Recenzija: Battle of the Sexes (2017.)

Donosimo vam recenziju filma Battle of the Sexes koji govori o teniskom meću između Billy Jean King i Bobby Riggsa i o borbi za jednakost žena u teniskom svijetu.

biografski, komedija, drama

Jonathan Dayton, Valerie Faris

Simon Beaufoy

Emma Stone, Steve Carell, Andrea Riseborough

Recenzija: Battle of the Sexes (2017.)

Battle of the Sexes je biografska “dramedija” koja prikazuje povijesni meč između Billy Jean King i Bobby Riggsa. U glavnim ulogama su Emma Stone i Steve Carell koji su za te uloge nominirani za Zlatni globus u kategoriji najbolji glumac, najbolja glumica.

Film priča priču koja je vrlo bitna za ženski tenis. Saznajemo da su nagrade za pobjedu u ženskoj kategoriji puno manje nego one u muškoj, a vrhunac nepravde je kada se želi organizirati najveći turnir do sada sa do sada neviđenom nagradom za pobjedu u muškoj kategoriji i najmanju u ženskoj. Billy Jean zajedno sa svojim prijateljicama odlučuje prekinuti tu nepravdu i osnivaju WTA, a za priključivanje dobivaju simboličan dolar.

Ovaj film ima više slojeva: ravnopravnost žena, ravnopravnost ljudi LGBT zajednice, život Billy Jean i život Bobbya Riggsa. Film uglavnom uspijeva kvalitetno iznijeti sve te priče i pokazati nam kako je bila teška situacija za žena u sedamdesetima. Neke dijelove su mogli malo ubrzati, ne mislim preskočiti, nego ima scena koje jako dugo prikazuju neku stvar koju smo shvatili već na početku scene.

Billy Jean ima muža, ali se zaljubljuje u frizerku iz Los Angelesa koja ih prati na turneji. Vidimo kako se muči i pokušava shvatiti tko je ona i je li zaljubljena u muža ili želi biti s frizerkom. Film nam prikazuje kako je bila teška situacija za osobe drukčije seksualne orijentacije kada muž govori djevojci da ostavi Billy jer, ako se sazna da je ona lezbijka da će izgubiti sve sponzore. Mislim da je to važan problem, ali da nije dobro prikazan u filmu. Čini mi se da to uzima dosta velik dio filma pa da se zbog toga ne bavi toliko problemom žena u tenisu i općenito u svijetu. Veza je stalno ista (nema nikakvog napretka u njihovom odnosu), a ni ne bavi se prihvačanjem te veze jer javnost ne saznaje za nju pa mislim da je to važna tema, ali loše razrađena.

Borba za ravnopravnost u svijetu tenisa je prikazana na zanimljiv i istinit način. Sviđa mi se što se Billy ne govori da su žene bolje od muškaraca, nego da su jednake njima, jer mislim da danas ima jako puno feminističkih filmova koji se uopće ne zalažu za ravnopravnost spolova, nego žele prikazati žene boljima od muškaraca. Vidimo Billy koja se nikad ne spušta na razinu šovinističkih muškaraca, nego ostaje smirena i čeka meč koji će započeti promjenu gledanja žena u sportu.

Bobby je također jako dobro razrađen. On je šovinist koji je ovisan o kockanju i nikada se neće izliječiti od svoje ovisnosti. On je šovinist, ali većinom samo za kamere, ne da nije u stvarnom životu, ali nije toliko jako koliko se to pokazuje. Billy shvaća da se ne radi o tome što će pobijediti Bobbya jer zna da je to njemu sve show, nego da će pobjedom u meču pobijediti sve one koji misle da žene nisu jednako vrijedne kao i muškarci.

Glumci su jako dobri, pogotovo Emma Stone i Steve Carell, likovi su simpatični i film je zanimljiv za gledanje.