Recenzija: El Camino: A Breaking Bad Movie (2019)

Vince Gilligan

Vince Gilligan

Aaron Paul, Matt Jones, Charles Baker

Nakon bijega od Jacka i njegove bande, Jesse Pinkman u bijegu je od policije i pokušava pobjeći od vlastitog unutrašnjeg nemira.

El Camino: A Breaking Bad Movie je novi krimi film redatelja i scenarista Vince Gilligana, koji će biti direktni nastavak TV serije Breaking Bad.

U recenziji filma El Camino: A Breaking Bad Movie ima SPOJLERA za Seriju

Film El Camino se bavi radnjom nakon serije Breaking Bad. Koliko god savršena serija bila ipak nismo dobili završetak za jednog od glavnih likova. Kreator serije Vince Gilligan to nije mogao dopustiti pa smo evo dobili jedan film. Naravno za film morate pogledati seriju jer vam inače neće ništa biti jasno.

Radnja kreće odmah nakon što Jesse pobjegne iz zatočeništva ili točnije kada ga Walter White oslobodi. Cijeli film prati možda par dana događaja koji uključuju Jesseja i još par preživjelih likova iz serije. U filmu definitivno, ali prije par dana je i sam Vince to potvrdio, saznajemo da je Walter mrtav te je Jesse glavni lik filma. Što je lijepo pošto je uvijek bio sekundarni Walteru. Kao što sam napisao u uvodu, dobijemo lijepi završetak priče Jesse Pinkmana. Koji su njegovi planovi? Što radi neposredno nakon bijega? Kome može vjerovati ? Hoće li se uspjeti izvući i započeti novu fazu života ? Kako je trauma ostavila trag na njegovu psihu ? Pitanja na te odgovore bivaju prikazani u filmu.

Produkcija je na visokoj razini. Ako ste davno gledali Breaking Bad ovaj film će vas podsjetiti. Glazba, snimanje, gluma i cijela “vibra” je identična seriji, mračan i surov. Što nije čudno pošto su isti ljudi radili oba projekta. Aaron Paul je prema očekivanju svoj posao odradio izvrsno kao i cijeli cast. Sigurno je i njemu nakon dugo vremena bilo zanimljivo vratiti se liku koji mu je obilježio karijeru. Uspio je uhvatiti konce i veoma realistično ponovno prikazati Jesse Pinkmana. Što nije bio lagan zadatak jer svi znamo u kakvom se stanju junak našao na kraju serije. Shrvan, utučen i brutalno izmučen. Bilo je zanimljivo vidjeti i ostale likove iz serije, naravno nisu dobili puno vremena i bili su samo nadopuna Jesseju.

Radnja je zanimljiva, ali moram reći da bi mi su puno više svidjela u formi “mini-serije” od 4-5 epizoda. Vidimo što se događa s likom nakon tragičnih događaja, ali je sve to kratko trajalo. Dobivamo jako puno povratka u prošlost kako bi se objasnile stvari koje su potrebne za film. Ti povratci ili “flash-backovi” su ponekad zanimljivi, ponekad nepotrebni, ali definitivno predugi te se osjeća da su tu kao da popune vrijeme. Razumijem da neke stvari nisu mogle stati u originalnu seriju koje su potrebne u ovom filmu, ali isto tako taj dio bi trebao biti minimalan i ne oduzimati fokus s glavne priče. Ako je kreator htio “širu” sliku cijelog događaja trebao je napraviti, kao što sam rekao, mini seriju.

Kroz cijeli film, kao što smo već navikli u seriji, odluke su vrlo “pametne” i imaju smisla. Iako par puta moram priznati nisam razumio odluku lika. Naravno ovdje ne mogu reći koji točno dio, ali s mog gledišta da je odlučio drukčije sve bi se završilo puno ranije. No, nije zbog valjda mentalnog stanja ili tako nešto, nema čvrsti razlog i to je jedina zamjerka. Ostalo na razini.

Mislim da se ovo ne bi trebalo nazvati filmom već nadopuna serije. Jer ako niste pogledali seriju ništa vam nema smisla, a i film kao sam nije odličan. Vrlo dobar da, ali ne i odličan. Očekivao sam više, puno više. Pošto je film mislio sam da će radnja biti brža, da će se striktno fokusirati na život Jeseija nakon kraja serije. Ne samo par dana nego možda čak i duže. Vjerujem da će svi ljubitelji kultne serije uživati u filmu. Moram samo napomenuti da nemojte očekivati brda i doline te snizite očekivanja. Ovo nije film koji će rušiti rekorde ili ostati zapisan u povijesti kao klasik već su kreatori uhvatili priliku da zarade nešto novca i završe priču jednog od najpoznatijih likova ikada na malim ekranima. Uostalom i sam Vince je u intervjuu rekao da je jedan od razloga upravo novac. Osobno nemam nikakvog problema s time sve dok je kvaliteta izrade na razini, a ovaj film hoda po tankoj niti što se toga tiče. Film je zanimljiv, ali kada bi napravili još jedan sličan mislim da bi reakcija gledatelja bilo dosta lošija. Evo upravo čitam da se planira neki sličan “follow-up” serija na Band of Brothers. O čemu isto imam pomiješane osjećaje. Kao i za El Camino: A Breaking Bad Movie  rado bih htio vidjeti nešto više o tim događajima pošto su to odlične serije, ali, i to je veliko ali, ako je taj projekt “slabiji” od originala ostavlja loš cjelokupni dojam. Nažalost mi o tome ne možemo odlučivati i većina producenta u Hollywoodu gleda zaradu, profit i pozitivnu bilancu dok kvaliteta se gleda kao nuspojava ili sretna okolnost. Uglavnom, “El Camino” vrlo dobar film sa zaokruženom pričom Jesse Pinkmana kao dodatak seriji, ništa više.