prošlosti, kako bi i zašto on to htio potisnuti, on koji želi svaku tajnu otkriti i riješiti. Na dalje ima dosta propusta kao Watson u bunaru vezan za nogu lancem, policija baci uže i povuče ga gore. Voda u bunar dolazi od gore?! Mycroft tako jednostavno prevaren nekoliko puta, a onda samo ostavljen negdje van serije s objašnjenjem ostavila ga je u sobi. Potpuno ne moćan i bez svojih klasičnih zaključivanja, Sherlock.

No treća epizoda ima i dobrih dijelova. Fantastičan dolazak Jim Moriarty (Andrew Scott) uz pjesmu I Want To Break Free – Queen. Dobar zaplet oko Sherlockove obitelji (izbjegavam spojlere), mada ne i rješenje. Neki detalji koje nije lako primijetiti osim ako ste gledali sve zajedno su riješeni, vidi se da su na te stvari pazili.
Problem te epizode kao i cijele sezone je opet to što se ne zna hoće li biti ili neće dalje sezona. Trenutno se čini kako neće, ali konstantno pričaju o mogućnostima nastavka. Mišljenja sam da su znali da će recimo biti dalje snimanja da ne bi ovu zadnju epizodu pokvarili s nekim stvarima nego bi to razvukli na još par odličnih epizoda.

Uglavnom sezona je solidna, bolja nego većina serija tog žanra, ali totalni promašaj prve epizode sezone i problematični završetak ju čine najlošijom sezonom u Sherlocku do sada.