Recenzija: The Umbrella Academy (2019– )

Pogledali smo prvu sezonu nove Netflixove superherojske serije The Umbrella Academy. Našu recenziju serije pročitajte u članku.

Akcija, avantura, komedija, superhero

Steve Blackman, Jeremy Slater

Ellen Page, Tom Hopper, David Castañeda, Emmy Raver-Lampman, Robert Sheehan, Aidan Gallagher, Mary J. Blige.

Raspuštena skupina superjunaka ponovno se okuplja nakon što umre njihov otac posvojitelj koji ih je obučavao kako da spase svijet.

The Umbrella Academy je Američka televizijska serija kreatora Steve Blackman i Jeremy Slater pravljena za Netflix. Serija je pravljena prema strip knjigama istog imena od Gerard Way i Gabriel Ba, pravljena za Dark Horse Comics. Zvijezde serije su Ellen Page, Tom Hopper, David Castañeda, Emmy Raver-Lampman, Robert Sheehan, Aidan Gallagher i Mary J. Blige.

Prati otuđene članove disfunkcionalne obitelji superheroja. Šest članova obitelji – Luther, Diego, Allison, Vanya, Klaus i Number Five – moraju raditi zajedno kako bi riješili misteriju ubojstva njihovog oca, dok pucaju po šavovima zbog njihovih drugačijih osobnosti i sposobnosti.

Mora se priznati da je Umbrella Academy donijela jedno novo, prijeko potrebno, osvježenje u pretrpani superhero žanr. Problem je što nažalost nije donijela samo dobrih stvari nego i nekoliko loših.

Interesantni scenarij u kojem pratimo heroje koji su zapravo daleko od toga. Od samog rođenja odgajani da spašavaju svijet, dok zapravo ne mogu spasiti ni sami sebe. Svaki sa svojim teretom na leđima, ne mogu se uskladiti niti obaviti išta smisleno, a rijetko ikoga i zaustaviti. To im uspijeva tek u trenucima kada uspiju staviti svoje probleme na stranu i u tim trenucima izgledaju kao prava ekipa. Taj scenarij, koji se pomalo odmiče od heroja na koje smo navikli i humor u seriji su dvije najbolje stvari ove serije.

S druge strane, likovi, iako simpatični, su daleko od nekih vrlo zanimljivih. Osobno jedina dva interesantna lika su mi Number Five, kojeg glumi mladi Aidan Gallagher i Klaus, kojeg glumi fantastični Robert Sheehan, kojeg još pratim iz serije Misfits kada je gotovo sam napravio tu seriju kultnom. Nažalost, iako je ovdje vrlo dobar, nije ni sjena lika iz serije. Činilo se na trenutke da će s njegovim likom ići u tom smjeru, ali nažalost nikada nisu njegov potencijal iskoristili do kraja – a to i nije prvi puta, gdje god sam ga gledao nakon Misfitsa nije bio ni blizu onoj ulozi, mišljenja sam da nije do njega, nego mu daju neke ne zanimljive uloge, za razliku od one. Žalosno je što je možda i najlošiji lik u cijeloj seriji Vanya, koju glumi najpoznatija u ovoj postavi glumaca, Ellen Page. Serija bi bila daleko bolja da nije njezinog lika.

Koliko god heroji bili ovakvi ili onakvi, negativci su daleko gori. Ova serija je pravljena kao superhero komedija, pa se djelomično može razumjeti zašto taj tip negativaca, ali da mogu biti toliko ne zanimljivi, ni najmanje duhoviti i bez ikakve pozadinske priče, je veliko razočaranje. Još je veći upitnik zašto konstantno nadjačaju naše heroje. Nemaju nikakvih posebnih supermoći, imaju nekog treninga, ali imaju i heroji, pa zašto svaki puta ti jadnici pobjede heroje mi nikako nije išlo u glavu. S druge strane, manje važni negativci budu sređeni u sekundi, iako dolaze iz iste organizacije. Logika nula, ali možda i ne treba ići toliko u detalje.

Treba dodati da je glazba u seriji jedna od najboljih ikada što sam čuo na malim ekranima, jedino joj Sons of Anarchy može parirati, od onoga što sam ja gledao. Čudesno je odakle im tolika prava na sve te pjesme. Definitivno najbolja stvar u ovoj seriji je upravo ta glazba.

U svakom slučaju jedna simpatična serija, jako dobro prihvaćena od kritike i gledatelja, naći će se i na našoj listi najboljih serija 2019. godine (iako negdje pri dnu), kažu da će s njom Netflix bez problema ispuniti rupu nastalu otkazanim Marvel serijama (mogu si misliti) i svakako će doživjeti barem još jednu sezonu.

Trailer serije Umbrella Academy: