Recenzija: Stronger (2017.)

Recenzija: Stronger (2017.)

Stronger je napravljen po emotivnoj stvarnoj priči Jeffa Baumana, običnoga čovjeka koji je osvojio srca ljudi svoga grada i svijeta i postao simbol nade nakon preživljavanja eksplozije na Bostonskom maratonu 2013. godine.

biografski, drama

David Gordon Green

John Pollono, po knjizi Stronger autora Jeffa Baumana i Breta Wittera

Jake Gyllenhaal, Tatiana Maslany, Miranda Richardson

Stronger (2017) on IMDb

Recenzija: Stronger (2017.)

Stronger je vrlo emocionalna istinita priča o Jeffu Baumanu osobi koja uvijek kasni i ne pojavljuje se na događajima njegove djevojke Erin, ali dođe na jedini događaj koji bi bilo bolje propustiti. Svi ga smatraju herojem što je njemu čudno i nekada ga to živcira jer misli zašto je on heroj, a samo se pojavio na krivom mjestu, u krivo vrijeme. Vidimo taj razvoj kada mora prihvatiti novu situaciju u životu pa mu sve to postaje preteško, ali na kraju shvati koja je njegova svrha. Taj je dio odlično prikazan na filmu jer vidimo kako je teško kada ti se život u jednom trenu preokrene naopačke kada ne znaš što ćeš sada i naravno da ćeš imati uspona i padova i tražiti kako možeš poboljšati svijet i da nije dosta što te ljudi nazivaju herojem, ako ti misliš da to nisi, da te ljudi hvale zbog najgoreg događaja u tvome životu.

Njegov odnos s Erin je poprilično nestabilan, stalno su prekidali pa se onda opet pomirili. Ona misli da je kriva zbog toga što mu se dogodilo i mora biti s njim da mu pomogne kroz ovo teško razdoblje, ona jedina vidi probleme kroz koje on prolazi. Pomire se, no nakon nekog vremena sve opet krene po starome i Erin je jedina osoba koja se brine i za Jefffa i za njegovu majku. Tatiana Maslany je odlično odglumila ovu ulogu i vidi se njen napor, ali i ljubav prema Jeffu. Ne želi ga ostaviti, ali ne zna što će jer se on ponaša kao dijete i ima osjećaj da nikada neće odrasti.

Tematika priče je vrlo teška i emotivna, u neki trenucima možete osjetiti tu bol i težinu kroz koju Jeff prolazi, ali ne smo on, nego i svi ljudi oko njega. Ima i smiješnih i tužnih kao i vrlo teških trenutaka. Radnja nije dosadna, stalno se nešto događa i nema nepotrebnog odgađanja događaja. Neke scene su malo lošije i nemaju smisla, no ovo je po istinitom događaju pa to ne može biti zamjerka jer je to jednostavno život koji se ne odvija kao film. Jake Gyllenhaal je također odlično odigrao ovu ulogu i dočarao nam tegobu Jeffova života.

Glavna ideja i poruka filma je da nesreće ne pogađaju samo naš život nego i život ljudi oko nas. To se jako dobro vidi u ovom filmu. Jeff, iako invalid, mora naučiti da nije uvijek u središtu pažnje i da mu njegova nesreća ne može biti odgovor za sve gluposti koje napravi. Njegova majka je psihički nestabilna i želi da svi znaju za njegovu slavu (odnosno nesreću) iako to Jeff ne želi. Stalno čita pisma koja mu ljudi šalju i želi mu ugovoriti nastupe, Erin se mora brinuti i za njega i za nju. Vrlo je dobro prikazan taj odnos i učinak koji je nesreća imala na sve ljude u Jeffovom životu.

Stronger je među najboljim filmovima ove godine, priča vrijedna slušanja, odnosno gledanja. Vrlo je dobro napravljena. Nemam nekih većih zamjerki, no nema ni dijelova koji se posebno ističu, mislim odličnih dijelova ima jako puno vrlo dobrih dijelova.