Recenzija: The Dark Tower (2017)

Revolveraš, Roland Deschain, luta prostorima koja izgledaju kao Divlji Zapad, gdje je “svijet krenuo dalje”, u potrazi za čovjekom u crnom. Uz to traži bajkoviti “Dark Tower”, u nadi da će njegov pronalazak spasiti njegov umirući svijet.

Akcija, avantura, fantazija

Nikolaj Arcel

Nikolaj Arcel, Akiva Goldsman

Matthew McConaughey, Katheryn Winnick, Idris Elba

The Dark Tower (2017) on IMDb

dark tower
The Dark Tower

The Dark Tower je najnoviji film prema knjigama Stephena Kinga. Inače ima 8 knjiga iz serije Dark Tower i to je najveće i životno djelo Stephena Kinga. U toj seriji se na ovaj ili onaj način spominju gotovo sve njegove ostale knjige, kroz likove ili neka djela. Film je nažalost pokopan od kritike, fanova knjige, a i općenito gledatelja, koji ga većinom nisu ni išli gledati. Budžet filma je bio $60 miliona, a film je do sada zaradio, samo $88.6 miliona.

Film mi nije bio tako loš i na trenutke je dovoljno zabavan da bi ga bez problema pogledao, ali na žalost ima nekoliko problema o kojima ćemo pisati dalje u tekstu.

Najgore što se ikada može dogoditi za filmove je kada ih se pravi prema knjigama i onda potpuno izmjeni, pa to nema nikakve logike. Zašto onda praviti film prema toj knjizi. A još gore od toga je kada napraviš film, prema, ne knjizi, nego prema 8! knjiga, od 4250 stranica i pokušaš ga nagurat u 95 minuta. Stvarno mi nije jasno kako je redatelj pomislio da će mu to poći za rukom. Čitao sam prve tri knjige i uopće nisam imao pojma o čemu se radi u filmu, koliko je pola toga promijenjeno i na brzinu napravljeno, a pogotovo toliko očekivani, otrcani i na brzinu napravljeni kraj filma. Čitao sam jedan intervju od Kinga koji je rekao da neke knjige koje je kao mlad pisao, da ih sada piše, bi ih dosta izmijenio, sumnjam da je mislio na ovo!

Ali, kao što sam rekao film ima i dobrih stvari, pogotovo za nekoga tko nije čitao knjige. Fantastična 2 glumca, Idris Elba (Gunslinger) i Matthew McConaughey (Man in Black) , te vrlo dobar CGI (računalne animacije), pogotovo s obzirom na budžet koji nije bio pretjerano velik. Na trenutke zanimljiv film, naravno odlične osnovne priče, koja je nažalost sklepana vrlo loše u ovom filmu.

Jaka Chambers (Tom Taylor), usamljeni dječak, blagoslovljen definiranom sposobnošću “Shine” (inače to be referenca na knjigu The Shining), koja omogućuje njegovoj podsvijesti da se približi drugim svjetovima. Tako razumije Dark Tower, strukturu koja djeluje kao kanal koji drži mnoge dimenzije stvarnosti u redu, i starog sukoba za njegovu kontrolu između zlokobnog čarobnjaka poznatog kao Čovjek u Crnom ( Matthew McConaughey) i krupnog Gunslinger (Idris Elba).

Ostaje veliko razočarenje iza ovog filma, jer da je dobro napravljen i kao prva knjiga iz serije, mogli smo vidjeti još nekoliko filmova iz tog, odličnog serijala.

Spominje se pravljenje neke serije koja će navodno imati nešto sa filmom, ali će krenuti iz početka, mislim da će pratiti mladog Gunslingera, ali pitanje nakon loše prihvaćenog ovog filma, dali će uopće doći do toga.