Recenzija: Game of Thrones Sezona 8 - Epizoda 1

Recenzija: Game of Thrones Sezona 8 – Epizoda 1

Donosimo vam recenziju prve epizode (Winterfell), osme i posljednje sezone HBO epske serije Game of Thrones – ovaj članak je pun SPOJLERA i čitate ga na vlastitu odgovornost.

Akcija, avantura, drama, fantazija

David Benioff, D.B. Weiss

Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington

Temeljena na popularnom fantastičnom serijalu knjiga Georgea R. R. Martina, IGRA PRIJESTOLJA epska je priča o izdaji i plemenitosti smještena u zemlju Westeros, gdje ljeta i zime mogu trajati godinama, a samo je žudnja za moći vječna.

Još jednom naglašavamo da je ovaj post pun spojlera i da nastavljate čitati na vlastitu odgovornost. You’ve Been Warned.

Prošlo je gotovo dvije godine od posljednje sezone serije Game of Thrones. To je najduži period bez epizoda od kada je serija započela s prikazivanjem. Razlog tome je najava ‘najveće’ i najbolje sezone do sada, a mi vam donosimo naše mišljenje o tome kako je ona otvorila svojom prvom epizodom naziva ‘Winterfell’.

Ovo nije epizoda koje ćemo se sjećati kada netko spomene seriju Game of Thrones, ali definitivno je ponudila neke spektakularne i zadovoljavajuće trenutke. Međutim i dalje imam osjećaj da se previše gubi na neke pripreme, što možda i ne bi bilo loše u nekim prijašnjim trenucima serije, ali s obzirom na to da nam je ostalo još samo pet epizoda, čini se da će sve morati biti na brzinu riješeno, baš kao što su neke stvari bile u ovoj epizodi riješene na brzinu.

Tijekom gledanja definitivno je prisutan osjećaj da je epizoda ‘Winterfell’ samo zatišje pred buru koja dolazi. Vrlo je moguće da će sljedećih pet epizoda biti brutalnih, krvavih i bez imalo odmora. Ipak, nakon gotovo dvije godine čekanja, nekako sam očekivao i priželjkivao pakao od prve minute sezone. Za to ćemo se morati još malo strpjeti.

Kao što je i najavljeno, vidi se da će se serija dosta orijentirati na odnose između Jona i Dany. Popratili smo njihov teatralni ulazak, njihovo iako atraktivno i potpuno nepotrebno gubljenje vremena (vremena serije, a i našeg vremena) na jahanjima zmajeva (uz to trošenje energije zmajevima koji slabo jedu). Unatoč nevoljama koje ih čekaju, likovi u Game of Thrones i dalje imaju vremena za nepovjerenja i kovanje planova, iako je to barem nešto čega se serija konstantno drži i ne posustaje čak ni pred navalom Night Kinga i njegove vojske White Walkersa. Čini se kako su Dany i Jon očekivali da će biti prihvaćeni otvorenih ruku, međutim, na svakom koraku im netko nešto zamjera. Iako Dany gotovo nitko u Winterfellu ne voli, zamjerki je više na Jona jer misle da je izgubio glavu (i krunu) za još jednom ljepoticom s juga koja ih je došla dugoročno uništiti. Napustio je svoju krunu samo kako bi jahao ‘zmaja’ s juga – jahao je zmaja doslovno u svakom pogledu 😉 Tyrion, Varys i Davos također nisu sigurni što da rade s njihovom vezom, pa kao i obično, kuju planove bez da njih uključe u to. Ovo je samo početni dio teksta, a već vidite koliko je vremena izgubljeno na razna politiziranja i kovanja planova. Najgore od svega je to što ni jedan od tih planova nije uključio ni Night Kinga, niti njegovu vojsku. Sve se vrtjelo oko Jona i Dany.

Na kraju epizode Jon saznaje da je on ‘pravi’ nasljednik na prijestolje i ima poprilično interesantnu reakciju ‘izdaja’ – mi smo možda očekivali nešto drugačije, ali ovo zapravo je dosljedno s Jonovim karakterom jer ona nikada nije imao želju biti vođa, niti ga je Iron Throne zanimao. Ono što mu se zasigurno mota po glavi je odnos s Dany, što ćemo gotovo sigurno imati prilike vidjeti u sljedećim epizodama.

Imali smo po prvi puta prilike vidjeti nove scene otvaranja, koje su nas po prvi puta vodile unutar Winterfella i Red Keepa, te su nam prikazale kako Night King napreduje kroz Westeros sada kada je njegova vojska White Walkersa probila zid. Unatoč tome, u ovoj epizodi smo imali samo dvije ključne lokacije, Winterfell koji se uglavnom fokusirao na Jona i Dany, te King’s Landing s Cersei i njezinim podanicima.

Unatoč Cersei koja opet kuje, smišlja i traži načine kako ostati na prijestolju, te Euronu i vojsci Golden Company koju je doveo sa sobom (iako bez slonova), ne može se oteti dojmu da su oni u drugom planu (iako mi vjerujemo da će to biti glavna i posljednja bitka ove sezone). Euron je ljigav kao i obično i jedva čekam trenutak zadovoljstva kada ga liše glave, iako je upravo to ono što krasi ovaj lik, Game of Thrones je oduvijek bila serija poznata po takvih odbojnim likovima za koje samo čekamo vidjeti kakva će ih sudbina dočekati. Definitivno smo dobili premalo Cersei u ovoj epizodi.

S druge strane, ostatak njegove obitelji i njihova priča u ovoj epizodi je daleko najgora i najviše zbrzani dio scenarija. Theon, koji je doputovao sa sjevera kako bi oslobodio svoju sestru i to s nevjerojatnom lakoćom i brzinom, samo kako bi od nje tražio dopuštenje da se ponovno vrati na sjever. S druge strane, Euron je držao Yaru zarobljenu i kao taoca bez nekog očiglednog razloga, te uz to ju je toliko slabo čuvao da su Theon i njegova dva, tri pomoćnika oslobodili ju bez da su se oznojili. Definitivno najlošiji dio ove epizode i nažalost pitam se samo neće li biti još takvih trenutaka u narednim epizodama jer teško da će sve ovo stići porješavati na idealan način ako budu ovako dugo razvlačili kao što su to učinili u ovoj epizodi.

Vidjeli smo neke tople i zanimljive susrete, te smo kroz njih mogli vidjeti koliko su se naši likovi drastično promijenili od samih početaka ove serije. Pogotovo susreti Jona s Aryjom i Branom nam pokazuju koliko su stvari drugačije nego kada ih je Jon posljednji puta vidio. Također Aryna reakcija kada je po prvi puta vidjela zmajeve je neprocjenjiva.

Na kraju epizode imamo priliku na samo kratak trenutak vidjeti Jaimea, jednog od glavnih likova u prošlim sezonama, te mi osobno jako fali Tyrion, njegove smicalice i dosjetke. Nadam se da ne kuju neku crnu sudbu za njega (možeš misliti).

Sve u svemu solidna epizoda, ali nakon gotovo dvije godine čekanja, nije ispunila moja očekivanja, barem ne do kraja.

Trailer druge epizode osme sezone serije Game of Thrones: