Recenzija: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)

Pročitaje našu recenziju za jednog od glavnih kandidata za Oscara, nominiranog za njih čak 7, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri.

Krimi, drama

Martin McDonagh

Martin McDonagh

Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell

Van grada Ebbinga, u Missouriju, objavljena su tri plakata s pomoću kojih Mildred Hayes (neponovljiva Frances McDormand) proziva šerifa Williama Willoughbyja (Woody Harrelson) da nije ništa poduzeo glede umorstva njene kćeri. Neobična priča prati ženu koja kreće u pravi mali rat protiv policije, a na kraju i protiv cijeloga gradića u državi Missouri.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri je crna komedija, krimi drama film, redatelja, producenta i scenarista Martin McDonagh. Zvijezde filma su Frances McDormand, Woody Harrelson i Sam Rockwell. Budžet filma je bio $12 milijuna, a zaradio je $114.2 milijuna. Jedan je od glavnih kandidata za Oscara, s čak 7 nominacija, među kojima je i ona za Najbolji film.

Interesantna i pomalo neobična priča prati ovaj film, iako bi rekao da mu priča i nije jača strana. Ono što je fantastično u ovom filmu su glumci.

Priča se okreće oko majke koja želi pravdu za svoju silovanu i ubijenu kćerku, te ne želi stati pod ničijim pritiscima prije nego je dobije. Puno manje se u filmu saznaje o tom događaju i ubojici općenito, a više njezinoj svakodnevnoj borbi s preprekama koje joj stoje na putu. Ono što je vrlo važno za reći je da je jedna takva, teška tema, napravljena na jedan duhoviti način u obliku crne komedije. Tako da bi rekao da film nije težak za gledati, nego vrlo zabavan.

Kao što sam gore naveo, ono što ga najviše krasi su fantastični glumci. Gotovo svi poznatiji glumci koji su se pojavili u filmu, Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell i Peter Dinklage, svi su ostavili neki trag. Ipak, najviše treba izdvojiti fantastičnu Frances McDormand, koja glumi utučenu majku Mildred i Sam Rockwella, koji glumi policajca alkoholičara, homofoba i rasistu Dixona.

Film ipak nije bez svojih mana, najviše zamjerki imam na to što se zapravo baš ništa u filmu ne rješava – slučaj paljenja plakata, paljenja policijske postaje, bacanja osobe kroz prozor (s visine), razne tučnjave – baš ništa od toga ne samo da ne bude riješeno u filmu, nego se nitko ni ne sumnjiči, ni ne ispituje i slično. Iako to nije tema filma, malo je ne realno da ti ljudi nakon što su to napravili i dalje rade što god žele u filmu.

Sve u svemu, vrlo dobar film, duhovit i zabavan. Jeli zaslužio titulu najboljeg filma prošle godine, nisam siguran, ali saznat ćemo 04. ožujka 2018 godine, na dodjeli Oscara.

Ocjenu bi mu dao 7.5, ali nemam tu mogućnost, pa neka bude 8.