Recenzija: Parasite (2019)

Komedija, drama, triler

Joon-ho Bong

Joon-ho Bong, Jin Won Han

Kang-ho Song, Sun-kyun Lee, Yeo-jeong Jo

Svi nezaposleni, Ki-taekova obitelj s posebnim zanimanjem gleda na bogate i glamurozne Parkove kako bi ih izdržavali dok ne postanu umiješani u neočekivani incident.

Recenzija: Parasite (2019)

Parasite (Korejski: 기생충; Hanja: 寄生蟲; RR: Gisaengchung) je Južnokorejski crna komedija triler film, redatelja Bong Joon-hoa. Zvijezde filma su Song Kang-ho, Lee Sun-kyun, Cho Yeo-jeong, Choi Woo-shik i Park So-dam. Film je osvojio kritičare diljem svijeta, te je osvojio Zlatnu Palmu na Filmskom Festivalu u Cannesu 2019. godine, te je time postao prvi Korejski film kojem je to pošlo za rukom.

Kim Ki-taek (Song Kang-ho), nezaposleni vozač, koji živi sa svojom ženom Choong Sook (Jang Hye-jin) i dvoje djece fakultetske dobi u otrcanom polu podrumskom stanu. Obitelj se muči spajati kraj s krajem sklapajući kutije za pizze i krađom wi-fi konekcija od svojih susjeda. Jednog dana Ki-taekov sin Ki-woo (Choi Woo-shik) pije sa svojim prijateljem Minom (Park Seo-joon) koji je trenutno zaposlen kao tutor Engleskog kod jedne bogate obitelji.

Min odlazi kako bi studirao vani i predlaže Ki-woo da preuzme njegovo mjesto tutora. Ki-woo odlazi na intervju i dobiva posao, te počinje avantura ovog ludog, ludog filma. U početku film počinje nekako normalno, obično, vuče na neku tragičnu dramu s ponekim svijetlim trenucima humora. Kako odmiče dalje i kako se ova obitelj na jedan upravo parazitski način uvlači u živote drugih ljudi tako vi kroz taj film počinjete sve dublje i dublje upadati u jednu nevjerojatnu, izrazito zabavnu i originalnu priču.

Film se u tim trenucima počinje pretvarati u odličnu crnu komediju kakvih u zadnje vrijeme rijetko imamo prilike gledati u Hollywoodu. Iako sam veliki ljubitelj Američkih filmova, definitivno im zadnjih godina fali malo ideje, iako možda nije ni pitanje ideje, koliko studiji više nemaju volje, želje i hrabrosti praviti nešto originalno, poput ovog filma.

Recenzija: Parasite (2019)

Glumci su daleko od Američkih, kvaliteta nije ni blizu tog nivoa, ali je upravo ta njihova pomalo čudna gluma bila dodatna zabava u ovoj crnoj komediji koja je na svakom trenutku nudila novi zaokret, novo iznenađenje. Upravo su se tako dobro u ovu ludost uklopili i ovi glumci.

Jedina mana filma je to što je dobar dio te priče previše pojednostavljen i malo je teško za povjerovati da bi netko bio tako lakovjeran kako je predstavljena obitelj Park. Međutim, čak i taj dio nije pretjerano važan, bitnija je zabava koja je proizašla iz njihovih interakcija.

Redatelj i scenarist ovog filma, Bong Joon-hoa, je radio gotovo na svim većim Južno Korejskim filmovima prošlih godina, od kojih se ne zna koji je bolji od kojeg, poput Barking Dogs Never Bite (2000), Memories of Murder (2003), The Host (2006), Tokyo! (2008), Mother (2009), Snowpiercer (2013) i Sea Fog (2014). Ovaj film je vrhunac njegove karijere, što su očigledno prepoznali i kritičari diljem svijeta, te ga nagradili Zlatnom Palmom u Cannesu ove godine, pored vrlo jake konkurencije, pogotovo u obliku Quentin Tarantina i njegovog filma Once Upon a Time in Hollywood.

Ako ste željni nečega novog, svježeg, zabavnog i drugačijeg, nikako nemojte preskočiti pogledati film Parasite koji će se definitivno naći na našem popisu najboljih filmova 2019. godine.