Recenzija: Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)

Tamna sila prijeti Alfi, velikoj metropoli i domu vrstama s tisuću planeta. Posebni operativci Valerian i Laureline moraju se potruditi identificirati prijetnju i zaštititi ne samo Alfu, nego i budućnost svemira.

Akcija, avantura, fantazija

Luc Besson

Pierre Christin, Jean-Claude Mézières

Dane DeHaan, Cara Delevingne, Clive Owen

Valerian and the City of a Thousand Planets (2017) on IMDb

Valerian and the City of a Thousand Planets

Valerian and the City of a Thousand Planets je film redatelja Luc Bessona, koji je osobno i uz crowd-funded (skupljanje novaca od fanova ili neki slični oblik), uspio nakupiti budžet za film koji se procjenjuje na $177–210 milijuna. To je ujedno najskuplji Europski i neovisni film, što je vrlo žalosno za čuti, obzirom da mu je trenutna zarada $88.2 milijuna.

Kritika je većinom pokopala ovaj film, kao i publika, kojoj se nije pretjerano svidio, a i dosta se odlučilo uopće ne otiči ga pogledati. Čitao sam na par mjesta komentare i neke kritike prije nego sam gledao film i većina ljudi kojoj se svidio je rekla da “Amerikanci” i njima slični, koji vole Hollywoodske filmove, ne razumiju kvalitetu ovih “Europskih” filmova. Ovaj film je sve samo ne Europski, ne vidim kako bi više mogao biti Hollywoodski, uz to što kopira jedno 5 filmova, od toga su 4 Hollywoodski blockbusteri plus The Fifth Element, koji je ne ovisno i mjestu snimanja i redatelji klasični Hollywoodski film.

Ono što mi najviše nije jasno kod toga je sljedeće, pa dali redatelj ne vidi da takvi filmovi više ne prolaze? Pod jedan SF filmove uopće ne prolaze, osim ako nisu Star Wars ili superhero filmovi, pa tako Independence Day: Resurgence, koji je dugo očekivani nastavak kultnog filma i vrlo sličan ovom tipu filma, samo znatno bolji, je propao, Prometheus jedva zaradio dovoljno da snimaju nastavak, Covenant hvala Bogu, neće, Ghost in the Shell i slični. Dakle nema SF filmova koji prolaze, a pogotovo nema kada se pravi oblik SF filma poput čiste kopije Petog Elementa, filma koji da danas izađe ne bi ga 5 ljudi išlo gledati, ne zato što je loš, nego zato što taj oblik pretjerivanja, glume i humora više ne prolazi.

Što se tiče Valerian filma, užasno loša priča, koje je loša kopija Avatar filma, nije ni da sam s pričom iz Avatara oduševljen, ali ovo je očajno. Spašavanje nekog “Avatar” naroda (nisam se ni potrudio zapamtiti kao se zove), od totalnog istrebljenja, a svaka stvar koja je dovela do toga, kroz cijeli svemir, je čista slučajnost. Od toga kako je Valerian saznao za to, do prvog susreta s njima, pa preko lova za njihovim svemirskim brodom (Star Wars pokradeno maksimalno), kojeg baš on od svih milijuna ljudi na postaji lovi i tako dalje i tako dalje.

Uz to katastrofalno loši glavni likovi Major Valerian i Sergeant Laureline, te izbor glumaca za njih. Iskreno se ne mogu odlučiti tko mi je bio gori lik Valerian ili Laureline. Većinom mi je bio gori Valerian, ali onim “fantastičnim” (sarkazam) govorom koji mu je održala Laureline, o ljubavi (ma uopće nije Hollywoodski), su mi otprilike jednako loši. U The Fifth Element su takvi likovi još i mogli proći zbog odličnih glumaca koji su ih glumili (Bruce Willis, Milla Jovovich), ali su i likovi bili bolje napravljeni. Donekle je razumljivo kada Milla Jovovich (Leeloo) ide okolo i razbija sve treptajem oka, jer je ona neki oblik božanstva, ali ovdje Major Valerian i Sergeant Laureline su obični ljudi, kojima apsolutno ne može ništa stati na putu. Tako je tragično gledati kada neki oblik robota ide okolo i ubija hrpe najboljih vojnika, koji u njih pucaju sa svim oblicima raznih automatskih puški budućnosti, ali ne mogu niti jednog ubiti, a onda dođe Valerian s običnim pištoljem i sam ih ubije 5. Pa taj film nije ni za malu djecu, a to je samo 1% pretjerivanja u ovom filmu. Jedino dobro kod likova su cameo uloge, pa se tako u filmu pojavljuju Clive Owen (Commander Arun Filitt), koji isto baš nije ništa posebno odglumio, a i lik mu je užasno loše smišljen, Rihanna (Bubble), koja kada sam čuo da će glumiti u filmu gotovo da nisam htio ići gledati, ali je vjerojatno najbolje i odglumila i imala najzanimljivijeg lika, mada je čista kopija Maïwenn (Diva Plavalaguna) iz Petog Elementa, te  Ethan Hawke (Jolly the Pimp) i Rutger Hauer (President of the World State Federation), koji je potpuno ne važan, ali ga je dobro vidjeti.

Jedina dobra stvar u filmu je što film izgleda fantastično i mada u nekim trenucima ponavljaju neke scene koje izgledaju odlično, poput prilaska brodova svemirskoj stanici Alpha, ne dvojbeno je to najbolja strana filma. Šteta zbog toliko uloženog novca u izgled, a toliko loše priče i likova.

Inače sam veliki ljubitelj SF filmova, zaista gledam sve živo i većinu onoga što volim nabavim i na Blu-Rayu, ali ovo definitivno neće biti film vrijedan toga. Šteta, mada sam očekivao njegovu propast na kino blagajnama, ipak sam se nadao da će film biti dobar, ali on to nažalost nije.