Recenzija: Catch-22 (mini-serija 2019)

Recenzija: Catch-22 (mini-serija 2019)

Pogledali smo novu adaptacija knjige Catch-22, pravljenu kao mini-seriju za Hulu, a producent, redatelj i glumac u njoj je George Clooney! Našu recenziju mini-serije Catch-22 pročitajte u članku.

Komedija, krimi, drama

George Clooney

Christopher Abbott, Kyle Chandler, George Clooney

Catch-22 priča priču o Yossarianu, US Air Force bombarderu u Drugom Svjetskom ratu, koji je ogorčen što ga tisuće ljudi koje nikada nije upoznao pokušavaju ubiti. Ali njegov glavni problem nije neprijatelj, nego njegova vojska koja konstantno povećava brojeve misija na koje muškarci moraju ići letjeti, kako bi završili svoju službu. Ali ako Yossarian odluči izbjeći svoju vojnu dužnost, on će narušiti Catch-22 (Kvaka-22), smiješno zlokobno birokratsko pravilo koje određuje da je briga za vlastitu sigurnost u pogledu na stvarne i neposredne opasnosti proces racionalnog uma; čovjek je smatran ludim ako dobrovoljno nastavlja voziti opasne vojne misije, ali ako zatraži da bude uklonjen s dužnosti je dokaz razuma i time ga čini sposobnim za obavljanje dužnosti.

Recenzija: Catch-22 (mini-serija 2019)

George Clooney se vrlo uspješno vratio na male ekrane u ovoj novoj šest epizodnoj adaptaciji Joseph Hellerove knjige Catch-22. Režirao je dvije od šest epizoda i odlično prenio satiričnu priču o grupi B-25 bombardera koji lete hrpe misija iznad Nacistički okupirane Italije u Drugom svijetskom ratu. Clooney ima i malu, ali pamtljivu ulogu generala Scheisskopfa, ali Christopher Abbot (It Comes at Night) kao Kapetan Yossarian je ono najbolje u ovoj seriji.

Prvih nekoliko epizoda ćete se valjati od smijeha, jer je crni humor, parodija i satira na najvišem nivou. Kako priča odmiče, serija postaje sve mračnija i ozbiljnija. Kvaka-22 se provlači kroz cijelu seriju, čak i prije nego je objašnjena što je. Gotovo sve situacije u pokušajima izbjegavanja rata i odlaska kući se vraćaju na tu odličnu premisu. Na jedan anti-ratni način prikazuje kako je rat, bilo koji, pakao i kako nikada ne završava, te da je jedini način za otići iz njega često i posljednja stvar u životu. Catch-22 (Kvaka-22) je vojno pravilo koje ne dopušta Yossarianu da se vrati kući zato što je dovoljno razuman da zna da to želi.

Recenzija: Catch-22 (mini-serija 2019)

Kao što sam gore spomenuo, iako su apsolutno svi glumci u ovoj seriji bili vrhunski, glavni glumac Christopher Abbot koji glumi Kapetana Yossariana (Yo-Yo) je samo vrh ove serije. Relativno nepoznati glumac je toliko dobro odglumio da sam morao ovu seriju uglavnom zbog njega pogledati u jednom danu. Njegova nevjerojatna transformacija pred našim očima, od mladog i nadobudnog dječaka, preko uplašenog vojnika, do obeshrabrenog i ciničnog muškarca koji stari pred našim očima. Na kraju ovih šest epizoda, Kapetan Yossarian se čini kao jedan od najbolje razvijenih likova koje sam vidio u dugo, dugo vremena, bilo na filmu ili seriji. Jedino mi je malo žao što serija nije trajala još više epizoda, pa da smo možda malo bolje i njegovu ekipu vidjeli.

On nije jedini odličan glumac u ovom filmu, tu su još i Kyle Chandler (Friday Night Lights) kao Colonel Cathcart i Hugh Laurie (House MD) kao Major de Coverley. Laurieva uloga je vrlo, vrlo mala, dok je Chandler odmah iza glavnog glumca po vremenu i kvaliteti.

Recenzija: Catch-22 (mini-serija 2019)

Ne treba zaboraviti dodati da su efekti u seriji odlični, pogotovo ako uzmemo u obzir da su budžeti za ovakve tipove serija znatno manji nego za recimo film poput Dunkirka. Svejedno, scene letenja, bombardiranja, zvukovi u tim situacijama su svi odrađeni vrhunski. U tim malim, zgusnutim letećim metalnim kantama morate ostati koliko toliko pribrani, obaviti svoj posao kako bi što prije otišli natrag i još ostati relativno normalni – zaista mora biti težak posao, pogotovo ovo zadnje. Nema velikih scena ratnih polja s hrpama vojnika, samo nekoliko tipova zatvorenih u tim uskim avionima, što stvara dodatni osjećaj klaustrofobije, napetosti i neizvjesnosti, dok pored njih udaraju protuzrakoplovne runde.

Glazba dodaje novu dimenziju seriji, odlična je, uglavnom Jazz tih godina, često zabavan, a ovisno o trenutku tona serije, zna biti i vrlo tužan. Ma svi aspekti vrhunski odrađeni.

U samo šest epizoda, serija Catch-22 SE pokazala kao jedna od najboljih serija 2019. godine.

Trailer serije Catch-22 (Kvaka-22)