Recenzija: It (2017)

Chase Palmer, Cary Fukunaga

Bill Skarsgård, Jaeden Lieberher, Finn Wolfhard

It (2017) on IMDb

Stephen King 'IT' - povezan sa ostalim pričama
Stephen King ‘IT’

Ovaj film je prvi od dva dijela Stephen Kingove adaptacije knjige o klaunu ubojici Pennywise i grupi dječaka koji će ga pokušati zaustaviti.

IT je vjerna adaptacija knjige po kojoj je pravljen, koliko god jedan film to može učiniti, te isto tako najbolji mogući remake IT mini serije iz 1990 godine. Ljubitelji knjige i serije mislim da bolje od ovoga nisu mogli tražiti i vrlo sam sretan što sam ja jedan od tih. Da stvar bude još bolja, film jako podsjeća na seriju Stranger Things, pa tako da i ljubitelji te serije mogu doći na svoje, dok čekaju iduću sezonu.

Ovaj film je prvi dio, od dva dijela, te se bavi samo vremenom između 50′ i 80′ godina, te “Looser’s Club” (6 dječaka i jedna djevojčica) samo u njihovim mladim godinama. Počinje tako što je Georgie Denbrough odvučen u kanalizaciju od strane zlog klauna Pennywise (Bill Skarsgård). Obuzet krivnjom Bill (Jaeden Lieberher) postaje opsjednut pronalaskom dječaka. Kako dolaze ljetni odmori 89′ godine i još više djece nestaje, grupa različitih, zlostavljanih dječaka i jedna djevojčica pod nazivom “Loosers”, kreće na put kroz šume i kanalizacije kako bi pronašli mitsko čudovište.

Losers Club

Sva djeca imaju svoje noćne more o klaunu, ali i svoje prizemljenije, ljudske probleme. I baš je to onaj dio koji mi se inače najviše sviđa kod Kingovih knjiga, a odlično je prenesen na film. Taj osjećaj s jedne strane njihove odvojenosti od ostatka svijeta, ali s druge zajedništva, kada se napokon svi nađu.

Interesantna stvar kod filma je, mada ima nekih vrlo strašnih scena, da zapravo nije tako užasno strašan horor. Često su uspjeli umiješati duhovite scene sa strašnima, a rezultat toga je bio odličan, pomiješani osjećaji, tako da se u jednom trenutku smijete, dok već u drugom kidate stolicu u kinu.

Glumci su svi odlični, djeca apsolutno sva odlično odglumila, baš onako kako sam ih vidio u knjizi i mini seriji. I mada su svi fantastični uz Richie Tozier (Finn Wolfhard), kao vjerojatno najzabavnijega, nitko se ne može uspoređivati s Pennywise (Bill Skarsgård). Mnogi su se bojali kako zamijeniti fantastičnog Tim Curry iz mini serije, ali Billu je to uspjelo. Ne bi rekao da je bolji, ali definitivno nešto drugačiji, moderniji i jednako fantastičan.

Uz to film je oda raznim starim filmovima i ima hrpu “easter eggs” (skrivenih tragova), poput Nightmare on Elm Street 5 igra u kinu, Gremlins i Beetlejuice posteri na zidovima, istrčavanje Pennywise kao u filmu Ring, te puno ostalih referenci na razne filmove, što nekim lokacijama, što jednostavno izgledom.

Ako volite horor filmove, ako volite Stephen Kingove knjige, adaptacije, ako se želite dobro zabaviti, ovaj film nikako nemojte propustiti.

Film je pogodio apsolutno sve onako kako bi trebalo raditi adaptacije i remakeove, barem po mom mišljenju. Dakle adaptaciju knjige je koliko god je bilo moguće savršeno napraviti, napravio, gotovo kopija događanja i dok sam gledao film, vidio sam točno to u knjizi, a što se tiče remake, gotovo precrtana mini serija, prvi dio, samo novije, modernije i s novim glumcima. Moje mišljenje je da upravo tako treba praviti adaptacije i remakeove jer zašto bi htio mijenjati nešto što ti se sviđa i nešto što ti je dobro. Ovo je najbolji primjer toga, nažalost loš primjer je adaptacija, isto Kingove knjige, The Dark Tower.

Ovo mi je trenutno najbolji film godine i zaista me oduševio, gotovo bez ikakvih mana, ako bi mu baš nešto tražio, onda mi je jedino možda malo žao što nije još STRAŠNIJI, ali nadam se da će to u drugom dijelu još pojačati. Treba sada dočekati 2019 godinu i drugi dio film.

Od kada vodimo blog, ovo je film kojem smo dali do sada najvišu ocjenu i jedini koji je dobio čistu desetku!

Trailer filma