Recenzija: Star Trek: Discovery (2017-)

Akcija, avantura, drama, Sci-fi

Bryan Fuller, Alex Kurtzman

Jason Isaacs, Doug Jones, Shazad Latif

Deset godina prije Kirk, Spock i Enterprise, USS Discovery istražuje nove svjetove i oblike života, dok jedna Starfleet časnica ući razumjeti sve strane stvari.

Recenzija: Star Trek: Discovery (2017-)

Star Trek: Discovery kreatori su Bryan Fuller i Alex Kurtzman, a zvijezde serije su Jason Isaacs kao Captain Lorca, Rainn Wilson kao Star Trek: The Original Series lik Harry Mudd, James Frain kao Sarek, Spockov otac i Michelle Yeoh kao Captain Georgiou. Doug Jones i Anthony Rapp glume znanstvene časnike. Mary Wiseman glumi Starfleet Academy kadetu.

Serija se počela prikazivati 24. rujna 2017 i ima 15 epizoda puštenih u dva dijela, izdavačka kuća je CBS, ali u suradnji s Netflixom.

Započeo bi time što ću reći da je serija odlična. Zaista ono što fali na malim ekranima. Postoji samo još jedna serija ovog žanra i te kvalitete, koja trenutno izlazi, a to je The Expanse. Ostaloga gotovo da i nema ili nije ni blizu kvalitetom. Što se tiče Orville serije, prvo nije ni slična Star Trek: Discovery, a drugo jednostavno je lošija u svemu.

Serija počinje odlično, te kako ide dalje postaje sve bolja i bolja. Puno drugačija od prethodnih Star Trek serija, pa i filmova, a to je vjerojatan i razlog što se mnogim ljubiteljima serijala neće svidjeti. Priča je puna akcija, gotovo potpuno lišena istraživanja, pričanja i sličnih stvari koje su, pa rekao bi i krasile stare Star Trek filmove i serije. Problem je što nekima nije to lako prihvatiti, ali pogotovo među serijama, više nema mjesta za to, pogotovo ne u prvoj sezoni. S dvije, tri usporene epizode, toliko opada gledanost serije, da si to serija u prvoj sezoni nikako ne može dopustiti.

Ono što je fantastično u seriji, a to je još jedna od stvari koja se prije nije mogla vidjeti u Star Trek serijama, to su ludi zapleti i još bolji raspleti. Jednostavno nisam mogao vjerovati. Također, napravili su neke promjene, poput potpuno drugačijih Klingonaca, što se ponovno sigurno ne sviđa zagriženim ljubiteljima serijala, ali ako nastavite gledati, uvjeren sam da će serija ponuditi odlično objašnjenje za to. Jer do sada je svaki zaplet odlično objasnila i sve je radila s nekim smislom.

Likovi u seriji su više manje svi odlični. Osobno mi je najbolji, potpuno drugačiji, Kapetan Lorca (Jason Isaacs), koji gotovo bez imalo savjesti gura prema svojim ciljevima, ali i ostali likovi su odlični, vrlo dobra Michael Burnham (Sonequa Martin-Green), Saru (Doug Jones), često vrlo duhovita i simpatična Sylvia Tilly (Mary Wiseman), zaista je teško nekoga izdvojiti. Ne treba ni zaboraviti odličnog Harry Mudd (Rainn Wilson), koji je bio fantastičan i jako podsjećao na ‘Q’ iz Star Trek Enterprise i Voyager. Nadam se da će ga više koristiti u drugoj sezoni.

Serija ima i dosta dodirnih točaka i referenci na prošle serije, ja sam neke uspio pohvatati, ali vjerujem da će veći ljubitelji uspjeti naći i puno više.

Što se tiče specijalnih efekata, kao i ostatak serije na samom su vrhuncu i zaista je predivno seriju gledati. Uvodna scena, iako mi nije poput nekih legendarnih, gdje recimo Kapetan Picard najavljuje, svejedno je vrlo dobra.

E sada, da ne bude sve tako savršeno, nažalost pobrinuli su se u zadnje 2, 3 epizode, koje su meni bile slabije. Nisu bile loše, ali neke stvari i neke preokrete koje su ovdje napravili mi se nisu svidjeli. Osim toga, ponudile su previše akcije i tu ne mislim na borbe brodovima, što me uopće ne bi smetalo, nego tučnjave i napucavanja, gdje 1 do 2 osobe srede cijeli svemirski brod, također obučenih vojnika. Nisam ljubitelj toga.

Žalim za nekim stvarima koje su napravili na kraju, jer da su to bolje upakirali mislim da bi seriji dao možda i 10ku. Ovako je dobila ocjenu koju je i moram reći da jedva čekam iduću sezonu i vidjeti gdje će nas odvesti.