Recenzija: NOS4A2 (2019-)

Recenzija: NOS4A2 (2019-)

Pogledali smo novu horor seriju, pravljenu prema knjizi sina Stephena Kinga, Joe Hilla, NOS4A2 (Nosferatu). Našu recenziju serije NOS4A2 pročitajte u članku.

Drama, horor

Jami O’Brien

Andresito Germosen De La Cruz, Ebon Moss-Bachrach, Zachary Quinto

Vic McQueen, mlada umjetnica radničke klase koja otkriva da ima natprirodnu sposobnost da prati naizgled besmrtnog Charlie Manxa. Manx se hrani dušama djece, a zatim ostavlja ono što je ostalo od njih u Božićnoj zemlji – uvrnuta maštovita Božićna sela u kojoj je svaki dan Božić, a nezadovoljstvo protiv zakona. Vic mora nastojati poraziti Manxa i spasiti njegove žrtve – a da pri tome ne izgubi svoj um ili postane njegova žrtva.

Recenzija: NOS4A2 (2019-)

Jednom kada shvatite što NOS4A2 znači (Nosferatu), vjerojatno ćete očekivati neku vrstu klasične horor serije. I zaista, ovdje je neka vrsta vampira, ali ova nova serija pravljene prema hvaljenoj (i odličnoj) knjizi Joe Hilla (sina Stephen Kinga) izbjegava klasične prikaze čudovišta na kakve smo navikli u povijesti medija. Umjesto toga daje nam Charlie Manxa (Zachary Quinto) koji se hrani dušama male djece kako bi bio besmrtan i nakon toga njihove ljuske odbacuje u užasnom Božićnom selu u njegovom umu nazvanom Christmasland. Definitivno nije klasična vrsta vampira na koje smo navikli.

Ta neobična mješavina mitologije žanrova pokazuje snagu Hillovog pisanja horora, a to ne bi trebalo biti veliko iznenađenje. Na kraju, kao sin velikog Stephen Kinga, Hill je imao unikatno životno iskustvo učenja od najboljeg. Ali Hill se samostalno već pokazao jednim od najboljih svih vremena, a upravo NOS4A2 se često smatra njegovim najboljim djelom do sada. I tu je ono gdje je AMCova horor serija imala najveći posao, pokušati jednako kvalitetno te stranice prenijeti na male ekrane i nažalost u tome nije ni iz bliža uspjela.

Poput knjige, NOS4A2 se odnosi na Charlie Manxov sjajni 1938. Rolls-Royce Wraith, njegovo vozilo u kojem prevozi svoje mlado ljudsko meso. Konačno, taj auto i opake radnje koje čine ukrste puteve s Vic McQueen (Ashleigh Cummings), tinejdžericom srednje klase koja pokušava uskladiti svoj život u malenom gradiću iz Massachusettsa, koja ima dar pronalaženja izgubljenih stvari. Jednog dana, kada pokuša pobjeći od svađe između svog alkoholičarskog oca i ogorčene majke, ona sjeda na svoj motor koji joj služi kao prijevoz do izgubljenih stvari, preko Shorter Way Mosta. Taj most služi kao portal koji ju odvodi do onih stvari koje ona želi naći, što ju vodi do izgubljene djece, a time i do opasnog psihopata koji siše duše djeci, Charlie Manxa.

Serija je drastično promijenjena naspram knjige, pa tako knjiga na izmjence prati Vic u njezinim tinejdžerskim godinama, do odraslih godina kada ona sama postane majka. Serija je odlučila ići jednostavnijom naracijom, pa samo pratiti Vic u tinejdžerskim godinama, barem u prvoj sezoni, te se znatno posvetiti socijalnoj i obiteljskoj drami koja slijedi s time. Iako su time htjeli pojednostaviti stvari, definirano su izgubili jednu zanimljivu tranziciju u kojoj smo mogli čitati kako se ona kroz težak život pretvara upravo u ono od čega je cijeli život strepila. Teško se fokusirati na obiteljsku dramu ili neke tinejdžerske ljubavi, kada ubojica koji siše duše djeci vreba iza ćoška.

Ono što je iznenađujuće i nažalost pokazuje koliko je zapravo ova serija zakazala su odlični glumci. Teško se odlučiti tko je bolje i uvjerljivije odglumio u ovoj seriji, a opet, to nije ni izbliza dovoljno. Samo primjer Charlie Manxa, kojeg glumi odlični Zachary Quinto, ne može apsolutno ništa pridonijeti seriji, kada bi njegov lik trebao biti oličenje zla i horora, a niti je atmosfera ni jeza u seriji postignuta kao u knjizi. I dok nisam osoba koju knjiga može uplašiti, ova je definitivno stvorila neku zanimljivu jezu i fantastičnu atmosferu, koje su potpuno nedostajale u seriji. I baš zato, ti odlični likovi i glumci nisu dobro iskorišteni.

Što se tiče horora, žanra u koji i knjiga i serija spadaju, je u najmanju ruku sramotan. Ni jedna strašna scena, ni jedna kap krvi, nikakva atmosfera, bez jeze, apsolutno ništa. Nije mi jasno zašto uopće idu praviti horo seriju, ako na svojoj mreži ne žele dijelit horor sadržaj jer upravo tako izgleda serija, kao da je sputavana na svakom koraku.

Još jedna loša stvar vrijedna spomena su vizualni efekti. Baš sam ostao iznenađen da u 21. stoljeću, u jednoj seriji koja je pravljene prema vrlo popularnoj knjizi, popularnog pisca, budu ovako loši i jadni efekti. Bilo je dosta scena u kojima se to primijetilo.

Nažalost, još jedna serija pravljene prema odličnoj knjizi, koja je ostala ispod očekivanja. Nisam jedan od onih koji će pod svaku cijenu staviti knjigu prije filma ili serije, ali ovo je kao nebo i zemlja. Najviše mi je žao odličnih glumaca, koji nisu zaslužili ovako loši seriju.

Trailer serije NOS4A2