Recenzija: Mother! (2017)

Mother! je jedan od najšokantnijih filmova ove godine, te vjerojatno, među ljudima koji su ga gledali, jedan oko kojih se vodi najviše polemika. Kako je naše mišljenje o filmu pogledajte u tekstu.

Drama, horor, misterija

Darren Aronofsky

Darren Aronofsky

Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris

Lawrence-Aronofsky-Bardem

Mother! je film redatelja Darren Aronofsky (Requiem for a Dream, Pi, The Fountain, Black Swan), te fantastične glumačke postave Jennifer Lawrence, Javier Bardem, Ed Harris,Michelle Pfeiffer, Domhnall Gleeson, Brian Gleeson.

Film je solidno primljen od strane kritike, a kako se čini po IMDb i od strane gledatelja. Problem je što na kino blagajnama, iako igra tek nekih tjedan dana, užasno loše stoji. Uz to dobio je od Cinemascore najgoru moguću ocjenu filma F, o čemu možete više pročitati ovdje (nije baš sve kako se čini).

Osobno film mi je jako loš, mada nakon što sam malo po internetu gledao objašnjenja filma, promijenio sam djelomično mišljenje, ali i dalje jako loš. Jučer nakon izlaska iz kina sam mu htio dati najmanju moguću ocjenu. Glavni problem filma, a to je i razlog zašto je dobio tako lošu ocjenu od Cinemascore, je to što je film krivo prikazan, pogotovo u trailerima. Čini se kao neki psihološki horor film od kojeg će vam se gaće tresti. Film nije ni sličan tome. Nemojte me krivo shvatiti, nije da u filmu nema horor scena, ali upravo to, nešto malo jezivosti i nekoliko vrlo ružnih scena, je sve što ima od horora. Nemojte očekivati da ćete skakati iz stolice ili žmiriti ili nešto slično, jer ako s tim očekivanjem budete išli u kino, a ja jesam, film će vas jako razočarati.

Iskreno dok sam gledao film uopće nisam shvatio što je redatelj s njime htio reći. Ne toliko zato što sam malo ‘sporiji’, nego me je jednostavno film od prvih nekih 15 minuta na dalje užasno živcirao. Sve u njemu me je živciralo, a možda ponajviše kamera koja ‘prati’ ljude i to iz velike blizine, većinom Mother (Jennifer Lawrence). Jednostavno me cijelo vrijeme boljela glava zbog tog, čudnog i drugačijeg pogleda kamere. Druga stvar, ništa u ovom filmu mi nije bilo dobro, niti mi se svidjela gluma likova, pogotovo ne ta, na izgled nasumično napravljena i nabacana priča, a ponajviše ne to što sam očekivao dobar horor film, od kojeg neću noćima moći spavati, a dobio sam neku redateljevu metaforu za ljudski postanak i rod, napravljenu na tako odbojan i zapravo poprilično dosadan način.

Jedina stvar koja mi se koliko toliko svidjela u filmu je zapravo neka crna komedija, od koje sam se par puta dobro uspio nasmijati, više zbog gluposti, nego zato što je posebno smiješno.

Kraj je posebno odvratno i nepotrebno pretjerano napravljen, s tim da je općenito cijeli film, neovisno o tome što je film metafora, pravljen kao jedno ponižavanje žene. Od strane svih, a pogotovo njenog, naizgled savršenog i uzvišenog, muža Him (Javier Bardem).

Prije nego dam ocjenu filmu još ću jednom naglasiti da film tijekom gledanja nisam shvatio, ali najviše zato što mi je cijelo vrijeme bio tako odbojan i samo sam razmišljao o tome kada će završiti. Iskreno da sam išao sam u kino sigurno bi otišao prije kraj film i barem ne bi vidio još onaj užas na kraju. Nakon što sam pogledao ovo objašnjenje, koje ću vam staviti dolje, za one koji su gledali film, ali im nije bio jasan, ipak vidim da film ima smisao, samo se meni taj smisao ne sviđa, odnosno ne sviđa mi se na koji način je napravljen. I samo da budemo načisto, uopće nisam ljubitelj redatelja Darren Aronofsky i njegovih konstantno metaforičkih filmova, za koje treba kasnije tražiti objašnjenja. Mada mora mu je jedno priznati, a to je da je zaista dosljedan u pravljenju svojih filmova.

Ovdje može pogledati objašnjenje filma ako vas zanima. Počinje od 2:50.