Recenzija: Black Mirror: Bandersnatch (2018)

Pogledali smo prvi Netflixov Black Mirror znanstveno-fantastični misterija film. Kao i sve vezano uz ovu seriju, film je ponudio nešto zaista novo i do sada uglavnom neviđeno među filmovima. Kako je to sve ispalo, pročitajte u članku.

Drama, misterija, sci-fi

David Slade

Asim Chaudhry, Will Poulter, Fionn Whitehead

Mladi programer napravi knjigu fantazije u video igru. Uskoro, stvarni i virtualni svijet se pomiješaju i počnu stvarati konfuziju.

Trailer: Black Mirror: Bandersnatch (2018)

Bandersnatch je definitivno nešto vrlo provokativno i novo. Iako se možda neće svima svidjeti kako je ovaj interaktivni film napravljen, za mene je ovo bilo jedno odlično iskustvo.

U ovom filmu, mi gledatelji smo faktor koji odlučuje priču i smjer lika kojeg u filmu pratimo. Čak su i sporedni glumci u filmu pod utjecajem odluka koje mi izaberemo. Za svakoga postoji drugačiji kraj, ovisno o smjeru koji mi izaberemo, nešto nalik više na video igru nego film. Hoće li njihova sudbina završiti dobro ili loše je u našim rukama.

Netflix kaže da za ovaj film postoji pet različitih ‘glavnih’ završetaka, s još mnogo različitih varijanata. Kada film gledate ponovno, samo s drugim odlukama čini vam se kao da gledate drugi film. Time je Netflix od ovoga napravio jedan osjećaj zaista osobnog iskustva. Osjećate se odgovornima za sudbine likova u filmu. Meni je nešto tako novo bilo vrlo interesantno i do sada sm nešto slično vidio sam jedanput, ali puno manjeg sadržaja, u filmu Final Destination 3, koji je na DVDu imao opciju ‘Choose Their Fate’ koja nam je nudila način na koji će likovi u filmu umrijeti. Za razliku od Bandersnatch, tamo nije bilo nekih alternativnih krajeva, niti su vaše odluke imale velikog utjecaja na priču (barem koliko se sjećam) dok ovdje itekako imaju.

Film se može gledati i bez tih odluka, gdje će biti dosta ponavljanih scena i čekat će se u nekim trenucima, pa nisam siguran koliko će vam se to svidjeti i koliko će film na takav način biti zanimljiv, a i teško će se shvatiti njegova bit i poruka, a to je upravljanje tuđim životima. Upravo to je ono od čega naš glavni lik cijeli film pati. On cijeli život ima osjećaj da netko upravlja njime, što mu naravno nitko ne vjeruje, a kako film ide sve dalje, njegove pretpostavke se pokazuju točnima.

Likovi u filmu su odlični i pravo je zadovoljstvo voditi ih kroz njihove sudbine. Glumci također vrhunski, glavnog lika Stefana glumi odlični Fionn Whitehead (Dunkirk), a tu je i odlični Colin, kojeg glumi jedna od rastućih zvijezda Hollywooda, Will Poulter.

Još jedan odličan uradak iz Black Mirror svijeta. Kontroverzan, potpuno drugačiji, šalje nam poruku da svima nama netko upravlja, na ovaj ili onaj način, samo kao i obično na jedan pojačan i provokativan način.

Hoće li vam se ovako nešto svidjeti, nisam siguran. Tko voli gledati filmove, uživati u njima bez da mora sudjelovati, možda i neće, ali ako volite biti uključeni, ovisiti o tuđim odlukama i općenito staviti se u tu ulogu, mislim da će vam se film jako svidjeti. Ako ga budete gledali bez donošenja odluka, pitanje je koliko ćete uopće shvatiti film i vrlo vjerojatno će vam se činiti konfuzan, a moguće i dosadan zbog dosta ponavljanja i čekanja. Bandersnatch je zapravo sličan filmovima Memento i Inception u smislu da ćete poslije njega još danima razmišljati o tome što se dogodilo.