Recenzija: Picard (2020-)

Recenzija: Picard (2020-)

Pogledali smo prvu sezonu nove Star Trek serije naziva Picard. Našu recenziju serije Star Trek: Picard pročitajte u članku.

Drama, sci-fi

Santiago Cabrera, Patrick Stewart, Isa Briones

Serija je nastavak na Star Trek: The Next Generation (1987) i Star Trek: Nemesis (2002), te se usredotočuje na kapetana Jean-Luc Picarda u sljedećem poglavlju njegova života.

Recenzija: Picard (2020-)

Star Trek: Picard je nadolazeća Američka znanstveno-fantastična drama serija u kojoj se vraća Star Trek lik Jean-Luc Picard, pravljena za CBS All Access kao dio proširene Star Trek franšize koju vodi izvršni producent Alex Kurtzman. Serija je smještena 20 godina nakon filma Star Trek: Nemesis (2002) i pod utjecajem je uništenja Romula u filmu Star Trek (2009).

Serija Picard nastavlja priču Jean-Luca 15 godina nakon što je doživio neuspjeh: Pokušao je voditi Zvjezdanu flotu u ogromnom pokušaju spašavanja ugroženih Romulanaca, najstarijih neprijatelje Federacije. Došlo je do ogromne tragedije, uništavanje spasilačke Zvjezdane flote, što je rezultiralo time da Federacija odustane od planova za spašavanje Romulanaca i Picardove ostavke u znak protesta.

Više od desetljeća kasnije, serija ga pronalazi kako uživa u svom francuskom vinogradu, dok je zemaljski ogranak Federacije postao izolacionistički i pun predrasuda. Nepravde su rasle, posebno protiv sintetičkih oblika života, prividnih počinitelja tragedije, a Jean-Luc tijekom tih godina nije učinio ništa kako bi to zaustavio. To je sjajan kontrast nepokolebljivog kapetana prikazanog u seriji The Next Generation, što ga čini savršenim polazištem za Star Trek: Picard.

Recenzija: Picard (2020-)

Picard je probuđen iz mirovine dolaskom Dahje (Isa Briones), mlade žene koju love Romulanci ubojice. Ispada da je Dahja sintetik stvoren kršenjem zabrane ostataka Date (Brent Spiner), Picardovog bivšeg androidnog člana posade i starog prijatelja, koji je umro spasivši Picardov život. Zbog svoje odanosti i prijateljstva za Datom, Picard je preuzeo na sebe da zaštiti Dahju i njenu sestru Soji, okupivši posadu odmetnika i sjedajući po posljednji puta u kapetansku stolicu.

Sezona počinje malo sporije, pogotovo prilikom stvaranja svijeta koji je smješten nekih 30 godina u budućnosti onoga gdje je stala serija The Next Generation. Nakon prve tri epizode, međutim, Picard hvata korak dok spaja dva Star Trek identiteta: jedan više akcijski, nalik ovim novijim J.J. Abramsovim filmovima, te drugi moralistički, cerebralni pristup serije The Next Generation. To je hibrid koji većinom djeluje, a Picard povremeno presijeca zabavne, dobro producirane scene i borbu s moralnim poteškoćama i diplomatskim zagonetkama Enterpriseovih putovanja. Na mnogo načina, glatke CGI svemirske bitke i odlične koreografije borbi između Romulanaca i super brzih androida čine Picard modernijim pristupom franšizi. Uz veći proračun i bolju tehnologiju, neke epizode The Next Generation serije bi ličile dosta na Picarda.

Recenzija: Picard (2020-)

Mračniji i moderniji prikaz Star Trek Picard se također osjeća relevantnijim za svijet u kojem ga promatramo. Serija je usredotočena na tegobe izbjeglica, uključujući preživjele Romulance koji su se raspršili po galaksiji nakon neuspjelog spašavanja, i XB-ove, žrtve asimilirane od strane smrtonosnog kibernetskog Borga koji je oslobođen iz zarobljeništva svom Kolektivu, ali kojima se i dalje ne vjeruje i iskorištava. Budućnost Zvjezdane flote je izoliranija, napuštajući velik dio svog fokusiranja na istraživanje galaksije i razumijevanje drugih života i kultura. To je Star Trek koji koristi temu znanstvene fantastike kako bi istražio svijet drugačiji od onog u kojem je napravljena serija The Next Generation.

Međutim, puno toga dobrog u Picard dolazi od njegove predanosti prošlosti. Rijetko koju priliku propuste kako bi napravili koju referencu na Next Generation, Voyager, Deep Space Nine ili Star Trek filmove. Nije sve samo u privlačenju fanova, iako – Picard ima duboko, enciklopedijsko znanje o svemu što se događalo njegovim likovima tijekom godina i radi sjajan posao ponovnog povezivanja s njihovim pričama, istraživanja njihovih trauma i razvijanju svojih likova na načine koji se čine stvarnim.

Novi dodaci Picardu, međutim, funkcioniraju slabije. Tamo gdje povratnički likovi poput Jean-Luca i Voyagerove Seven of Nine (Jeri Ryan) stvaraju prednost seriji koja se temelji na njihovoj dugotrajnoj povijesti, nova posada često nema dovoljno posla, iako serija provodi malo vremena zaokružujući njihove pozadinske priče.

Recenzija: Picard (2020-)

Svi su likovi zanimljivi, s dobro izgrađenim pozadinama i snažnim performansama, ali nitko nema dovoljno prostora kako bi mogao rasti sa serijom, često stavljajući jaki fokus na Picarda i Soji, koja većinu sezone provode nesvjesna svoje prirode kao android i polako hvata korak do točke koju je publika vidjela puno ranije.

Sve to čini da se Picardov 10-epizodni ciklus osjeća malo prekratak da bi se stvarno mogao proširiti na bilo kojeg od novih likova, posebno kada se serija u svakom prigodnom trenutku prisjeća The Next Generation. Kao što je spomenuto, pogled u prošlost odlična je stvar za dugogodišnje fanove Treka, ali oni često sputavaju sadašnjost serije. Za razliku od The Next Generation, kada je format sezona bio 20+, u ovom novom vremenu kraćih sezona više nema toliko vremena za razvoj novih likova, pogotovo ako se troši dobar dio vremena na stare (što osobno nemam ništa protiv, samo se onda ovi novi čine uglavnom nepotrebni).

Ipak, ima mnogo toga što Picard čini dobro. Njegova nadogradnja Star Trek formule izuzetna je potrebno modernom svijetu zbog kojeg se osjeća kao da Trek ima nešto važno za reći, a njegov potpisni optimizam savršeno odgovara teškim vremenima. Također je svjesna svega što je Jean-Luc Picarda učinilo tako rezonantnim likom, te prolazi kroz te aspekte bez ponavljanja starih dijelova. U cjelini, Star Trek: Picard dobro spaja Trekove prošlosti naprijed, a za fanove Jean-Luca i The Next Generation to je snažan i emotivan povratak voljenim likovima.