Recenzija: Lucifer (2016-), Sezona 5A

Recenzija: Lucifer (2016-), Sezona 5A

Ovog vikenda su na Netflix stigle prvih 8 od 16 epizoda dugoočekivane pete sezone serije Lucifer. Našu recenziju prvog dijela sezone pročitajte u članku.

Žanr: Urbana fantazija, drama, krimi

Kreatori: Ildy Modrovich, Joe Henderson

Glumačka postava: Tom Ellis, Lauren German, Kevin Alejandro, D. B. Woodside, Lesley-Ann Brandt, Rachael Harris

Sinopsis: Dva mjeseca nakon što se Lucifer vratio u pakao, Chloe se privikava na život bez njega. No, jednom kada se on iznenada vrati, započinje nova zbrka između zemljana i celestijala kada se pojavi novi i potpuno neočekivani neprijatelj koji se urotio ne samo protiv Lucifera, nego i protiv samog Boga.

Recenzija: Lucifer (2016-), Sezona 5A

Lucifer se konačno vratio! I većina stvari vam je već poznata i od prije. S obzirom da je serija sada već na svojoj petoj sezoni, jasno je da je sada u fazi kada je gledaju samo oni najzagriženiji fanovi kojih, hvala Luciferu, ima u nebrojnim količinama. Peta sezona je isprva trebala biti zadnja, ali se Netflix, na radost svih fanova, opet predomislio pa je već dao zeleno svijetlo i za šestu koja bi sad stvarno trebala biti zadnja-zadnja. Drugim riječima, imamo se još čemu veseliti u budućnosti od gospodina visokog, šarmantnog i zgodnog. No dok čekamo to sve, da prođemo malo kroz ovaj prvi dio, sada predzadnje sezone omiljenog đavla.

Netflixov rad je bio itekako hvaljen od strane Luci-fanova, ne samo što su spasili seriju nakon Foxovog otkazivanja, već i zato što je Netflixov pristup seriji samo dodatno poboljšao seriju u prethodnoj četvrtoj sezoni. Netflixova produkcija, koja se pokazala znatno skupljom od Foxove, što se pogotovo vidi u CGI-u, (prvenstveno u Luicferovom izgledu njegovog devil lica), kao i sloboda da se primjeni malo odrasliji pristup kojeg Netflix redovito koristi, ovoj seriji je u četvrtoj sezoni došla kao preljev na sladoled, a ni ovo što smo dosad vidjeli od pete sezone uopće nije iznimka. Evidentno je da Netflix jako dobru seriju pod svojim okriljem učinio još i boljom.

Recenzija: Lucifer (2016-), Sezona 5A

E sada, iako smo ovog vikenda dobili novih osam, jako dobrih epizoda, generalno možemo reći da je peta sezona malo, ali samo malo ispod četvrte, no treba imati na umu da je peta izašla tek do pola, a po onome što smo vidjeli u ovom prvom dijelu, sasvim sigurno da i u narednih 8 epizoda možemo očekivati all hell breaks loose. Temeljna ideja serije je i dalje vjerno zadržana kao i prethodnih sezona; svaka epizoda ima po jedan slučaj, odnosno sekundarnu radnju što daje seriji taj element krimi procedural serije, a primarna fabula koja se odvija cijelu sezonu se vrti oko Lucifera, te njegovih veza “kako na nebu, tako i na zemlji”. I upravo ta primarna fabula je ono što je glavni aspekt i u ovoj sezoni. Iako su te pod-radnje većinom izgledale kao procedural klišeji, taj touch urbane fantazije je ono što ih čini drugačijim od slučajeva u bilo kojoj drugoj procedural seriji. Iako iskreno, ove sezone je zapravo bilo najlakše za pogoditi tko je krivac prije kraja epizode.

Dakako, primarna fabula je ono zbog čega ova serija i uživa popularnost koju ima, a ni ove sezone, barem zasad, nikako nije razočarala. Pogotovo što nam po prvi put donosi tog fantastičnog Tom Ellisa u dvostrukoj ulozi. Pa da odmah riješimo i to, iako je bilo jasno da možemo očekivati fantastičan performans od Toma i ove sezone, sada je on tu letvicu i dodatno podigao jer ga prvi put gledamo u ulozi arkanđela Michaela (Mihaela), Luciferovog blizanca koji je njegova sušta suprotnost. Moram reći da sam prosto uživao u Tomovom performansu kada je kao Michael pokušao glumiti Lucifera, toliko da mi je bilo čak i žao što su tu Michaelovu varku tako brzo otkrili. Neću vam više ništa reći jer to jednostavno morate sami vidjeti, ali znajte da se ja još uvijek čudom čudim kako Tom još nije bio nominiran za Emmya, jer ako mu ova uloga ne donese tu nagradu, onda neće nijedna.

Recenzija: Lucifer (2016-), Sezona 5A

Ova sezona (dio sezone) je obavila jako dobar posao i u doziranju fabule, iako se sada možda osjeti neka ulazno silazna putanja. Drugim riječima, primarna fabula počinje fantastično u prve dvije-tri epizode, kasnije malo pada u drugi plan, ali se ponovno uzdiže pred kraj ovog prvog dijela. A to “uzdizanje” je također odrađeno uistinu fantastično, pogotovo u toj posljednjoj epizodi koja je završila jednim gigantskim i divovskim cliffhangerom. No nemojte misliti da je period kada je primarna fabula u drugom planu jeftini filler za produžavanje sezone. O ne! I taj dio je izvrsno napravljen, pogotovo ta obećana noir epizoda koja možda neće leći svakoj vrsti gledatelja, ali mi i za nju imamo sve same riječi hvale. Pogotovo što nije samo riječ o pukoj epizodi obojanoj u crno-bijelo, već je i režirana i odglumljena na način da jednostavno odiše duhom filmskih klasika iz 40ih i 50ih, a nama se takav pristup neizmjerno sviđa.

Što se tiče ostalih likova, svaki od njih će dobiti svoju porciju intrigantinosti, tako da, ako vam je pored samog Lucifera još netko od sporednih likova omiljeni lik, nećete se razočarati. Iako moram reći da pisci ove sezone nisu baš dali mira dvoje likova; Maze i Ella, i to mislim “nisu dali mira” u pomalo negativnom smislu. Iako se Maze, kako epizode idu pretvara u sve turbulentijeg lika, iako to generalno nije loša ideja, djeluje nam da su se scenaristi tu malo previše zaletili, toliko da su potpuno zaboravili neke jako važne aspekte Mazinog lika iz prethodne, ali i sa početka ove sezone. Dosta je teško detaljno objasniti šta ja ovdje sad meljem bez spojlanja, ali jednom kada pogledate, ili ako ste već pogledali, trebali biste shvatiti na što mislim. Također, i sa Ellom su se također malo previše zaigrali, ali nadam se da će to moći sve srediti u drugom dijelu sezone. Svi ostali likovi su dobro poslužili, svaki u svom dijelu radnje, tako da ni obožavatelji lika Amenadiela, Linde i Dana neće ostati zakinuti. No nažalost, moram spomenuti jednog lika koji je jako nedostajao – Eve (iako je Inbar Lavi rekla da će se vratiti u drugom dijelu sezone). A i taj obećani povratak Tricie Helfer je nažalost ispao debelo ispod očekivanja (kozmetički detalj).

Recenzija: Lucifer (2016-), Sezona 5A

E sada, jasno je da ne možemo donjeti nikakav konačni zaključak jer ipak je ovo tek pola od onoga što čini petu sezonu, pa iako taj prvi dio nikako nije razočarao, odlučili smo da u ovoj recenziji nećemo dati zaključnu ocjenu jer nam se ne čini fer dati ocjenu zapletu kad još uvijek pojma nemamo kako će se sve to rasplesti. No znajte, ako ste fan Lucifera, prva polovica pete sezone vas neće razočarati. U tih osam sati ćete fino opet posjetiti i prisjetiti se omiljenog đavla čiji smo povratak čekali punih 15 mjeseci. Uz to, ovaj prvi dio će vas sasvim sigurni dobro zagrijati i nabrijati za drugi dio sezone za koji još uvijek ne znamo kad će stići, ali s obzirom na temelje i cliffhanger kojima smo svjedočili u prvom dijelu, drugi dio svakako isčekujemo sa vraški velikim isčekivanjem! – What is it you desire? – I desire Season 5 Part 2 ASAP!