Recenzija: Britannia (2017– )

Pogledali smo novu povijesnu drama, fantazija seriju, koja prati drevno Rimsko osvajanje Kelta na Britanskim otocima, Britannia. Serija je pravljena za Amazon.

Drama, fantazija

Jez Butterworth, Tom Butterworth, James Richardson

David Morrissey, Kelly Reilly, Nikolaj Lie Kaas

Britannia je povijesna drama, fantazija serija, kreatora Jez Butterworth, Tom Butterworth, James Richardson, a zvijezde serije su Kelly Reilly, David Morrissey, Zoë Wanamaker, Liana Cornell i Stanley Weber. Serija je prva zajednička produkcija između Sky i Amazon Prime Video. Prva sezona ima 10 epizoda.

Smještena u AD 43, slijedi drevno Rimsko osvajanje Kelta na Britanskim otocima – “tajanstvena zemlja pod vladavinom divljih ratničkih žena i moćnih druida koji mogu pozvati moćne snage podzemlja”. Keltski rivali Kerra i Antedia moraju zajedno raditi kako bi se borili protiv Rimske invazije na čelu s Aulus Plautius.

Serija počinje pa recimo ‘normalno’ za serije tog tipa. Rimljani dolaze, iskrcavaju se i pripremaju za osvajanja, dok su Keltska plemena razdvojena i u svojim ratovima. Nažalost nakon toga se gubi sva nit s razumom. Serija je vjerojatno pravljena kako bi zaradila neku gledanost na račun odličnih serija Vikings i GoT. I otprilike baš tako je i rađena, spojeni su Vikings i Got u jednu, jako lošu seriju. Od Vikings uzima neku realnost, ne zamišljen svijet, nego stvaran svijet, ali mu dodaje užasnu, lošu i potpuno ne objašnjenu magiju u obliku nekih bogova i nekih totalno poludjelih bića (poludjelih u seriji), poput Druida.

Logiku su kreatori serije davno ostavili iza sebe, pa likovi koji u jednim trenucima ne podnose jedni druge, u drugim su već najbolji prijatelji, pa priča oko djevojčice i njezinog slijepog oca, pa kome to treba… i hrpa sličnih primjera, koji nemaju nikakve veze s očekivanjima gledatelja. U prvih 9 epizoda, ima doslovno dvije bitke u kojima se 3-4 lika malo bore. Sve je priča o ničemu. Jedna epizoda je bila posebno loša pa ju moram ovdje navesti, dakle dvoje totalno dosadnih i nevažnih likova sjede u nekoj šupi, na nekim halucinogenim opijatima i pričaju, s druge strane, u istom selu, sjede njihovi neprijatelji kćerka i otac i također pričaju, kuhaju i slično, ali nećete vjerovati, u trećem šatoru u istom selu su treći neprijatelji, koji su usput i međusobni neprijatelji, te imaju razgovore uz sex. Ono što je važno naglasiti je da je selo veličine pola nogometnog igrališta, spaljeno i da osim njih nema drugih ljudi unutra. Ipak, oni ne znaju da su jedno do drugih. Pa trebam li vam išta više reći o ovoj seriji.

Sljedeće, bez ikakvog objašnjenja jedni s drugima pričaju potpuno tečno?! Ne poznam baš tako dobro povijest, ali ovo mi nikako ne drži vodu. Jedino Druidi nekada pričaju tako da ih drugi ne razumiju, ali oni bez problema znaju očigledno sve jezike, tako da pričaju s ostalima bez problema. Još je iritantnije što je glavni Rimski general Aulus (David Morrissey), Britanac, s najjačim Britanskim naglaskom od svih glumaca u seriji. Totalan promašaj.

Još bi dodao ovo, serija je ne ozbiljna, često pokušava biti smiješna, pa likovi ne ozbiljni, a s druge strane, najužasnije i brutalnije scene koje sam do sada vidio. Potpuno ne potrebno. Dakle doslovno rastvaraju ljude i vade im kosti van, te ih pune s nekim raznim stvarima, pa kidaju kožu na živo, dakle odvratno nešto i više nego pretjerano.

Moj savjet vam je, zaobići ovu seriju u velikom luku. Šteta, veliko razočaranje, baš sam se nadao i očekivao puno više od nje.