Recenzija: Hustlers (2019)

Žanr: Drama, krimi, komedija

Redatelj: Lorene Scafaria

Scenarist: Lorene Scafaria

Glumačka postava: Constance Wu, Jennifer Lopez, Julia Stiles, Keke Palmer, Lili Reinhart, Lizzo, Cardi B, Trace Lysette

Sinopsis: Inspirirano člankom iz New York Magazina iz 2016. godine. Priča prati plan za osvetu zaposlenica striptiz kluba koje udružuju snage protiv muškaraca s Wall Streeta koji su njihovi klijenti.

Recenzija: Hustlers (2019)

Hustlers je svoju premijeru imao prošlog vikenda na filmskom festivalu u Torontu te je dobio vrlo i iznenađujuće visoke ocjene od kritičara, a išlo se toliko daleko da su neki kolege recenzenti po kratkom postupku stavljali i Oskara u JLoine ruke. No je li to kovanje ovog filma u zvijezde ispalo opravdano? Da vam odmah kažem – niti blizu. Generalno gledano, ovo je onaj tip filma koji je najgori za recenziranje, jer se zapravo ne može niti ishvaliti niti iskritizirati. Pa da i to izvedemo načistac, je li ovaj film loš? Definitivno nije. Je li odličan? E bome nije ni to! Film je apsolutna sredina. Nije da nije vrijedan gledanja, ali film nije niti sjena onim ocjenama koje je dobio od kritike na Rotten Tomatoes i Metacriticu.

Krenimo od početka. Film je snimljen prema stvarnom događaju, a u središtu radnje je skupina striptizeta koja odluči na ilegalne načine iskoristiti svoje stalne klijente koji imaju vrlo duboke džepove zahvaljujući uspješnim, ali ne baš poštenim poslovanjem na Wall Streetu. U glavnoj ulozi su Constance Wu kao Destiny i Jennifer Lopez kao Ramona koje će okupiti još neke svoje kolegice te razraditi plan: pronaći metu, napiti metu, nadrogirati metu, odvesti ga u striptiz klub u kojem rade i peglati mu karticu do isteka zaliha. Naravno, kako to obično biva, njihov plan će uzimati sve više i više maha dok potpuno ne izmakne kontroli, a jednom kada se i organi reda umješaju, malo je reći da će situacija postati komplicirana.

Sam scenarij i koncept fabule su dobro složeni. U scenarij je ubačena i novinarka (Julia Stiles) koja je pisala članak kako fabula ne bi bila potpuno pravocrtna te se time koliko-toliko pokušalo izbjeći da film upadne u kolotečinu, što i nije baš sasvim uspjelo. Iako je to donekle opravdano, nekako je to napravljeno pomalo aljkavo, slično kao i u filmu The Bling Ring iz 2013. koji je unatoč dobroj ideji, sama fabula totalno mlako previše brzinski prikazana, toliko brzinski da se jednostavno ne stigneš uživjeti u film. Kao što su u The Bling Ring glavni likovi svako malo provaljivali u domove slavnih i poznatih, i ovdje su JLo i njezine kolegice provodile svoj opaki plan, i opet, i opet, pa iako će to postepeno početi izmicati kontroli, jednostavno se ne osjeti taj zaplet i vrhunac događaja. Da se jednostavnije izrazim, filmu nekako fali safta, falilo je ono nešto zbog čega će vam se dodatno povećati pozornost na vrhuncu filma, ovako je sve ispalo generalno ‘flah’ (ili ‘meh,’ kako god vam odgovara).

Recenzija: Hustlers (2019)

Dobro, budimo iskreni, film je počeo obećavajuće. Fabula nije gubila vrijeme sa nekim ekstremno dugim uvodom i krenuo je, što bi se reklo, bez previše filozofiranja i direkt u glavu. Iako je službeno u glavnoj ulozi Constance Wu, Jennifer Lopez apsolutno nosi cijeli ovaj film, a ni na nju se nije trebalo dugo čekati, pogotovo sa njezinom uvodnom scenom koja vam, doslovno da doslovnije ne može, ne da trepnuti. I sa pet banki na leđima, JLo još uvijek ima proporcije tijela da će svaki njen film se barem kod muškog dijela publike dobro gledati. JLo još uvijek svoj seksipil puno bolje predaje od svojih glumačkih (ne)vještina, pa iako to možda ne pomaže kompletnoj kvaliteti filma, barem kod nekih određenih gledatelja će osigurati da se film barem jednom pogleda.

Bit ću totalno iskren, nikad u životu nisam bio u striptiz klubu. Ali da me nakon ovog filma netko pita jesam ikad bio u strip-klubu, i da mu kažem da jesam, vjerujte da to ne bi bilo daleko od istine, barem što se tiče prvog kvartala filma. Ali nakon tog početnog i dosta zgodnog uvoda, film kasnije nekako izgubi na pozornosti. Čak niti seksipil se nije uspio zadržati na duge staze, iako film, naravno, ima svoju određenu dozu golotinje i eksplicitnih scena te poveću dozu bad languagea zbog čega je sasvim opravdano dobio R oznaku. Kad sam već spomenuo bad language, dobra je stvar da film ipak nije toliko inzistirao na tome. Dijalozi su ipak relativno inteligentno napisani te nisu prenapučeni psovanjem kao u većini onih loših i prostih komedija. Dijalozi su baš dobro složeni prema tom klasično američko-prostom rječniku tako da je taj segment ipak relativno dobro napravljen.

Recenzija: Hustlers (2019)

Što se tiče likova, krenimo i tu od početka. Službeno je u glavnoj ulozi Constance Wu čiji je performans čisti prosjek, nije WOW, ali nije ni pretjerano loš. Već sam spomenuo da film apsolutno nosi JLo, ali njezin performans isto nije ništa bolji od njezinih prijašnjih, prosječno odrađenih uloga. Da napomenem, određeni kritičari su rekli da je JLo odradila najbolju ulogu karijere te se čak spominjala i nagrada Oskar, no odmah ću vam reći, iz prve ruke, da je to apsolutno filmski vic godine. Performans je klasično JLo-ovski, a njezin glavni glumački problem je što ona ne zna dozirati. Definitivno je da je sasvim solidno odradila veći dio uloge, ali u scenama gdje je trebalo skvičati i vrištati su totalno preglumljene. Doduše, s obzirom da je riječ o njezinoj najseksipilnijoj ulozi dosad, dobra je stvar što JLo zapravo i nije trebala glumiti već zapravo samo biti ono što inače je, no problem je što je njezin seksipil došao do izražaja tek u tom ranije spomenutom prvom kvartalu filma, dok nam je u kasnijim fazama filma naglo oduzet, i nama i JLo.

Što se tiče ostalih uloga, vrijedi još spomenuti Keke Palmer i Lili Reinhart koje su isto osrednje odradile svoj posao, u razini sa Constance i Jennifer. Julia Stiles je, nažalost, bila samo kozmetički detalj, dok apsolutno nijedan muški lik nije vrijedan spomena, jer se radi ili o policajcima, ili o tupavim bogatašima koji su predstavljeni kao apsolutni jadnici koji možda imaju hrperinu love, ali nimalo mozga. Još jedan lik koji se uvelike reklamirao uoči izlaska filma je Diamond koju je glumila reperica Cardi B, kojoj je ovo bilo prvo glumačko iskustvo, ali je imala tu prednost što je u stvarnom životu, prije pjevačke karijere, radila baš kao striptizeta. No, što drugo reći nego da nam Cardi kao glumica nikako nije legla te je bila jedan od najlošijih segmenata filma, dobra je stvar što se u filmu ipak nije dugo zadržala. Završetak filma isto tako djeluje zbrzan. Ipak, ovaj film ima prednost što je snimljen po stvarnom događaju pa je tako završio zbog vjerodostojnosti, jer da je riječ o originalnom filmu, imao bih i tu zamjerku jer završetak osim što zbrzan, djeluje i totalno bizarno. Ne ide mi u glavu da je i u stvarnom životu, a kamoli na filmu, cijela ta farsa tako jednostavno završila.

Recenzija: Hustlers (2019)

I na kraju, možemo još samo reći da je humor isto osrednji, ima nekoliko simpatičnih scena za nasmijati se, ali nije baš da ćete popucati od smijeha, a isto tako postoji par scena za koje se baš vidi da su trebale ispasti humoristične, ali u tome ipak nisu uspjele. Glazba je također prosječna, ništa vrijedno spomena, ali i ništa vrijedno zaborava, kao i cijeli ovaj film.

U konačnici, film je zaista osrednje napravljen, što je zapravo prava šteta je imam neki osjećaj da je redateljica Lorene Scafaria samo zagrebala po površini i sve to brzinski smiksala te se uopće nije dovoljno potrudila da od toga ispadne film koji je dobio tako visoke ocjene kritike, jer od ovakve priče se takav film mogao napraviti, ali Scafaria u tome nažalost nije uspjela.