Pogledali smo kineski animirani film fantazije Nezha. Našu recenziju pročitajte u članku.

Originalni naslov: 哪吒之魔童降世 (Nézhā zhī Mótóng Jiàngshì)

Žanr: Animirani, fantazija

Redatelj: Jiaozi

Scenarist: Jiaozi

Glumačka postava: Lü Yanting, Jiongsensefu, Han Mo, Chen Hao, Lü Qi, Zhang Jiaming, Yang Wei

Sinopsis: Rođen s jedinstvenim moćima, dječak je regrutiran kako bi se borio protiv demona i spasio zajednicu koja ga se boji.

Iako se Hollywood smatra centrom današnjeg filmskog svijeta, pogotovo animiranog u kojem Disney vodi gotovo apsolutnu vlast, nije rijetkost da uvijek iskoči neki film iz nekog potpuno nepoznatog izvora koji itekako zavrijeđuje pažnju, a možda čak i više pažnje od svega onoga što Hollywood ispljune tijekom godine. Nezha je apsolutno jedan od takvih filmova. Zapravo, ovaj film ne samo da zaslužuje pažnje, nego je čak možda i najbolji animirani film ove godine, čak i pokraj ovogodišnjih Disneyevih filmova Toy Story 4 i Frozen 2.

Nezha je potpuno baziran na kineskoj mitologiji, kineskim narodnim pričama i kineskim drevnim tradicijama, zbog čega i činjenica da je ovaj film potekao sa kineskog tržišta i samo tu skupio sasvim dovoljno love da se nađe na listi filmova koji su najviše zaradili ove godine i nije toliko iznenađujuća. Naravno, uz taj komercijalni uspjeh, ni u kritičkom aspektu ovaj film uopće ne zaostaje, dapače. Film je skrojen od odlične priče koja počiva na izvrsnom i jako maštovitom konceptu. Priča ovog filma se vrti oko naslovnog lika Nezha, vrlo snažnog i moćnog dječaka kojeg se boje svi koji ga ugledaju vjerujući da je dijete demona. Radi se o tome da je uvodni dio fabule postavio da se Nezha zapravo bude reinkarnacija tzv. Spirit Orba, no kada stvari pođu po zlu, Nezha će biti rođen kao reinkarnacija onog drugog, Demonskog Orba, koji sa sobom nosi kletvu. S druge strane, sa Spirit Orbom će biti oživljen Ao Bing, sin Dragon Kinga, čime se postavlja temelj za ovaj izuzetni animirani film. Toliko o priči.

Vizualni dojam pokazuje da su autori bili izuzetno maštoviti, koristeći elemente starih kineskih tradicija, uključujući neistavne zmajeve, ali i odličan vanjski dizajn likova koji izgledaju kao oni najmaštovitiji likovi kakvih smo se nagledali u video-igrama poput Final Fantasy. Animacija je, zapravo, gotovo pa potpuno Disneyevska, ali treba napomenuti da ovaj film nudi puno veću količinu vizualnih scena koje su toliko impresivne da bi autorima i kolege animatori iz Disneya pozavidjeli. Korištenje te magije koja je u skladu sa kineskim drevnim običajima dala je animatorima široko polje da pokažu svoj trud, u čemu su itekako uspjeli. Dovoljno je reči da je prava šteta što film nije izašao u kinima jer, uz sve svoje divote, i samo zbog vizualnog dizajna je dovoljno reći da se ovaj film mora gledati na što većem platnu, jer ta, naglašavamo, 3D animacija je uistinu jedna od najimpresivnijih koje smo ikada vidjeli u jednom animiranom filmu.

Karakterizacija likova je vrlo dobro napravljena u skladu sa razvijanjem fabule. Iako je, naravno, Nezha taj koji nosi cijeli film, njegov turbulentan odnos sa zajednicom u kojoj živi, njegovim roditeljima, ali najviše sa Ao Bingom je ono što nosi cijeli ovaj film. Scenarij je savršeno skrojen te pretočen u filmski prikaz da se jednostavno ostavlja dojam uistinu epskog animiranog filma kakvoga rijetko imamo priliku pogledati. Također, svaki lik je empatijski i na jedinstven način povezan sa glavnom pričom koja je razvija onim klasičnim tokom, ali to u ovom slučaju nikako nije mana. Također, posljednji čin filma je u konačnici i najbolji i najimpresivniji dio cijelog filma koji apsolutno sve podiže na još jednu višu razinu, što pokazuje da su autori pazili na apsolutno sve kako bi stvorili ovaj slatkiš od filma. Ipak, mora se reći da ovaj film nikako ne pati od predvidljivosti jer fabula cijelo vrijeme tjera gledatelja da misli onako kako će film završiti na klasični način sa nekim banalnim plot-twistom, no taj plot-twist, nikako nije banalan te pokazuje pravi značaj svega što smo vidjeli u filmu uoči zaključka, što pogotovo vrijedi za dva glavna lika.

Ono što je najvažnije, to je da ovaj film odiše tim nekim jedinstvenim šarmom. Možda je to zbog toga što nam je došao kao odličan predah od Disneya i svih tih ostalih Hollywoodsko-animiranih divova, ali čak i uz to, ovo je film koji također može ponuditi nešto za svakoga, bez obzira na to koja ste vrsta gledatelja ili kojeg ste godišta. Također, ne smijemo zaboraviti ni humor koji je, iako je neizostavak sastojak svakog animirano-filmskog recepta, izuzetno odličan. Film je prožet vrlo simpatičnim humorom koji u ovom slučaju nije samo još jedan banalni pokušaj da se film napravi vedrijim ili više child-friendly, već je napravljen kao neizostavan segment od kojeg se stvarno i iskreno možete nasmijati.

Već smo spomenuli da je završi čin filma najbolji dio, ali moramo još i dodatno podsijetiti na taj konačni obračun koji je, osim što je vizualno vrlo impresivan, također prikazan izuzetno epski te je u konačnici vrlo zabavan te pravi praznik za oči. Uz to što je zadovoljavajuće dužine te taj sami zaključak nikako nije rađen onako na brzinu kako se nerijetko zna dogoditi, napravljen je kao pravi praznik za oči u kojem će najvjerojatnije uživati ljubitelji takvih animiranih scena kakvih smo se nagledali u popularnim video-igrama koji su potekli iz kineskom i japanskog tržišta. Čak bih rekao i da je taj završni čin, kao i cijeli ovaj film napravljen i kao neka vrsta izvrsnog 3D animea, iako inače ne bismo trpali kinesku kinematografiju i japanske anime serije u isti koš.

Zaključno rečeno, Nezha je nesumnjivo odličan animirani film za kojeg se dam kladiti da je većini filmofila i ljubitelja animiranih filmova prošao ispod radara, a to svakako nije trebao. Izvrna priča koja će se poglavito svidjeti ljubiteljima fantazije i gledateljima koji se zanimaju za kinesku povijest i kinesku mitologiju. Odlično složen scenarij koji je pretočen u film sa najimpresivnijiom animacijom kakavu već godinama nismo vidjeli u jednom animiranom filmu. Nemamo više što za dodati nego da vam damo toplu preporuku, a autorima filma dadnemo dva, debela i sasvim zaslužena, palca prema gore.