Game of Thrones - 6 novih slika iz treće epizode

Recenzija: Game of Thrones Sezona 8 – Epizoda 3

Donosimo vam recenziju treće epizode (The Long Night), osme i posljednje sezone HBO epske serije Game of Thrones – ovaj članak je pun SPOJLERA i čitate ga na vlastitu odgovornost.

Akcija, avantura, drama, fantazija

David Benioff, D.B. Weiss

Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington

Temeljena na popularnom fantastičnom serijalu knjiga Georgea R. R. Martina, IGRA PRIJESTOLJA epska je priča o izdaji i plemenitosti smještena u zemlju Westeros, gdje ljeta i zime mogu trajati godinama, a samo je žudnja za moći vječna.

Još jednom naglašavamo da je ovaj post pun spojlera i da nastavljate čitati na vlastitu odgovornost. You’ve Been Warned.

Od prve sezone Game of Thrones serija pravi misteriju i opasnost u obliku Night Kinga i njegovih White Walkersa. Osam sezona čekamo konačni obračun, koji se na našu veliku žalost odvio u jednoj, malo dužoj epizodi. Prve dvije epizode osme sezone su potrošene na poprilično nevažne stvari. Zašto mislim da je tako iako je bilo interesantnih dijaloga i sličnog, pa upravo zbog ove, treće epizode. Umjesto da je ova jedna od najvažnijih bitaka razvučena na tri epizode, koje bi mogle biti malo ispresijecane s nekim razgovorom, nekim ključnim dijalozima i sličnim, oni su odlučili sve u gurati u ovu jednu, nije se pokazalo dobrim.

Recenzija: Game of Thrones Sezona 8 - Epizoda 2

Pogotovo ako se uzme u obzir, da je Bitka za Winterfell najavljivana kao događaj bez presedana na malim ekranima, događaj kakav se rijetko, ako ikada, vidi i na velikim ekranima. Moram reći da mi je i u Game of Thrones bilo bolji i što je još važnije, zanimljivijih bitki od ove. Umrli su gotovo svi manje važni likovi, za kojima baš nitko neće previše patiti, a ono što je još gore je način na koji su umirali. Dok je Igra Prijestolja bila često poznata po šokantnim i ne očekivanim smrtima, ovdje je to potpuno izostalo. White Walkersi, koje do sada kroz seriju i nije bilo baš tako lako za ubiti su padali ko muhe, sa svih strana, iako to zapravo u konačnici nije ni bilo bitno jer ih Night King bez problema samo digne još toliko ili više. Onda trčanje po hodnicima i vijanje Arye, Hounda i Berica je izgledalo kao nešto što je izašlo iz serije The Walking Dead, a ne Game of Thrones.

Ono što je mene još dosta smetalo je taj užasni mrak. Iako se epizoda zove ‘The Long Night’ i definitivno ima svojih dobrih trenutaka, poput vatre koja osvijetli sav taj mrak i slično, problem su te borbe, ne vidi se gotovo ništa koliko je sve mračno. Donijelo je to i neke svoje dobre trenutke, poput početka i iščekivanja nadolazeće horde ‘živih mrtvaca’, pa paljenja svih mačeva na bojištu od strane Melisandre i sigurno najimpresivnije u epizodi – borbe zmajeva na mjesečini i kombinacije njihove obične i ledene vatre, zaista impresivno. Ali, ‘obični’ likovi su u ovoj epizodi bili gotovo nevidljivi. Nekih duela vrijednih spomena nije bilo baš puno, izuzev zmajeva.

Recenzija: Game of Thrones Sezona 8 - Epizoda 3

Kraj je možda i najveće razočaranje, tako lako i na brzinu ubijen Night King je zaista razočaravajuće, pogotovo što Bran nije igrao apsolutno nikakvu ulogu u njegovom ubijanju (osim ako ne bude još igrao u smislu da je Night King pronašao utočište u njegovom tijelu). Kako god ispalo, veliko razočaranje, cijelu epizodu očekujemo potez od Brana, a dobili smo ništa. Kako je Arya uspjela proći kroz sve generale i vojnike Night Kinga, a onda i pored njega, te probila njegov oklop i ubila ga kao i najobičnijeg White Walkera, teško da će ikome biti jasno. Umjesto da je ovo bio šokantni trenutak u kojem je Night King recimo ubio Aryu, a onda Bran zbog povezanosti s njom i Kingom ubije njega i pokaže da nije nesposoban kako cijelo vrijeme vjerujemo. Vrlo moguće da će se još nešto iz ovoga izroditi, ali definitivno sam očekivao više.

E sad, nakon što sam nabrojao razne stvari koje mi se nisu svidjele, ne može se reći da nema i dobroga. Vizualno je epizoda na trenutke izgledala vrhunski, predivna scena zmajeva na mjesečini dugo neće biti zaboravljena. Kombinacije svijetla i mraka, leda i vatre su definitivno fantastične. Ima još scena o kojima će se sigurno pričati, poput penjanja na zid kao u World War Z filmu, Night Kingovo dizanje svih mrtvih, borbu Arye protiv hrpe White Walkera, neokaljane dok čuvaju Melisandre koja pali vatru i slično.

Odlične borbe zmajeva, onda napad Walkersa na zmaja, pa kako padaju dok ih otresa sa sebe, definitivno vrlo impresivno. Također, borba mlade Lyanne Mormont protiv ogromnog diva, te snalažljivost i hrabrost kojom ga je porazila unatoč svom posljednjem dahu je bila više nego zadovoljavajuća.

Nije sve bilo tako crno kao što naziv epizode kaže, međutim, još jedno veliko razočaranje u ovoj sezoni. Ako je ovo pravi kraj Night Kinga, to će biti veliki krivi potez za ovu seriju. Iako već i prije nego je sezona počela pričamo da ovo neće biti glavna bitka, očekivali smo nekako da bude najatraktivnija. To se definitivno nije uspjelo ostvariti i nadamo se da Cersei ima više za ponuditi, plus neke dodatne noževe u leđa od ključnih likova serije. Za sada ova sezona nije puno pokazala i znam da se ovi moji komentari ljubiteljima serije neće svidjeti, međutim takvo je moje viđenje do sada. Još uvijek imaju prilike završiti vrhunski ovu seriju, iako sam mišljenja da zmajevi definitivno smetaju i da će ih nekako izbaciti iz jednadžbe za posljednje tri epizode. Prevelika su prevaga u običnoj borbi, jedino ako Ceresei dobije svoje slonove, onda bi možda mogli gasiti vatru zmajeva 🙂

Ako želite raspravljati o osmoj sezoni pridružite nam se u našoj Facebook grupi – Svijet Filma i Serija

U nastavku pogledajte teaser trailer četvrte epizode osme sezone serije Game of Thrones.