Recenzija: Game of Thrones Sezona 8 - Epizoda 6

Recenzija: Game of Thrones Sezona 8 – Epizoda 6

Donosimo vam recenziju šeste i posljednje epizode (The Iron Throne), osme sezone epske HBO serije Game of Thrones – ovaj članak je pun SPOJLERA i čitate ga na vlastitu odgovornost.

Akcija, avantura, drama, fantazija

David Benioff, D.B. Weiss

Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington

Temeljena na popularnom fantastičnom serijalu knjiga Georgea R. R. Martina, IGRA PRIJESTOLJA epska je priča o izdaji i plemenitosti smještena u zemlju Westeros, gdje ljeta i zime mogu trajati godinama, a samo je žudnja za moći vječna.

Otkrivene slike iz posljednje epizode Game of Thrones

Ovu recenziju moram započeti time da još nikada nisam vidio ovoliko jedinica u recenzijama neke epizode na IMDb. Ipak, mislim da je to samo nezadovoljstvo ljudi na cijelu sezonu, ne toliko pojedinačno na ovu epizodu. Svi oni koji već tjednima po komentarima pišu kako su ljudi nezadovoljni zato što su očekivali sretan kraj, a da to Game of Thrones serija nije, nažalost, sretan kraj je upravo ono što smo dobili. I to više manje za sve pozitivne likove u seriji. Ne bi bio sretan kraj da je Dany, koja je postala Mad Queen, pobila i ostatak konkurencije, poharala svih 7 kraljevstva i mazila zmaja na kraju epizode dok Crv stoji kraj njezine strane, držeći u ruci koplje na kojem je glava Jon Snowa, recimo. Čak bi takav kraj, koji sam smislio sada tijekom ovog pisanja, bio bolji nego ovo.

Još jednom, što je vrlo često u ovoj sezoni, apsolutno nikakva iznenađenja nam serija nije ponudila, pa čak ni izbor onoga tko će sjediti na prijestolju (Bran je često u anketama bio broj 1), jer budimo iskreni, koja bi druga svrha bila jednog tako nepotrebnog i nevažnog lika u ovoj seriji. Cijelu seriju se očekuje neki potez od njega, a on nije napravio apsolutno ništa, tako da je ovo morao biti jedini razlog zašto je tu. Međutim, solidan i jedini pravi izbor po mom mišljenju, dobro objašnjeno zašto i kako – ne daj Bože demokracije kao što je Samwell predložio, pa neće valjda i psi i konji glasati 🙂

Završetak Daenerys je jednako nezadovoljavajuć kao i završetak Cersei i Jaime Lannistera, svi troje su toliko jednostavno i bez ikakve imaginacije umrli, da je to definitivno nešto što ova serija i njezini fanovi nisu zaslužili. Prvo su Jon i Tyrion razgovarali, gdje je Jon rekao Tyrionu da on ne može protiv nje, bla bla…, pa minutu kasnije okonča njezinu vladavinu. Dany potpuno sama čeka da dođe njezina jedina prijetnja, o kojoj sama priča zadnje jedno tri epizode kako je prijetnja i nikom ništa. Osim toga, u gradu i dalje ima ljudi, ljudi kojima su svi pobijeni, čak vjerojatno i još vojnika koji nisu uhvaćeni, međutim, ona sama stoji u sobi s tronom i divi mu se, nigdje ni jednog vojnika, tjelohranitelja, čak ga je i tupasti zmaj pustio da prođe.

Onaj njezin Sivi Crv je nakon Brana sljedeći najbeskorisniji lik u seriji, barem u ovoj sezoni. Čudesno koliko apsolutno ništa nije uspio napraviti. Niti spasiti svoju voljenu osobu iz vode, niti iz ruku Cersei, nije ju uspio osvetiti, a nije uspio osvetiti ni ubojstvo svoje Kraljice, kao što nije čak uspio ni imati ikakvog govora oko sudbine Tyriona i Jona. Uz to, nisu mu uspjeli dati ni jednu zanimljivu borbu u seriji, neku 1 na 1, baš sam očekivao s Jonom, ali ne naravno, za to nije više bilo vremena.

Da se razumijemo, ostalo je još jedno 1000 pitanja ne odgovorenih, ili još bolje, zašto su uopće započinjali s nekim stvarima kada ih uopće nisu planirali završiti. Samo su dodatno morali izgubiti vrijeme na to. Za primjer, vratiti Jona iz mrtvih, napraviti ga pravim nasljednikom i jedinim normalnim i dobrim Targaryanom, on je princ koji je obećan i onda ovako završi svoj put. Pa ima li tu logike? Onda ubacivanje Gendryja, ok to je još George R.R. Martin započeo njegovu priču, ali nitko ih nije tjerao da ga uopće spominju u ovoj sezoni, a ne još da svima otkriva svoje podrijetlo, naravno, svi smo očekivali nakon toga nešto i od njega – nakon tog njegovog izlaska iz ormara do kraja nismo više čuli ni jednu riječ od njega, osim što je malo plakao za Aryom, samo još jedna priča bačena u vjetar. Što je s Aryjinim proročanstvom da će ubiti nekoga sa zelenim očima, haha, pa to je bilo tri epizode prije, jer su showrunneri zaboravili na to? Što će ubiti nekoga nakon završetka serije? To nas pretjerano ne zanima jel? Čemu to uopće ubacivati u priču, kada ćeš ju na kraju samo poslati na put.

Dosta velikih propusta opet, manjak iznenađenja i jako puno ne završenih ili loše završenih priča. S druge strane, nisam previše razočaran samim krajem, samim raspletom i izborom Kralja, nešto slično sam očekivao i nadao se. Nije tu više bilo vremena ni mjesta za neke velike šokove, većina likova koji su mi bili dragi su završili dostojno seriju, međutim ostaje jako gorak okus zbog svih stvari koje su se dogodile prije u ovoj sezoni i što je dovelo do ovako loših završetaka priča većine likova serije, međutim o tome ćemo pričati kada budemo pisali recenziju za cijelu ovu sezonu (sutra).