Recenzija: Servant (2019-)

Pogledali smo novu psihološku horor triler seriju ‘Servant’ od filmaša M. Night Shyamalan, a pravljena je za nadolazeću Appleovu streaming mrežu. Našu recenziju serije ‘Servant’ pročitajte u članku.

Drama, horor, triler

Tony Basgallop

S.J. Son, Jeffrey Mowery, Lauren Ambrose

Serija smještena u Philadelphiju, prati par u žalosti nakon neizrecive tragedije. Ta trauma stvara razdor u njihovom braku i otvara vrata misterioznoj sili da uđe u njihov dom.

Recenzija: Servant (2019-)

U pokušaju da se uključe u borbu za pretplatnike TV streaming platformi, Appleov Apple TV+ će imati tešku borbu, pogotovo zato što u startu imaju znatno manji broj TV serija i filmova od glavne konkurencije. Umjesto da se tako bore s drugima, oni su se odlučili za nešto drugačiji pristup, a to je kako se čini, kvalitetnom sadržajem. Primjer toga je upravo ova serija Servant, čiji je izvršni producent i redatelj dvije epizode dva puta nominirani za Oscara, M. Night Shyamalan.

Nekako sam, prema trailerima i posterima, očekivao da će serija Servant biti neki užasni horor, gdje će mala beba Jericho biti potomak đavla ili nešto slično tome. Dok sam mislio da će dadilja ili biti njemu u službi, ili će ona biti nekako povezana s nesvetim. Međutim, serija je nešto potpuno drugo. Iznenađujuće odličan psihološki triler, s vrlo malo nadnaravnih elemenata, vidjet ćemo uopće jesu li zaista i nadnaravni.

Recenzija: Servant (2019-)

Serija Servant prati par koji je izgubio bebu, majka je ostala u šoku, a psihoterapeut savjetuje mužu da joj kupi lutku koja izgleda kao stvarna beba. On upravo to i učini, nakon čega se čini da se majka oporavlja, njezin život se vraća u normalu, osim te jezive činjenice da ona misli kako je ta lutka u dječjem krevetiću njezin sin.

Stvari postaju još gore kada par odluči zaposliti dadilju da čuva njihovu bebu (lutku) kada majka odlazi na posao. Muž joj u svemu tome daje podršku, čime stvari samo još više pogoršava, ali ne želi vidjeti svoju ženu slomljenu.

Stvari postaju jezivije kada dadilja čudesno stavlja život u lutku (iako se na prvu činilo da je tu u igri neka vudu magija, sve se više čini da to nije slučaj, iako još nije objašnjeno). Muž u tim trenucima misli da je ona ukrali od nekoga bebu, dok je u glavi majke sve isto, ona je ionako do sada smatrala da ima pravu bebu.

Recenzija: Servant (2019-)

Ako volite psihološke triler filmove M. Night Shyamalana, zasigurno će vam se svidjeti i ova njegova serija Servant. Mnogi će se možda požaliti da je serija usporena, ali meni je cijelo vrijeme išla pravom brzinom. Gradila je tu napetost, to iščekivanje i stvarala jezovitu atmosferu na svakom koraku. Zaista odlično smišljen i odrađen scenarij, kao i režija.

Likovi i glumci koji ih glume su doslovno fantastični. Bez njih ova serija ne bi bila ni upola dobra, bez obzira na dobar scenarij. Žena, Dorothey Turner koju glumi Lauren Ambrose, i dadilja Leanne Grayson koju glumi Nell Tiger Free su toliko ludo fantastične da su mi pored jeze često izvukle i osmijeh na lice. Dadilja dolazi u kuću i misliš si, jao, vidi se iz aviona da je ova luda, što ju puštate u kuću. Ali onda kada žena progovori, čudiš se što dadilja i muž već nisu pobjegli. I onda dolazimo do muža, Seana Turnera kojeg glumi Toby Kebbell, koji se u ovoj cijeloj priči čini jedini razuman, te koji pristaje na sve ovo samo zbog ljubavi prema svojoj ženi. Fantastično ga je vidjeti kada se nađe zarobljen između ove dvije ludosti, pa ostane u šoku gledati u prazno. Svaki puta za dobro se nasmijati. Jednako je odličan i ženin brat, Julian Pearce u sporednoj ulozi, kojeg glumi Rupert Grint (Ron Weasley).

Recenzija: Servant (2019-)

E sad, naravno da ne može sve biti savršeno. Negdje u šestoj epizodi dolazi novi lik, s kojim su promijenili dosta toga o seriji. Te promjene mi se baš i nisu svidjele, a i serija se poprilično usporila. Za sada je potpuno nejasno što su mislili dobiti tim likom, gotovo ništa oko njega i za sada nije objašnjeno i općenito je gurnuo seriju u nekom drugom smjeru. Baš je to i dovelo do ne pretjerano zadovoljavajućeg kraja. Šteta, jer da je kraj bio malo bolji, dao bi seriji i bolju ocjenu.

Serija je dosta kratka, ima samo deset epizoda, što je sada već lagano postalo standard, ali su epizode samo pola sata. Tako da to vrlo brzo prođe, a samim time ne vidim kako može biti usporeno. Sasvim dobro razvija priču na jedan jeziv i psihološki način.

U svakom slučaju, ako volite filmove Shyamalana, poput Šestog Čula, onda je ovo definitivno serija za vas.