Recenzija: Giri/Haji (2019-)

Pogledali smo novu BBC/Netflix krimi seriju Giri/Haji . Našu recenziju serije Giri/Haji pročitajte u članku.

Krimi, drama, misterija

Joe Barton

Takehiro Hira, Sophia Brown, Charlie Creed-Miles

Detektiv iz Tokija pretražuje London kako bi našao svog nestalog brata, koji je bio umiješan u Jakuzu i optužen za ubojstvo.

Recenzija: Giri/Haji (2019-)

Serija Giri/Haji, što znači (Duty/Shame) prati policajca iz Tokya punog problema, Kenzo Mori (Takehiro Hira), koji je poslan u London kako bi našao svog odmetnutog brata, izvršitelja za Japanski krimi sindikat Yakuza, čije će aktivnosti u Velikoj Britaniji zasigurno dovesti do rata bandi u Japanu. Kenzo se udružuje s detektivkom iz Londona Sarah, koju glumi Kelly Macdonald i dječakom po imenu Rodney, kojeg glumi glumac Will Sharpe (Flowers, Defending the Guilty).

Macdonald pruža odličan i dirljiv nastup kao problematična policajka, a Jed Mercurio je očito gledao jer ju je nedavno zaposlio za sljedeću seriju Line of Duty. Sharpeov Rodney također odličan i jako duhovit. Ništa lošiji nisu ni Japanski glumci, među kojima treba izvoditi Hira, koji glumi časnog muškarca rastrgnutog između dvije žene, te kćerku njegovog lika, Taki, koju glumi Aoi Okuyama.

Giri/Haji (BBC produkcije u suradnji s Netflixom i napravljena od strane iste ekipe kao serija Chernobyl) je daleko od konvencionalnog trilera, spaja dvije potpuno različite kulture i to se vidi na svakom koraku. Čak i glazba, primjerice u posljednjoj epizodi, kombinira Rap i R&B iz 60tih, preko Japanskog popa do Islandske avangarde.

Ipak, nekada pati od malo pretjeranih izvedbi i neki likovi se čine previše pametni s odgovorima na sva pitanja (na život i svemir otprilike), čini se tako plemeniti, a njihove pozadine su u najmanju ruku mutne, baš kao i većine likova u seriji.

Iako ima dobrih akcijskih scena, neke se čine malo pretjerane i kao da gledamo superjunake koji gotovo da imaju sposobnost izmicanjima metcima, a ne običnu ‘normalnu’ krimi seriju. Uz to, policajac, koji uz to ima posao i gangstera, a i Yakuze, je malo na granici realnog. S druge strane, neke od tih opakih ne savladivih likova, neki ‘obični’ likovi uspiju srediti s tavama ili škarama, protiv automatskih oružja i brojčano nadjačani. To malo ubija realnost serije.

Sve u svemu, serija Giri/Haji nije Narcos ili Breaking Bad te je znatno drugačija od recimo ZeroZeroZero (ne lošija), ali je i dalje zabavna za pogledati.